شناسهٔ خبر: 66777242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پیام های تسلیت علما و شخصیت های کشوری و لشکری به مناسبت درگذشت «شهادت گونه رئیس جمهور و هیات همراه»

صاحب‌خبر -

شفقنا- علما، مسئولان و شخصیت های کشوری و لشکری در پیام های جداگانه «درگذشت شهادت گونه ی رئیس جمهور و همراهانش» درپی سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفتند.

بخش اول پیام های تسلیت را اینجا بخوانید

به گزارش شفقنا، متن پیام های تسلیت به شرح زیر است:

تماس آیت الله محسن وحید خراسانی با معاون اول رییس جمهور

آیت الله محسن وحید خراسانی از سوی مرجع تقلید شیعیان، حضرت آیت الله وحید خراسانی  ضایعه درگذشت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی را به دکتر مخبر تسلیت گفتند و از درگاه الهی مسئلت نمودند که آن مرحوم با حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام محشور گردند.

همچنین از دکتر مخبر خواستند تا تسلیت این مرجع تقلید شیعیان را به خانواده دکتر امیر عبداللهیان (وزیر امور خارجه) نیز ابلاغ نمایند.
در پایان برای مسئولیت جدید جناب آقای دکتر مخبر آرزوی موفقیت نمودند.

پیام تسلیت حضرت آیت الله وحید خراسانی

فرزند حضرت آیت الله وحید خراسانی در تماس تلفنی با والد حجة الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم مراتب تاسف و تسلیت حضرت آیت الله وحید خراسانی را ابلاغ نموده و برای خانواده ی آن مرحوم صبر و اجر را از خداوند متعال خواستار شدند.

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین فخرالدین صانعی

حجت الاسلام والمسلمین فخرالدین صانعی در پی سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان پیامی صادرکرد.

متن پیام وی بدین شرح است:

«بسمه تعالی
«إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ»
رجوع الی الله سلالة السادات رئیس جمهور اسلامی ایران مرحوم مغفور حجت الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی موجب تأثر و تأسف گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت معزی و همه علاقمندان و دوستان آن فقید سعید برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

قم المقدسه- فخرالدین صانعی
بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی
۳۱/۰۲/۱۴۰۳- ۱۱ ذی القعده ١٤٤٥»

تماس تلفنی آیت الله دوزدوزانی تبریزی با پدر حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

آیت الله دوزدوزانی درتماس تلفنی با پدر حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ضایعه درگذشت فرزندش را تسلیت گفت.

متن خبر دفتر آیت الله دوزدوزانی اینگونه است: «در پی ضایعه درگذشت امام جمعه تبریز، حجه الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم رحمت الله علیه، حضرت آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی، طی تماس تلفنی با حجه الاسلام و المسلمین سید محمدتقی آل هاشم، والد گرامی آن مرحوم، درگذشت وی را تسلیت گفته و با بیان قضا و قدر بودن این واقعه، ایشان و دیگر بازماندگان را به صبر دعوت کردند و برای آن مرحوم رحمت الهی را مسئلت نمودند.

حجه الاسلام و المسلمین سید محمد تقی آل هاشم، ضمن تشکر و دعا برای ایشان، از آیت الله دوزدوزانی طلب دعای خیر برای آن مرحوم و صبر برای بازماندگان داشتند».

پیام تسلیت آیت الله سیدجعفر سیدان

آیت الله سیدان درپیامی درگذشت «شهادت گونه رئیس جمهور  و همراهان ایشان» را تسلیت گفت.

متن پیام آیت الله سیدجعفر سیدان به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

حادثه غم انگیز و مولمه رحلت جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس جمهور کشورمان را، که به صورت ناگهانی و در مسیر خدمت رخ داد، به همه بازماندگان، نزدیکان، دوستان و همه مردم و علاقه مندان به کشورمان تسلیت عرض می‌کنم.

ان شاالله خداوند متعال به حقیقت معصومین علیهم السلام روح ایشان و همه همراهانشان را شاد نموده و عنایات خاصه‌اش را نصیبشان بدارد.

