شناسهٔ خبر: 66773191 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) مورد انتظارترین فیلم های هیجانی سال ۲۰۲۴ (تصاویر) مورد انتظارترین فیلم های هیجانی سال ۲۰۲۴

ژانر تریلر یا همان دلهره‌آور، مهیج وهیجانی در کنار فیلم فانتزی، هنوز یکی از محبوب ترین ژانرها است که معمولا میلیون‌ها بیننده را به سینما یا تلویزیون جذب می‌کند. این حرف با مشاهده آمار محبوب ترین سرویس‌های پخش ثابت می‌شود. چرا که سال پیش آثار این ژانر به شدت در کسب نگاه مخاطبان موفق بوده‌اند. پس

صاحب‌خبر -

ژانر تریلر یا همان دلهره‌آور، مهیج وهیجانی در کنار فیلم فانتزی، هنوز یکی از محبوب ترین ژانرها است که معمولا میلیون‌ها بیننده را به سینما یا تلویزیون جذب می‌کند. این حرف با مشاهده آمار محبوب ترین سرویس‌های پخش ثابت می‌شود. چرا که سال پیش آثار این ژانر به شدت در کسب نگاه مخاطبان موفق بوده‌اند. پس این سال نیز نباید تفاوتی داشته باشد، به خصوص که قرار است چندین عنوان بسیار جذاب در سینماها و استریم اکران شوند.

خوشبختانه، بسیاری از فیلم‌های هیجان‌انگیز که قرار است امسال اکران شوند، مدت طولانی‌تری در دست ساخت بوده‌اند. این فیلم‌ها احتمالاً به‌جای دور شدن از یک داستان ارزان‌قیمت، بر روی ارائه یک طرح پر از تعلیق و پر از پیچش‌ها تمرکز دارند.

Alien: Romulus

71

قسمت مستقل Alien: Romulus که برگرفته از فرانچایز معروف فیلم‌های موفق Alien است، ساخته شده است. فیلمساز فده آلوارز که توسط آثار هیجان انگیز مردگان شیطانی (2013) و نفس نکش (2016) بهتر شناخته شده است، مجبور است این مجموعه افسانه‌ای را به سطح جدیدی برساند. این تریلر علمی تخیلی قرار است جایی بین خط زمانی دو فیلم اول اتفاق بیفتد: بیگانه (1979) و بیگانگان (1986). این فیلم با بازی بازیگران باتجربه، از جمله کیلی اسپانی، ایزابلا مرسد، و دیوید جانسون، دارای بیش از چند بازیگر جذاب است که ارزش بررسی دارند. تلاش برای ساختن فیلم دیگری از یک فرنچایز فوق العاده می‌تواند یک سرمایه گذاری پرخطر باشد. اگرچه، این فیلم ممکن است به اندازه کافی پشتوانه داشته باشد تا رضایت طرفداران قدیمی را جلب کند.

Trap

72

ام نایت شیالامان اخیرا پس چند سال تولید آثار شکست خورده، دوره خوبی را پشت سر می‌گذارد، او ابتدا سازنده سریال موفق «خدمتکار» بود که سال گذشته با فصل چهارم آن به پایان رسید و بعداً چند فیلم متفاوت در‌ ژانر‌های هیجان انگیز را کارگردانی کرد. آنچه در مورد آخرین فیلم او «تله» مشخص به نظر می‌رسد این است که این فیلم یک اثر هیجانی روانی خواهد بود و از بازیگران معروف آن می‌توان به جاش هارتنت و هیلی میلز اشاره کرد. فیلمبرداری آن در دسامبر 2023 به پایان رسیده، بنابراین باید منتظر اولین نمایش تبلیغاتی آن به زودی باشیم.

