شناسهٔ خبر: 66777150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:

دادگاه لاهه را تحریم می‌کنیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به احتمال صدور حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر این اقدام صورت گیرد، واشنگتن دادگاه لاهه را تنبیه و تحریم می‌کند.

صاحب‌خبر -

 مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد قانونگذاران این کشور در حال بررسی گزینه اعمال تحریم ها علیه دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

جانسون با قرائت بیانیه‌ای گفت: در غیاب رهبری کاخ سفید، کنگره در حال بررسی همه گزینه‌ها، از جمله تحریم‌ها، برای مجازات دیوان کیفری بین‌المللی است تا مقامات آن بدانند در صورتی که دیوان بین‌المللی کیفری اجازه تهدید علیه رهبران اسرائیل را داشته باشد، با پیامدهای آن روبرو خواهند شد؛ با این روند گزینه بعدی ما هستیم.

وی همچنین مدعی شد که «دیوان کیفری بین‌المللی هیچ اختیاری بر اسرائیل یا آمریکا ندارد و تصمیم بی‌اساس و نامشروع دادگاه لاهه باید با محکومیت جهانی مواجه شود.»

دیروز دوشنبه دادستان دادگاه لاهه با اشاره به بررسی مدارک و شواهد جنگ علیه غزه، تاکید کرد: مقامات اسرائیلی به طور سازمان‌یافته فلسطینیان را از زندگی اولیه محروم کرده‌اند.بنیامین نتانیاهو و یواف گالانت، (نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) غیرنظامیان فلسطینی در غزه را از ملزومات اساسی برای زندگی اولیه و حیات محروم کرده‌اند. امروز درخواست‌هایی در زمینه صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و گالانت به دادگاه لاهه خواهد رسید و ما در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

همچنین دادستان کل دادگاه بین‌المللی کیفری در اقدامی پرسش برانگیز در حالی که طوفان الاقصی واکنشی به ۷۵ سال جنایت و اشغالگری بود، از درخواست برای صدور حکم بازداشت یحیی السنوار و محمد ضیف و اسماعیل هنیه خبر داد.

دولت آفریقای جنوبی از تصمیم «کریم خان» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای تلاش جهت صدور حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی استقبال کرد. وزارت خارجه فرانسه نیز امروز سه‌شنبه اعلام کرد که پاریس از دادگاه کیفری بین‌المللی، استقلال آن و مبارزه با معافیت از مجازات در هر شرایطی حمایت می‌کند.

 

نظر شما