امیدواریم که خداوند متعال در این جریان، همگان را در جهت طلب مغفرت موفق بدارد و کمبود وجود این شخصیت و شخصیت‌های دیگر کشور که در این حادثه از دنیا رفته‌اند را به احسن وجه جبران کند.

سیدجعفر سیدان

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۳۱»

پیام تسلیت آیت الله فاضلی بهسودی

آیت الله فاضلی بهسودی درپیامی درگذشت «شهادت گونه رئیس جمهور و همراهانش» در سانحه سقوط بالگرد در ورزقان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

خبر ناگوار در گذشت شهادت گونه عالم پرتلاش، خدمتگزار و دلسوز به امت اسلامی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ايران جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی، حجت الاسلام و المسلمین آقای محمدعلی آل هاشم امام جمعه‌ی محترم تبریز، جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان وزیر محترم خارجه و سایر همراهانشان که در حادثه دلخراش و سنگین سقوط بالگرد جان باختند، موجب تأسف و تألم شدید اینجانب و ملت نجیب افغانستان گردید.

آقای رئیسی شخصیت دور اندیش، خیرخواه و خستگی ناپذیر با مواضع آگاهانه و انقلابی مایه عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران، امت اسلامی و همه مظلومین جهان گردید. تلاشهای صادقانه او در راستای وحدت و همگرایی جهان اسلام، مقاومت و اقتدار در برابر دشمنان اسلام و حمایت از مظلومین جهان همیشه در یاد و خاطره ملت اسلامی و آزادگان جهان ماندگار خواهد بود.

اینجانب این ضایعۀ مؤلمه را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت شریف ایران به خصوص خانواده‌ها و بستگان‌شان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال رحمت و رضوان، علو درجات برای آنان، صبر و شکیبایی برای بازماندگان و سرافرازی و پایداری برای ملت ایران مسألت دارم. ملت افغانستان به خصوص مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت عزیز ایران و همراه و همنوا عزادارند و قدردان خدمات ارزشمند رئیس جمهور محبوب و دولت و ملت ایران خواهند بود.

محمدباقر فاضلی بهسودی حوزه علمیه قم

۱۴۰۳/۲/۳۱ش.»

پیام تسلیت آیت الله جواد مروی

آیت الله جواد مروی در پیامی سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهانش که منجر به درگذشت «شهادت گونه» آنان شد را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی
لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ

حادثه هولناک سقوط بالگرد که منجر به عروج شهادت‌گونه‌ی رئیس جمهور خدوم و مردمی مرحوم آیة الله رئیسی و جناب حجة الإسلام و المسلمین آقای آل هاشم امام جمعه معزّز تبریز، وزیر محترم امور خارجه، استاندار گرامی آذربایجان شرقی و سایر همراهانشان گردید، موجب تأثّر فراوان است.

انقلاب اسلامی حوادث سهمگینی را پشت سر گذاشته است، همانند شهادت شهید مطهری، شهید بهشتی و یاران ایشان و نیز عروج شهیدان رجائی و باهنر، این حوادث و آن شهاد‌ت‌ها نه تنها خللی در عزم امت مسلمان ایران به وجود نیاورده، بلکه همواره موجب تقویت وحدت و انسجام ملّی و سبب پشتیبانی بیشتر مردم از نظام جمهوری اسلامی بوده است.

خصوصیات و ویژگی‌های رئیس جمهور مردمی همانند روحیه تواضع، انصاف و دلسوزی برای مردم هیچگاه از خاطره ملّت ایران محو نخواهد شد.

او مدال کمال سعادت را از مولای خود أمیرمؤمنان علی علیه الصلاة و السلام در شب میلاد بضعة الرسول امام هشتم علیه آلاف التحیّة و الثناء کسب کرد که حضرت أمیر می‌فرمایند: «من کمال السعادة، السعی فی صلاح الجمهور».

عروج مظلومانه این أعزّه را به مولایمان حضرت حجّت عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری حفظه الله، و مردم صبور و مقاوم ایران و خانواده‌های محترم آنان تسلیت عرض می‌کنم.