Longlegs

Longlegs

امسال آز پرکینز، نویسنده فیلم‌های ترسناک کالت «شیطان در من» و «گرتل و هانسل» نیز بازمی‌گردد که باید منتظر فیلم «لنگ‌درازها» او در ماه‌های آینده بود. گزارش‌های مطبوعاتی پیرامون این فیلم خبر از اثری مهیج و ترسناک را نشان می‌دهند که در آن شاهد خواهیم بود نیکلاس کیج و مایکا مونرو، و توضیحات داستان با نقوش موجود در فصل اول کلاسیک «کارآگاه حقیقی» ترکیب می‌شوند. شخصیت اصلی قرار است یک مامور FBI باشد که برای بررسی یک سری قتل‌های مرموز به یک ماموریت فرستاده می‌شود و ردپایی از فعالیت‌های یک فرقه عجیب را کشف می‌کند.

Mothers' Instinct

74

اگر به دنبال فیلمی با تأثیرات قوی هیچکاکی در این روز‌های سینما هستید، باید به طور ویژه به محصولی به کارگردانی بنوا دلوم علاقه مند باشید. محور دراماتیک در اینجا با رابطه دشوار بین دو زن مشخص می‌شود که در آن یکی از آنها دیگری را مقصر یک حادثه غم انگیز خاصی می‌داند که در داستان این فیلم رخ می‌دهد. نقش این دو زن را جسیکا چستین و اَن هَتوِی بازی می‌کنند. جالب است بدانید فیلم غریزهٔ مادران بازسازی فیلم فرانسوی‌زبان به همین نام محصول سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود که خود آن اثر نیز اقتباسی از رمان غریزهٔ مادران (Derrière la haine) اثر باربارا ابل است.

‌The Life of Chuck

75

این فیلم بر اساس «زندگی چاک» اثر استیون کینگ، داستان چارلز کرانتز، مردی معمولی با زندگی خارق‌العاده را روایت می‌کند. مایک فلانگان باید از طریق سه فصل در هم تنیده، به گذشته، حال و آینده این شخصیت بپردازد و نمایش دهنده لحظاتی محوری باشد که او و اطرافیانش را شکل داده است. از رویارویی با فقدان و عشق گرفته تا رویارویی با ماوراء طبیعی، سفر چاک یادآور اعماق پنهان زندگی‌های به ظاهر عادی است. فلانگان موفق شد مجموعه‌ای از بازیگران ستاره‌ در هالیوود را انتخاب کند، از جمله تام هیدلستون، مارک همیل، کارن گیلان و چیوتل اجیوفور. این فیلم در حال حاضر تاریخ اکران مشخصی ندارد، اگرچه فیلمبرداری آن در نوامبر 2023 به پایان رسید. طرفداران فلانگان و کینگ امیدوارند انتظار داشته باشند که این فیلم در نیمه دوم سال 2024 به نمایش درآید.

Hit Man

 

76

فیلم جدید ریچارد لینکلیتر که عادت دارد هر از چند گاهی تماشاگران سینما را غافلگیر کند، در جشنواره ونیز سال گذشته به نمایش درآمد و نقدهای متفاوتی دریافت کرد. برخی ناظران آن را با آخرین اثر دیوید فینچر مقایسه کردند، اگرچه در مقایسه با «آدمکش»، این ساخته لینکلیتر حاوی طنز بسیار بیشتری است. ظاهراً گلن پاول بسیار خوب در اینجا نقش یک بازپرس را و یک قاتل پولی را بازی می‌کند تا افرادی را که مسئول دستور قتل مرموزی هستند دستگیر کند. ترکیبی خاص از یک کمدی جنایی دهه 90 میلادی و یک فیلم هیجانی ممکن است گزینه خوبی برای تماشاگران عاشق هیجان باشد.

A Different Man

 

77

فیلم آرون شیمبرگ نه تنها به خاطر حضور سباستین استن، بلکه برای حضور ستاره فیلم «بدترین آدم دنیا» یعنی رِناته رَینس‌وِه، وعده می‌دهد یکی از جذاب ترین عناوین ژانری امسال باشد. خود نقطه شروع داستان در اینجا جالب است. اما چرا؟ چون شخصیت اصلی در این فیلم مردی است که به طرز وحشتناکی تغییر شکل یافته است، شبیه به جان مریک از فیلم «مرد فیل‌نما» اثر دیوید لینچ، که پس از یک عمل جراحی سخت، واقعاً شیفته بازیگری می‌شود و این داستان به شدت دیوانه‌کننده ادامه پیدا می‌کند. باید بدانید نقدهای این اثر فیلمی عجیب و در عین حال بسیار خوب را پیش بینی می‌کنند.

