شناسهٔ خبر: 66777197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارسال تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه به قوه قضائیه

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با ارسال گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد احیای دریاچه ارومیه به قوه قضائیه موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در اجرای ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه اول خردادماه) قرار داشت.

وکلای ملت پس از انجام بررسی‌های لازم از مجموع 233 نماینده حاضر در جلسه علنی با 156 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع، موافقت کرده و گزارش مذکور به قوه قضائیه ارسال شد.

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در تشریح گزارش مذکور به میزان اعتبارات پروژه‌های طرح نجات دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: این اعتبارات از سه منبع تأمین شده و جمعاً به میزان تقریبی 51 میلیارد ریال بوده است. در کنار دستاوردها و نقاط قوت این ستاد نواقص مهمی وجود داشته که به صورت کلی موجب شده شاخص‌های این برنامه کمتر از 25 درصد به هدف اصلی خود که احیای دریاچه ارومیه است دست پیدا کند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در تشریح نواقص و کاستی‌های عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط هیأت تحقیق و تفحص مشکلات اصلی ستاد احیا در حوزه اجرا، نظارت و هدف‌گذاری نامناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی منطقه موجب عدم تحقق اهداف و کاهش اثربخشی و کارایی برنامه‌های این ستاد شده است و دستگاه‌های اجرایی اقدامات خود را بدون توجه به تأثیر بر فعالیت‌های اجرایی خود در سایر بخش‌ها انجام دادند لذا پیشنهاد می‌شود کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف، سازمان‌های مرتبط و نمایندگان مجلس و مقامات استان‌های مجاور تشکیل شده و دستور کارهای مشخصی را که در این گزارش به آن اشاره شده مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهند.

انتهای‌ پیام/

نظر شما