قم المقدسة
جواد مروی»

پیام تسلیت رئیس جامعه مدرسین به آیت الله محمدتقی آل هاشم

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درپیامی به آیت الله محمدتقی آل هاشم «شهادت امام جمعه تبریز» را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت الله جناب آقای سیدمحمدتقی آل هاشم دامت افاضاته

سلام علیکم و رحمت الله

شهادت فرزند برومندتان، عالم جلیل القدر و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب و مردمی تبریز آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم – رحمت الله علیه – به همراه آیت الله رئیسی رئیس محترم جمهور و هیئت همراه در سانحه سقوط بالگرد، دل‌ها را داغدار و حزین کرد.

آن عالم وارسته سال‌ها در نظام اسلامی منشأ خیر بود و با سلوک مردمی و انقلابی خود در زمره یاران با وفای اسلام، انقلاب و ولایت به شمار می‌آمد.

اینجانب ارتحال آن شهید سعید را به رهبر معظم انقلاب – مدظله العالی -، حوزه‌های علمیه و مردم ولایتمدار آن استان تسلیت عرض می‌کنم و برای آن مرحوم، علو درجات و برای بازماندگان آن عالم پارسا به ویژه حضرتعالی صبر و اجر را از خداوند منان خواستارم.

سید هاشم حسینی بوشهری
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»

تسلیت آیت الله حسینی بوشهری به آیت الله علم الهدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درپیامی «شهادت رئیس جمهور» را به آیت الله علم الهدی تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت الله حاج سید احمد علم الهدی دامت برکاته
سلام علیکم و رحمت الله

وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شهادت خادم اسلام و انقلاب، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس محترم جمهور را به شما و همه وابستگان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده رحمت و رضوان الهی، برای بازماندگان صبر و اجر و برای حضرتعالی سلامتی و مزید توفیق خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسألت دارم.

سید هاشم حسینی بوشهری
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»

پیام تسلیت آیت الله مرتضوی

آیت الله سید حسن مرتضوی درپیامی فقدان ریاست جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی
فقدان غم انگیز ریاست جمهوری خدوم و خستگی ناپذیر؛ حجت الاسلام والمسلمین آقای سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) و دیگر همراهان مخلص و فداکار را به محضر ملت شریف ایران؛ حوزه های علمیه و همه داغداران و بازماندگان این مصیبت بزرگ تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال جبران این خسارت را به نحو احسن مسألت می نمایم.
و لا حول و لا قوة الا بالله.

سید حسن مرتضوی -مشهد مقدس
۱۲ ذیقعده ۱۴۴۵»

پیام تسلیت محمد هاشمی 

آقایان محمد هاشمی رفسنجانی و محسن هاشمی رفسنجانی در پی «شهادت رئیس جمهور و همراهانش» پیام تسلیتی صادر کردند.

متن پیام به شرح زیر است:

«انا لله وانا الیه راجعون
در سالروز ولادت امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) خبرحادثه جانگداز و شهادت گونه رئیس جمهورمحترم و هیات همراه موجب تأثر و تألم گردید. این مصیبت را به خانوادهای داغدیده، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف و قدرشناس ایران تسلیت عرض نموده، علودرجات برای رفتگان و صبر و اجر برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
محمدهاشمی رفسنجانی»

پیام تسلیت آقای محسن هاشمی

آقای محسن هاشمی رفسنجانی درپیامی درگذشت رئیس جمهور و هیات همراه بر اثر سانحه هوایی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بازگشت همه بسوی اوست

درگذشت ناگهانی ریاست محترم جمهور، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی وهیات همراه را به مقام معظم رهبری و خانواده های ایشان تسلیت عرض نموده، برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر آرزو دارم

محسن هاشمی رفسنجانی»

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مجتبی مصباح رئیس ستاد بزرگداشت علامه مصباح یزدی در پی سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان پیامی صادرکرد.

به گزارش شفقنا متن پیام وی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علي إبراهيم کذلک نجزی المحسنین إنه من عبادنا المؤمنین
إنا لله و إنا إليه راجعون

سيد مجاهد و خدوم، ولایت مدار سخت کوش، بزرگ مرد متواضع، محبوب و مردمی، حاضر در سنگرهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی، خادم الرضا، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، سرانجام در حین خدمت به مردم و نظام اسلامی در سالروز ولادت مولا و مقتدایش حضرت ثامن الحجج علي بن موسی الرضا علیه آلاف التحية والثناء شهادت گونه دامان خود از عالم خاکی برچید و بسوي معبود پر کشید.

