شناسهٔ خبر: 66774823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

محتمل‌ترین گزینه ریاست مجلس خبرگان بعد از رئیسی

علیرضا اعرافی ، مدرسی یزدی، حسینی بوشهری و موحدی کرمانی نام‌هایی است که در غیاب رئیسی برای کسب کرسی ریاست مجلس خبرگان، به گوش می‌خورد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - آنطور که از پیش مقرر بود اولین جلسه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز یعنی اول خرداد ماه برگزار  شد و قرار است اعضای هیئت رئیسه مجلس انتخاب شوند. این جلسه درحالی برگزار می‌شود که ابراهیم رئیسی نماینده خراسان و آل هاشم نماینده آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور به مقام شهادت رسیده‌اند. 

مساله قابل توجه در این میان نبود ابراهیم رئیسی و تاثیر فقدان او بر انتخابات هیات رئیسه این مجلس است. 

کانال تلگرامی بامداد نو نوشته: «بنا بر شنیده ها در فقدان ابراهیم رئیسی آیت الله علیرضا اعرافی از روحانیون معتدل که در انتخابات اخیر رای اول تهران را کسب کرده است محتمل ترین گزینه ریاست این مجلس می‌باشد».

غلامرضا مصباحی‌مقدم از اعضای مجلس خبرگان رهبری اما درباره اینکه چه کسانی در معرض کاندیداتوری برای انتخابات هیئت رئیسه خبرگان رهبری هستند، گفته بود طبق شنیده ها، آقایان «مدرسی‌یزدی»، «حسینی ‌بوشهری» و «موحدی ‌کرمانی» سه گزینه اصلی و مطرح برای ریاست خبرگان رهبری هستند که به گفته او، هر سه از شانس یکسان برای پیروزی برخوردار هستند. 

مصباحی مقدم کاندیداتوری رئیسی را در حد گمانه‌زنی خوانده بود اما گفته بود که اگر تمایلی به این امر داشته باشد، مورد استقبال اعضا قرار خواهد گرفت.

 

 

 

نظر شما