شناسهٔ خبر: 66768931 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

قیمت آیفون SE 4 مجهز به فیس آیدی احتمالاً زیر ۵۰۰ دلار خواهد بود

تحریریه جهان صنعت نیوز

به‌نظر می‌رسد که در آینده نه‌چندان دور باید منتظر معرفی آیفون SE نسل بعدی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس دانش و فن آوری جهان صنعت نیوز، اپل احتمالاً در نظر دارد. قیمت پایه کمتر از ۵۰۰ دلار را برای آیفون SE 4 تعیین کند. این آیفون مقرون‌به‌صرفه قرار است. با قابلیت‌های مختلفی ازجمله فیس آیدی (Face ID) عرضه شود.

به‌گفته منبعی آگاه با نام «Revegnus» در شبکه اجتماعی X، قیمت نسل چهارم آیفون SE در ایالات‌متحده، همان قیمت اولیه ۴۲۹ دلاری مدل فعلی خواهد بود. یا حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. در هر صورت، قصد اپل این است. که قیمت این گوشی مقرون‌به‌صرفه را زیر ۵۰۰ دلار نگه دارد.

هفته گذشته، «The Information» گزارش داد. که اپل قصد دارد یک آیفون SE بازطراحی‌شده را در بهار سال ۲۰۲۵ عرضه کند. که گزینه «ارزان‌تر» در خط تولید آیفون خواهد بود. گفته می‌شود طراحی این دستگاه مشابه آیفون ۱۴ معمولی است. به این معنی که تاچ آیدی و دکمه هوم با Face ID و بریدگی نمایشگر جایگزین می‌شوند.

در همین راستا، آیفون SE 4 می‌تواند به جای LCD، صفحه نمایش OLED داشته باشد و اندازه نمایشگر از ۴.۷ اینچ به ۶.۱ اینچ افزایش پیدا کند. از دیگر ویژگی‌های شایعه‌شده برای آیفون SE بعدی می‌توان به پورت USB-C و دکمه Action اشاره کرد.

گفته می‌شود که قیمت پنل‌های آیفون SE 4 بسیار پایین‌تر قیمت نمایشگرهای OLED مورد استفاده در آیفون ۱۵ خواهد بود؛ این امر از آن جهت است که پنل‌های SE 4 از قطعات قدیمی مشابه آنچه در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ استفاده می‌شوند، بهره خواهند گرفت. بنابراین تأمین‌کنندگان نیازی به سرمایه‌گذاری جدید در تحقیق و توسعه این پنل‌ها نخواهند داشت.

نسل سوم آیفون SE در مارس ۲۰۲۲ عرضه شد؛ بنابراین احتمالاً تقاضا برای مدل جدیدی که شامل برخی از آخرین ویژگی‌های آیفون‌های پرچم‌دار اپل باشد، اکنون به‌وجود آمده است. باید منتظر ماند و دید که iPhone SE 4 چه قابلیت‌هایی خواهد داشت و آیا فروش خوبی در بازارهای جهانی خواهد داشت یا خیر.

منبع: دیجیاتو

برچسب‌ها:

نظر شما