بدون شک آن عزیز سفر کرده پاداش یک عمر مجاهدت خالصانه خود را با عنایت امام رئوف دریافت خواهد کرد. اما فقدان این مرد بزرگ مایه تأثر و تأسف عمیق و خسارت عظیم برای نظام اسلامی است و آنچه بیشتر مایه تأسف است مظلومیت ایشان حتی در میان برخی مدعیان و قدرناشناسی و کفران این نعمت الهی از سوی برخی خواص است. قطعا همانگونه که حکمت الهی دست ما را از این نعمت بزرگ کوتاه کرد، فضل بی حسابش آینده اسلام و نظام را بیمه و حرکت آن را بسوی قله ظهور پرشتابتر خواهد کرد.

از خدای متعال حشر ایشان و همراهان شهیدش را با اولیای الهی، خصوصا امام رئوف و بقای سایه پربرکت مقام عظمای ولایت را بر سر همه مستضعفان جهان خواستاریم و امیدواریم هرچه زودتر با ظهور منجی عالم بشریت عجل الله تعالی فرجه الشریف آلام بشریت تسلی یابد.»

پیام تسلیت آیت الله طاهری خرم آبادی

آیت الله طاهری خرم آبادی درپیامی درگذشت «شهادت گونه رئیس جمهور و همراهانش» را بر اثر سقوط بالگرد در ورزقان آذربایجان شرقی تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله واناالیه راجعون

خبر درگذشت شهادت گونه ی رییس جمهور محترم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رییسی (ره)، امام جمعه ی محترم تبریز، وزیر محترم امور خارجه، استاندار محترم آذربایجان شرقی و دیگر همراهان محترمشان را با تاثر و تلخ کامی فراوان، همگان دریافت کردیم.

آنچه که اینجانب در طول سال ها آشنایی با دوست گرانقدر و رییس جمهور محترم به عنوان بعضی خصوصیات ایشان می توانم ذکر نمایم، دو حقیقت بسیار مهم و برجسته، یعنی عشق و علاقه ی وافر به خدمتگزاری ملت و کشور و تلاش و پرکاری در مسیر انجام وظیفه بود.

ایشان روحانی ارزشمندی بود که سال های متمادی در عرصه های گوناگون با دلسوزی و تواضع خدمت نمود و سرانجام جان عزیزش را در همین مسیر فدا کرد.

اینجانب، ضمن عرض تسلیت محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله)، ملت سربلند و حق شناس ایران اسلامی و بویژه خانواده های عزیز و داغدارشان، از خداوند متعال برای این عزیزان سفر کرده رحمت و مغفرت و حشر با اولیاء اسلام را طلب می نمایم و امیدوارم ارواح ایشان مهمان سفره ی احسان حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) قرار گیرند،ان شاء الله.

والسلام علیکم

سید مجتبی طاهری خرم آبادی
مدیرمدرسه تخصصی فقه امام خمينی، قم»

پیام تسلیت آیت الله فاضل لنکرانی

آیت الله فاضل لنکرانی بمناسبت شهادت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز درپی سانحه سقوط بالگرد در ورزقان پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون
جناب مستطاب آیة الله آقای حاج سید محمدتقی آل هاشم دامت برکاته

با سلام و تحیت حادثه دلخراش سقوط بالگرد که منجر به شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و جمعی دیگر از خدمتگزاران نظام از جمله فرزند بزرگوارتان روحانی مجاهد و محبوب حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمد علی آل هاشم قدس سره الشریف گردید قلوب همه ما را داغدار نمود، این عالم بزرگوار که حاصل عمر جنابعالی و افتخاری برای روحانیت خصوصاً مسئولین نظام اسلامی بود، در مسئولیت‌های مختلف با تلاش و تدبیر و اخلاص از حیثیت اسلام و انقلاب دفاع نمود، ایشان با حضور درخشان خود در سمت شریف نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز همچون ستاره‌ای پر فروغ درخشید و روح تازه‌ای به این مسند بخشید و الگوئی ماندگار برای ائمه محترم جمعه سراسر کشور گردید.

