شناسهٔ خبر: 66776386 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فیصل مقداد: رئیسی و عبداللهیان زندگی خود را وقف ایران و امت اسلامی کردند

صاحب‌خبر -
فیصل مقداد: رئیسی و عبداللهیان زندگی خود را وقف ایران و امت اسلامی کردند
خبرگزاری آریا - وزیر امور خارجه سوریه در پیامی ضمن تسلیت به خاطر شهادت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران و امیر عبد اللهیان وزیر امور خارجه فقید کشورمان، گفت: ایران و امت اسلامی دو مقام برجسته خود را از دست داد که زندگی خود را وقف خدمت به کشور و امت اسلامی کردند.

در پیام «فیصل المقداد» که برای «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امورخارجه ارسال شده، در آن آمده است که این دو مقام فقید با اخلاص و جدیت برای ثبات و شکوفایی ملت ایران تلاش کردند و با تلاش‌های خالصانه خود سهم زیادی در تقویت همکاری و همبستگی میان دو ملت و کشور ایران و سوریه داشتند .
وزیر امورخارجه سوریه تأکید کرد: با توجه به روابط محکم شخصی و روابطی که با امیر عبداللهیان در سال های طولانی داشتم، درگذشت ایشان یک ضایعه برای شخص من است .
وی ادامه داد: درگذشت عبد اللهیان یک خسارت برای همه کسانی است که وی را می شناختند، همچنین برای ایران است، چرا که یک شخصیت مؤثر در سیاست خارجی خود را از دست داده است .
المقداد ضمن ابراز اطمینان نسبت به قدرت ایران برای پشت سرگذاشتن این مصیبت برای باقری کنی توفیق و موفقیت در ادامه مسیر عبد اللهیان فقید آرزو کرد .
«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نیز روز دوشنبه ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه، اعلام کرد که اخلاص رئیس جمهوری ایران در کار و مسوولیت پذیری موجب شد تا وی به درجه رفیع شهادت نائل شود و در راه انجام وظیفه و خدمت به شهادت برسد.

نظر شما