شناسهٔ خبر: 66776783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در صحن علنی مجلس؛

مجلس بر مصوبه کنکوری خود اصرار کرد

صاحب‌خبر -
مجلس بر مصوبه کنکوری خود اصرار کرد
خبرگزاری آریا - نمایندگان مجلس نسبت به مصوبه کنکوری خود در خصوص نحوه برگزاری کنکور اصرار کردند و این ماده واحده به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده می شود.

به گزارش خبرگزاری آریا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، اول خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 10/6/1392با اصلاحات و الحاقات بعدی اعاده شده از شورای نگهبان بر مصوبه قبلی خود با 124 رأی موافق، 51 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه اصرار کردند.
در جریان بررسی این گزارش علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در اخطاری با استناد به اصول 57 و 3 قانون اساسی، گفت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص تفکیک قوا بوده و ایراد دوم مربوط به بند 10 اصل 3 قانون اساسی است که هر دو این ایرادات به قوت خود باقی هستند، اگر این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود زمین می ماند.
وی ادامه داد: آیا قرار بود کار به این نحو متوقف شود یا قانون سنجش و پذیرش دانشجو را به نحوی اصلاح کنیم که مشکل دانش آموزان برطرف شود، اگر بر مصوبه خود اصرار کنیم مشکل دانش آموزان برطرف نمی شود به همین دلیل اخطار را مطرح کردند.
عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده دارد، عنوان کرد: شما پیشنهاد دارید که یا این گزارش را تصویب و یا رد کنید، اگر گزارش را تصویب نکنید پیشنهادی برای جایگزینی وجود ندارد، برابر آئین نامه داخلی در صورت نبود پیشنهاد باید برگشتی از شورای نگهبان را به رأی بگذاریم اما فعلا در حال حاضر راه دیگری نداریم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس صراطی را مشخص کرده که اعلام می کند بهترین راهکار است و اکنون بر بحث خود اصرار دارد. این گزارش به شورای نگهبان و سپس مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود، اعضای کمیسیون اگر راهکار دیگری داشتند آن را ارائه می کردند، موافق این هستیم که اصل موضوع برطرف شود زیرا نگرانی بزرگی در بین خانواده ها مطرح است.
لازم به ذکر است با توجه به برگزاری نوبت اول کنکور سال 1403 در اردیبهشت ماه و در پیش بودن نوبت دوم کنکور سال جاری در تیرماه این مصوبه در صورت تصویب مجمع نیز به کنکور سال 1403 نمی رسد.
در ماده واحده مذکور آمده است: ماده واحده طرح اصلاح تبصره 5 ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور
تبصره 5- وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمامی زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در آزمون سراسری (کنکور) سال 1406 و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده، آزمون سراسری سال‌های 1403، 1404 و 1405 به روال آزمون سراسری سال‌ قبل از سال‌ 1402 برگزار می‌شود. /
پایان پیام

نظر شما