این مصیبت بزرگ را به محضر مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبری معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه و روحانیت بزرگوار آذربایجان، خصوصاً حضرتعالی و خانواده محترم و فرزندان، تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال علو درجات شهدای این سانحه و صبر و اجر برای همه بازماندگان را خواستارم.

والعاقبة للمتقین
قم ـ محمد جواد فاضل لنکرانی»

پیام تسلیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به‌مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

انا لله وانا الیه راجعون

درگذشت دل‌خراش جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید محمدعلی آل هاشم در سانحه هوایی ما را غمگین کرد. زندگی عالمانی که به دین خدا عمل می‌کنند و خدمت به مردم را بر آسایش خود مقدم می‌دارند، مایه برکت است و وفاتشان خلئی در جامعه ایجاد می‌کند که به آسانی جبران نمی‌شود.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درگذشت ایشان را تسلیت می‌گوید. امیدواریم خدا روح این روحانی محترم را در اعلا علیین جا دهد و به بازماندگان آن مرحوم به‌ویژه پدر بزرگوارشان آیت‌الله سید محمدتقی آل هاشم و مردم معزّز تبریز صبر و اجر عطا فرماید.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

۱۴۰۳/۲/۳۱»

پیام تسلیت استاد سیدجواد ورعی

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد ورعی نوشت: «درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، و همراهان ایشان را که در حین خدمت به لقای الهی پیوستند، تسلیت عرض می کنم».

متن پیام استاد ورعی به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم، و همراهان ایشان به ویژه حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه مردمی تبریز را که در حین خدمت به لقای الهی پیوستند، تسلیت عرض می کنم.

از خدای متعال برای آنان رحمت و غفران الهی و برای علاقمندان و بازماندگان عزیزشان صبر و اجر خواستارم.

سید جواد ورعی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳»

پیام تسلیت استاد هادی سروش

حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش درپیامی سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و درگذشت «شهادت گونه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و هیات همراه» را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه سهمگین سقوط بالگرد که منجر به رحلت شهادت گونه شماری از مسئولین نظام اسلامی خصوصا حجت الاسلام و المسلمین رئیسی شد، دلهایی از شهروندان عزیز را متاثر نمود.

این مصیبت را تسلیت گفته و از خدای رحمان و رحیم تقاضای فضل و روزی کریمانه برای تمامی جان باختگان، و صبر برای خانواده های معظم شان داریم.

هادی سروش»

پیام تسلیت مولوی اسحاق مدنی 

مولوی محمد اسحاق مدنی رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی پیامی شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان را به رهبر انقلاب تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب و دیگر همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد را به رهبر معظم انقلاب، بیت مکرم ایشان و عموم ملت ایران تسلیت و تعزیت می گویم.

بی تردید این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.

از خداوند رحمان برای شهدای این سانحه غفران الهی و علو درجات، صبر جزیل برای بازماندگان و توفیق روزافزون برای مردم داغدار ایران مسئلت دارم».

پیام تسلیت آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر انقلاب اسلامی در عراق

آیت الله سید مجتبی حسینی درپیامی «شهادت رئیس جمهور و همراهانش» را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم اللّه الرّحمن الرّحیم يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي

بار دیگر دست قصا و قدر، رکنی از ارکان مبارک جمهوری اسلامی و بازوئی توانمند و مخلص و پرتلاش را از ما ربود و در ملکوت اعلی از او استقبال نمود.

فاجعه شهادت رئیس جمهور محبوبمان جناب آیة الله رئیسی قدس سره و همراهان ایشان، وزیر محترم امور خارجه و امام جمعه محترم تبریز و سایر عزیزانی که به همراه وی شهد شهادت را نوشیدند غم سنگینی بر قلب ما وارد آورد و ثلمه عظیمی را بر پیکره نظام اسلامی ایجاد کرد ولی همانگونه که رهبر عظیم الشان فرمودند فقدان این عزیز هیچگونه خللی ایجاد نخواهد کرد.

