شناسهٔ خبر: 66771630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سوگ علویان در ماتم آیت الله رئیسی+ فیلم

مردم مازندران در گفت‌وگو با تسنیم به خبر شوک‌آور شهادت آیت الله رئیسی اشاره کردند و با تسلیت این ضایعه به محضر مقام معظم رهبری، از خاطرات چند روز پیش سفر رئیس جمهور به مازندران گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، این‌بار خبر کوتاه نبود، خبر کامل هم نبود، همه گوش‌ها و چشم‌ها ساعت‌ها خیره ماند به یک صفحه چهارگوش مستطیلی تا خبر سانحه احتمالی هلی‌کوپتر رئیس جمهور ختم به خیر شود، اما درنهایت تلخ‌ترین خبری تلخ از قاب رسانه ملی اعلام شد و همه را در بهت فرو برد.

همین چهار روز پیش بود که مردم دیار علوی‌تبار میزبان حضور پر خیر و برکت رئیس جمهور شهید بودند.

آمده بود تا علاوه بر بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های مهم و نیمه‌کاره، برخی را به بهره‌برداری برساند؛ دور دوم سفرش به مازندران در سومین استان در سال‌جاری و شانزدهمین سفرش طی سه سال فعالیتش در سیزدهمین دولت کابینه قوه مجریه بود تا آنچه در دور اول سفرش مصوب شده بود، را پیگیری کند و جویا شود که مدیران استانی و شهرستانی آن‌ها را به کجا رساندند.

اما خبر "فرود سخت"  بالگرد هوایی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور مردمی به همراه حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه و مالکی؛ استاندار آذربایجان شرقی اعلام شد و تمام نیروهای امدادی جاده‌ای، کوهستانی، زمینی، نظامی جمعیت هلال‌احمر، سپاه و نیروهای مسلح و ارتش و حتی نیروهای مردمی محلی و بومی برای پیدا کردن بالگرد عازم آن منطقه دورافتاده و سخت شدند و تا صبحگاه دوشنبه سی و یکم اردیبهشت آن روزنه امید و شادی‌آفرین به خبری ختم شد که مردم استان مازندران همانند تمام ملت ایران اسلامی به جای برپایی و حضور در جشن میلاد پر سرسعادت و باشکوه امام رئوف شان ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در مساجد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و مصلی‌های سراسر استان به مراسم ختم قرآن و عزاداری برای رئیس‌جمهور محبوب و مردمی شان پرداختند.

خبر به انتها رسید و آن "فرود سخت" به "سقوط بالگرد" در منطقه صعب‌العبور جنگلی و کوهستانی  پیر داوود منجر شد و مرد میدان با همراهانش به درجه رفیع شهادت رسید.

 

.

 

رئیس جمهور محبوب و مردمی بود و این را مردم مازندران به تسنیم گفتند.

مردم با بیان اینکه چند روز پیش میزبان رئیس جمهور بودیم از فقدان آیت الله رئیسی ابراز تاسف کردند.

در بیست‌وهفتم اردیبهشت در خیابان‌های مرکز مازندران با وجود نم نم باران شاهد جمعیت بی‌شماری بودیم و آیت‌الله رئیسی از این استقبال و حضور پرشور علوی‌تباران اظهار خشنودی کرده بود.

پیرمردی که خود در آن استقبال روز پنجشنبه حضور داشت، امروز حال و هوای پراندوهی داشت؛ شنیدن خبر سانحه و شهادت برایش شوک‌آور بود و گفت که واقعا باورش سخت و دردآور است آن هم برای مردم استان ما که چند روز پیش میزبان رئیس جمهور در مازندران بودند.

خانم میانسالی هم عنوان کرد که رئیسی یک مرد دغدغه مند و مردمی بودند، وقتی مازندران آمد با وجود اینکه باران نم نم می‌بارید در میان مردم حاضر شد.

وی گفت که ایشان می‌توانست در همان تهران و پشت میز خود بنشیند و پروژه‌ها و کارهای استان‌ها را دنبال کند و دستور دهد اما هر هفته یا ماه می‌شنیدیم خودش میدانی حضور دارند.
مرد جوانی هم در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تسلیت به امام رمان(عج) و مقام معظم رهبری عنوان کرد: این خبر شوک آور بود و سبب بهت همگان شد.

حاجیه خانم میرزایی بیان کرد: آقای رئیسی همه جا بود و خودش به مشکلات مردم گوش می‌داد و خودش مستقیم ورود پیدا می‌کرد تا آن مشکل را رفع کند.

در مراسم عزاداری و ختم قرآن به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی نوجوانان و جوانان هم بودند و وقتی از آنها پرسیدیم که چرا آمدید گفتند که آیت الله رئیسی مرد خوب و خوشروئی بود و دنبال رفع کارهای مردم و جوانان و همه قشرها بود، واقعا ناراحت شدیم از این اتفاقی که برایش افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما