شناسهٔ خبر: 66777074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل مؤسسه شهید آیت الله مدنی:

شهید آیت الله رئیسی در قله خدمتگزاری به مردم بود

همدان-مدیرعامل مؤسسه شهید آیت الله مدنی همدان گفت: شهید آیت الله رئیسی در قله خدمتگزاری به مردم بود و فرهنگ خدمت را در حوزه‌های مختلف اجتماعی ترویج داد.

صاحب‌خبر -

سید محمد کاظم حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ویژگی شخصیتی شهید سید ابراهیم رئیسی این بود که با مردم بدون اینکه ارتباطی از قبل داشته باشد مانند انیس و مونس مراوده پیدا می‌کرد، اظهار کرد: این ویژگی موجب شد که همه آحاد جامعه در همه صنوف و اقشار یک احساس دلدادگی نسبت به شخصیت ایشان داشته باشند.

وی تصریح کرد: زمانی که مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی را عهده دار شدند برای اینکه بتوانند سطح خدمات آستان را از محدوده تعریف شده قبل به سراسر ایران تعمیم بدهند تصمیم گرفتند که در تمام استان‌های کشور یک امکان برای بهره‌مندی از نعم آستان قدس رضوی ایجاد کنند.

مدیرعامل مؤسسه شهید آیت‌الله مدنی همدان به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: شخصیت آیت الله شهید رئیسی یک فرد متفاوت در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه بود فارغ از ارادت عاطفی که به ایشان داشتم، برایم مشهود بود که نگاه ایشان در موضوع خدمت به اهداف انقلاب نه فقط به عنوان تکلیف شرعی، بلکه عاشق واقعی خدمت به مردم بودند.

حجازی افزود: ایشان از همان روز اول گستره خدمات آستان قدس رضوی را به کوچه پس کوچه‌های روستاهای سراسر کشور و شهرستانها به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده توسعه دادند و کسانی که هیچگاه تصور نمی‌کردند که ممکن است روزی مورد عنایت و توجه‌هات حضرت رضا (ع) باشند، با تدبیر آیت الله رئیسی از این سفره معنوی و مادی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل مؤسسه شهید آیت الله مدنی همدان با بیان اینکه این خدمت در بحران‌ها و حوادثی مانند زلزله، سیل و مسائل اجتماعی به گونه‌ای صورت می‌گرفت که عشق مضاعفی به اهل بیت و علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در تمامی بدنه جامعه رونق پیدا می‌کرد، خاطرنشان کرد: البته فارغ از عظمت و عطوفت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، اخلاص و ایمان ایشان به هدف مقدسی که در پیش گرفته بودند در کسب این موفقیت‌ها بسیار مؤثر بود.

وی با بیان اینکه در استان همدان هم مکرراً شاهد برکات این خدمات بودیم، عنوان کرد: در دوران کرونا با تدبیر خوبی که شهید رئیسی داشتند بسته‌های معیشتی در بیمارستانها، زندان‌ها، روستاها و حوزه‌های مختلف اجتماعی با عنوان هدیه علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به مردم هدیه می‌شد و آن هدیه را توجه حضرت به خودشان می‌دانستند و این احساس خوشایند در آنها سبب حل بسیاری از مشکلات‌، اختلافات و دعاوی شد.

حجازی با تأکید بر اینکه ایشان فرهنگ خدمت را در حوزه‌های مختلف اجتماعی ترویج داد و در همه حال به گره‌گشایی از کار مردم نظر داشتند، گفت: شهید آیت الله رئیسی بر اساس شناخت و معرفتی که از انقلاب و رهبر انقلاب داشت خودش را به جایی رساند که خدمات او ختم به شهادت شود، به‌طوری که روز شروع ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی در ولادت امام رضا (ع) بود و مهر تأیید این خدمت هم در تولد حضرت خورده شد.

مدیر عامل مؤسسه شهید آیت الله مدنی (ره) همدان با بیان اینکه نگاه ایشان به مسئولیت چه در دوران تولیت و چه در قوه قضائیه و چه ریاست جمهوری یک نگاه جامع به موضوع خدمت بود، اظهار کرد: در دوران خدمت آیت‌الله رئیسی افراط و تفریط مشاهده نشد. اگر باید به مباحث اقتصاد و معیشتی پرداخته می‌شد، ایشان با تمام وجود به این بخش پرداختند.

وی ادامه داد: به کارگاه‌ها و کارخانجات تعطیل شده نگاه ویژه و خاصی داشتند، چون می‌دانست صرفاً شعار اشتغال نمی‌تواند راهگشا باشد.

حجازی با تأکید بر اینکه شهید آیت‌الله رئیسی در سطح بین‌الملل هم نگاهش به موضوعاتی بود که در حوزه خارجی ضرورت داشت‌، خاطرنشان کرد: آخرین اقدامی نیز که ایشان انجام داد و در شرایطی که همه بر این باور بودند که اختلافاتی بین ایران و آذربایجان است مهمترین پروژه قریب چهار دهه انقلاب در حوزه آب را در آن منطقه به انجام رساند و یک مراوده و دوستی مجددی را با کشور آذربایجان برقرار کرد.

نظر شما