آری همانگونه که چهل و پنج سال تجربه کرده‌ایم نظام جمهوری اسلامی عقبات سختی را به خوبی پشت سر گذاشته و روز به روز ستبرتر و مقاوم‌تر گردیده است زیرا دست قادر متعال پشتیبان این نظام مقدس می‌باشد.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر حضرت بقیة الله العظمی عجل الله تعالی فرجه و رهبر معظم انقلاب اسلامی دام ظله و عموم ملت دلاور ایران تسلیت عرض نموده و برای بازمانگان این شهیدان بالاخص مادر جناب حضرت آیت الله رئیسی و همسر و فرزندان ایشان از درگاه ایزد منان صبر و سلوان و اجر بی پایان مسالت می‌نمایم و جوار اهل بیت مطهر رسول الله علیهم السلام را برای این شهیدان آرزومندم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی دام ظله در عراق و عضو مجلس خبرگان رهبری سید مجتبی حسینی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳»

پیام تسلیت رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

در پی «شهادت حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم رئیسی و هیئت همراه»، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی پیام تسلیتی منتشر کرد.

متن پیام حجت الاسلام دکتر محمد جواد اصغری بدین شرح است:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین
وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللهِ‌ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللهِ‌ وَ كانَ اللهُ‌ غَفُوراً رَحيماً   (نساء: 100)
بار دیگر ایران عزیز متحمل مصیبتی سخت و جانکاه شد و در برابر امتحانی بزرگ از جانب خدای متعال قرار گرفت. ملت مقاوم و شهید پرور ایران رئیس جمهوری دانشمند، مجاهد ، شجاع، انقلابی، مردمی و مکتبی را به همراه جمعی از بهترین فرزندان این سرزمین تقدیم راه حق و عدالت نمود.

در این میان خدمتگزاران مرکز ملی پاسخگویی که دلسوزی و همراهی رئیس جمهور شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی را در راه پیشرفت و تعالی فعالیت های فرهنگی و دینی و دفاع از کیان شریعت اسلام و مذهب نورانی تشیع با جان و دل لمس نموده اند رنجی مضاعف و داغی سنگین تر را بر دل و جان خویش احساس می کنند که تحمل آن را با مطالبه صبر ویژه از جانب خداوند که آرامش بخش قلبها است مسالت دارند.

اینجانب به نمایندگی از طرف همکاران و کارشناسان محترم، شهادت رییس جمهور خدمتگزار، وزیر امور خارجه انقلابی دکتر امیر عبداللهیان، آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، استاندار محترم آذربایجان شرقی و بقیه همراهان را به محضر قطب عالم امکان حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی ، ملت عزیز و شهید پرور و همه بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض نموده و علو درجات و رضوان الهی را برای ارواح طیبه این شهدا مسئلت می نمایم.

از خدای متعال خاضعانه و ملتمسانه می خواهیم سنگینی این مصیبت را بر رهبر معظم انقلاب، ملت شهیدپرور و خانواده این عزیزان آسان گرداند و این فقدان دردناک را با عنایات خاصه اش به بهترین وجه جبران نماید».

پیام تسلیت معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در پی «شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و همراهانشان» پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیا حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

هر انسانی که توفیق ارتباط بیشتر با خدا را بیابد، توفیق خدمت بیشتر به بندگان را می یابد. اساسا از علائم ارتباط با خدا خدمت به بندگان خدا است. انبیای الهی و در راس آنها رسول اعظم حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام و اولیای الهی از زمره این گروهند.
آیت الله ابراهیم رئیسی در مسیر عبودیت به مرتبه بالایی رسیده بود، زیرا در مرتبه خدمت به عباد الله سر از پا نمی شناخت. و این فراز که العبودیه جوهره کنهها الربوبیه در باره او صدق می کرد. گویی همین دیروز بود که در سفر به سیستان به منزل سردار شهید حاج حبیب لک زایی رفته بود و احوالپرسی از پدر و جویای احوال دیگر اعضای خانواده. او همیشه همینقدر خونگرم و صمیمی بود. یکی از دوستان مشترکمان تعریف می کرد که در سفری که به قم آمده بود، برای دیدن این دوست درب منزلش رفته بود تا او را ببیند و سپس به تهران برود.

شهادت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت عرض می کنم.

