شناسهٔ خبر: 66775015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با قدس تأکید کرد

شهید رئیسی، حامی محرومان

آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با قدس آنلاین با اظهار تأسف عمیق از شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی می‌گوید: او در تمام دوران خدمتش لحظه‌ای از خدمتگزاری به مردم دریغ نکرد و در این میان توجه ویژه‌ای به قشر محروم و مستضعف جامعه داشت.

صاحب‌خبر -

 وی با بیان اینکه رفتن او داغی بر دل همه مردم ایران گذاشت و بسیار شوک‌آور بود، می‌افزاید: از خدای متعال می‌خواهم شهید رئیسی را با اجداد طاهرینش و با مولایش حضرت رضا(ع) که بسیار به آن حضرت ارادت داشت محشور کند. از خصایص برجسته این عالم بزرگوار، ارادتش به امام رضا(ع) و خدمت صادقانه‌اش به زائران آن حضرت در دوران مسئولیتش در آستان قدس رضوی بود.
وی ادامه می‌دهد: خدمتگزاری، تواضع، دلسوزی و تلاش برای حل مشکلات مردم از ویژگی‌های بسیار بسیار برجسته ایشان بود که شخصیت او را متفاوت می‌کرد. تواضع ایشان تصنعی نبود، تظاهر و شعار نبود که بخواهد خود را مطرح کند، بلکه او در عمق وجودش دارای این خصلت اخلاقی و روحی و شخصیتی بود.
عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر اینکه خدمت به مردم، رئیسی را در تاریخ این کشور و در قلب‌های مردم ایران جاودانه کرد، گفت: او عاشق این بود که برای مردم کار کند و خدمتی انجام دهد، به نظرم چنین عهدی با خدای خودش بسته بود و در عمل هم در دوران کاری‌اش این را به اثبات رساند.
آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی با بیان اینکه دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی بسیار سخت و پر از چالش‌های مختلف برای کشور بود، می‌گوید: این سه سال دوره سخت ریاست جمهوری ایشان، از همان روز اولی که دولت را به دست گرفت با شرایط سخت کرونا آغاز شد. مشکلات فراوان معیشتی، تحریم‌ها، اغتشاشاتی که با توطئه‌های دشمنان پیش آمد و شیطنت‌ها و کارشکنی‌هایی که عمدتاً دست اجانب و بیگانگان در آن دخیل بود و عده‌ای را هم تحت تأثیر قرار داد و دشمن هم به این مسائل دامن می‌زد؛ دوران مدیریت آقای رئیسی را خیلی سخت کرده بود اما او لحظه‌ای از تلاش دست برنداشت و با صبر و با همه توان، سعی در حل مشکلات و چالش‌های کشور داشت و دوست و دشمن اذعان دارند این شهید، لحظه‌ای در خدمت به کشور و ملت کوتاهی نکرد و در نهایت جانش را هم برای همین مردم و کشورش داد.
وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت، می‌گوید: ممکن بود همراهان خسته شوند اما او هیچ‌گاه خسته نشد و من فکر می‌کنم مردم هم متوجه این خصلت و این ویژگی روحی، شخصیتی و اخلاقی شهید رئیسی شده بودند و الان که ایشان از میان ما رفت و به لقای خدا و خیل عظیم شهیدان پیوست، مردم این خصوصیت او را بیشتر لمس می‌کنند و برای او دلتنگ می‌شوند.
وی با اشاره به شوک و تأثر عمیق مردم ایران از شهادت رئیسی و همکارانش می‌گوید: همه به‌شدت متأثر و ناراحت هستند و به زبان می‌آورند که آقای رئیسی، سید بزرگوار و به قول مردم، سید محرومان و مظلومان از ما گرفته شد و جای او چه خالی است؛ حتی کسانی که ممکن بود ناآگاهانه از او غیبتی کنند یا تهمتی بزنند امروز زیاد شنیدم که از همه دغدارتر بودند و می‌گفتند سید مظلوم، ما را حلال کن.
وی با بیان اینکه پنجشنبه و جمعه‌ها  ایام استراحت است، اما برای ایشان از پرکارترین روزهای هفته بود و مدام به مردم و استان‌ها سر می‌زد، می‌گوید: در نهایت هم در این سفر اخیر به آذربایجان شرقی و تبریز جانشان را در راه خدمت به مردم فدا کردند و شایسته است او را شهید خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی و شهید راه محبت به مردم بدانیم که در حق مردم و در راه محبت و خدمت به مردم کوتاهی نداشت. آنچه من از ایشان دیدم و فهمیدم همین خدمت به مردم و عشق به آن‌ها و کشور بود که به نظرم خداوند هم پاداش این همه اخلاص و این همه ایمان، تواضع، فروتنی، مردم‌داری و مردم‌مداری را شهادت قرار داد.
وی در پایان اظهار می‌کند: امیدوارم خداوند فقدان ایشان را برای کشور و نظام و برای ملت ما به فضل و کرمش جبران کند و به ملت و رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های داغدار این حادثه صبر و اجر عنایت فرماید.

​​​​​​​خبرنگار: صدیقه رضوانی‌نیا

نظر شما