Wolfs

78

در یک نکته جالب باید بدانید که تقریباً مهم‌ترین بازیگران سینما و بازار استریم برای حق نمایش این فیلم باهم رقابت کردند: از سونی پیکچرز و برادران وارنر تا نتفلیکس و همچنین استودیو آمازون تلاش کردند که این فیلم را مال خود کنند، اما در نهایت، به اپل پلاس رسید. کارگردان این فیلم هیجان‌انگیز جان واتس است که بیشتر برای سه گانه مرد عنکبوتی با تام هالند شناخته می‌شود و ستاره‌های این فیلم نیز جرج کلونی و برد پیت هستند. آنها نقش دو متخصص در کارهای غیرقانونی را بازی می‌کنند که برای انجام یک کار ویژه و خلاف قانون به یک ماموریت کاری اعزام می‌شوند. به نظر همه‌چیز این فیلم برای دیده شدن آماده شده است.

A Quiet Place: Day One

79

 

مایکل سارنوسکی و جان کرازینسکی قرار است با این فیلم یک پیش درآمد بر دو فیلم اول یک مکان ساکت را تولید کنند. این پیش‌درآمد مستقل احتمالاً داستان بیگانگان این فرنچایز را بسط می‌دهد و پیشینه شرایط را بیشتر تعریف می‌کند. در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد فرضیه داستان وجود دارد. با این حال، بینندگان می‌توانند منتظر افشای نکاتی باشند که موجودات مخوف این فیلم‌ها از کجا سرچشمه گرفته‌اند. این فرنچایز تمام چیزهایی را که باید در یک فیلم هیجان انگیز مناسب گنجانده شود را در بر می‌گیرد. با موفقیت دو فیلم اول، این پیش درآمد احتمالا افق‌ها تازه‌ را برای این فرنچایز گسترده‌تر می‌کند.

The Amateur

80

در نهایت، چیزی برای دوستداران تریلرهای جاسوسی داریم. فیلمنامه این فیلم توسط جیمز هاوز بر اساس رمانی از رابرت لیتل، که در داستان‌های جنگ سرد تخصص داشت، ساخته شده است. داستان فیلم از این قرار است که پس از آن که چارلز هلر، رمزنگار سیا، همسرش را در یک حمله تروریستی در لندن از دست می‌دهد، متوجه می‌شود که روسایش به دلیل اولویت‌های داخلی متضاد اقدامی برای او نخواهند کرد. پس خود هلر شروع به باج گیری از آژانس می‌کند تا او را آموزش دهد و بگذارد خودش به دنبال قاتلان همسرش برود. از بازیگران اصلی این فیلم می‌توان به رامی مالک و ریچل بروزناهان اشاره کرد.

کلام پایانی

سال پیش میزبان مجموعه‌ای از بهترین فیلم‌های هیجانی بود که در زمان‌های اخیر دیده شده است، از جمله اوپنهایمر و قاتلان ماه گل. این فیلم‌ها که به زیبایی فیلم‌برداری شده‌ و هوشمندانه نوشته شده‌اند، توانسته‌اند توجه مخاطبان گسترده‌‌ای را جلب کنند. با بازی در سناریوهای پرتنش همراه با خطرات احساسی شدید، بینندگان غرق آدرنالینی می‌شوند که داستان اقتضا می‌کند. تماشاگران که مجذوب تعلیقی می‌شوند که با این عناصر همراه است، احتمالاً به مفهومی که فیلم‌های هیجانی را تولید می‌کنند همراه می‌شوند. با توجه به اینکه سال قبل برای این ژانر بسیار پردرآمد بود، سال ۲۰۲۴ احتمالاً با تولیدات سنگین تری از این روند پیروی خواهد کرد. این فهرست ما نیز خبر از همان مسیر موفق می‌دهد.

منبع: ویجیاتو

منبع: faradeed-189350

نظر شما