رئیسی را از دیرباز می شناختم. همیشه مردمی، با صفا، ساده زیست، متواضع، مومن، پرکار، مخلص، متخلق و در یک کلام از خدمت به مردم لذت می برد.
او که به حق لقب خادم الرضا علیه السلام یافت، خادم عبادالله نیز بود.
خدایش غریق رحمت فرماید و به همه ملت ایران و علاقمندان و دلبستگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید».

پیام تسلیت معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی

در پی «شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رئیسی و همراهانشان» حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
إنّا لله و إنّا إلیه راجعون
ملت بزرگ ایران در مسیر انقلاب بزرگ خود، ابتلائات و امتحان‌های بزرگی را پشت سرگذاشته و هماره از همه آنها به فضل الهی سربلند بیرون آمده است.

این‌بار نیز که به شدت متاثر از این غم بزرگ ملی و در سوگ رئیس‌جمهوری محبوب، پرتلاش، جهادی و مردمی و همراهان عزیزش نشسته‌ایم همچنان با دلی روشن پشت سر رهبر حکیم و فرزانه ایستاده‌ایم و امیدوار به فضل و رحمت پروردگار هستیم.

آیةالله رییسی ترجمان عملی شیفتگی خدمت به خلق خدا بود و سلوک و مردم‌داری او ظرفیت‌های نو و جدیدی در تعامل با ملت پدید آورد.

با عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران اسلامی، دعا می‌کنیم این شهدای گرانقدر مورد رحمت و مغفرت الهی و مهمان خوان کرم مولای مهربان و رئوف حضرت علی ابن موسی علیهماالسلام باشند».

پیام تسلیت معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین مریجی در پی «شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهشان» پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
غروبی دیگر، سایه اندوه و ماتم را بر سر جامعه انقلابی ایران، مسلمین و مشتاقان نظام اسلامی گسترانده و غبار غم را بر قلوب مومنین و عاشقان مهدوی، فرونشانده است.

بی‌تردید تنها لطف خداوند و عنایت رضوی است که در روز میلاد آن امام رئوف می‌تواند سنگینی غم از دست‌دادن خادم مخلص آستان نورانی و مردم ولایت‌مدار را قابل تحمل نماید. معاونت آموزش دفتر تبلیغات و موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه‌السلام شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یاران و همراهان خدوم او را به محضر نورانی امام زمان علیه‌السلام و نایب بر حق او آیت الله العظمی خامنه ای تسلیت عرض می نمایم.

امیدوارم خداوند متعال، روح آن عزیزان را میهمان سفره محبت امام رضا علیه‌السلام و ما را نیز قدردان تلاش مخلصانه و مجاهدانه آن عزیز سفر کرده قرار دهد».

پیام تسلیت رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در پیامی «شهادت رئیس جمهور و هیات همراه» را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ
مِنَ المُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

شهادت رئیس جمهور مردمی ایران و همراهان ایشان،موجب تاسف و تالم گردید.اینجانب این مصیبت عظیم را به حضرت بقیة الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء، مقام معظم رهبری مدظله العالی، حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء و مردم شریف ایران و آحاد طلاب و روحانیون محترم تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای شهیدان والامقام خصوصا شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای حادثه اخیر مسئلت دارم.

سید جمال الدین میرمحمدی
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه»

پیام مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درپی سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به‌مناسبت درگذشت رئیس جمهور و همراهان ایشان پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

ضایعه اندوهناک سقوط بالگرد رییس جمهور محترم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهانش که منجر به فقدان آن عزیزان شد، موجب تاثر و تالم فراوان گشت. بی‌شک مرگ در راه خدمت به کشور و ملت نزد خداوند دارای اجر و‌ پاداش بزرگی است و خدمت‌گزاران در شمار مجاهدان راه خدا به‌شمار می‌روند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم این حادثه ناگوار را به ملت ایران و خانواده‌های معزز رییس محترم جمهور، وزیر محترم خارجه و امام جمعه محترم تبریز آیت‌الله آل هاشم و سایر همراهان تسلیت می‌گوید. از خداوند متعال برای آن مرحومان طلب رحمت و مغفرت می‌کنیم و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت داریم.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم»

نظر شما