شناسهٔ خبر: 66766468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

توسط نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی صورت گرفت:

تشریح برنامه‌های تحولی و راهبردی اداره كل اقتصادی آذربایجان‌شرقی در سال 1403

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی در آذربایجان‌شرقی در شورای برنامه ریزی استان، برنامه‌های تحولی و راهبردی این اداره کل در سال 1403 را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، واقف بهروزی نماینده وزیر اقتصاد و مدیران کل دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

بنا بر این گزارش، واقف بهروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در این جلسه با اشاره به برنامه‌های تحولی و راهبردی این اداره کل در سال جاری اظهار داشت: روند رو به رشدی که در سال 1401 در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی طی شد منجر به سرمایه‌گذاری خارجی 27 میلیون دلاری در استان شد.

وی افزود: در سال 1402 میزان هدف‌گذاری برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان، 36 میلیون دلار بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر توانستیم این رقم را به 47 میلیون دلار برسانیم که فراتر از پیش‌بینی‌های برنامه‌ای بود.

نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد:  مشکلات و چالش های مختلفی وجود دارد که بخش اعظمی از آن ها مربوط به سطح ملی است که خوشبختانه در حال پیگیری  هستیم، در فضای کسب کار موضوعاتی مانند صدور مجوزهای درگاه ملی، پروژه تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از جمله برنامه‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی در استان بود همچنین، اجرا و پیگیری مصوبه مولدسازی در استان و موضوعات مختلف در حوزه تبصره 18 نیز از جمله مواردی است که جزو برنامه‌های تحولی و راهبردی این اداره کل است، پیش‌بینی ما در زمینه تبصره 18 جذب  100درصدی اعتبار ابلاغی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: کنترل تایید نهایی بدهی ها و مطالبات دولتی، ابهام زدایی و شفافیت مالی دستگاه‌های اجرایی، انجام حسابرسی کامل دستگاههای مسئول، تسویه بدهی های رسوب شده دولت، تهاتر بدهی های دستگاههای اجرایی استان با اشخاص حقیقی و حقوقی، مستندسازی اسناد مالکیت، تبدیل اسناد دفترچه عادی و فاقد سند به سندتک‌برگی به صورت کامل، از دیگر برنامه‌های تحولی و راهبردی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی محسوب می شود.

بهروزی تصریح کرد: تامین  منابع پروژه های استانی از طریق ماده 56 از دیگر برنامه‌‌های راهبردی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی است. تاکنون مراحل پرداخت 6 پروژه در سطح استان با استفاده از ظرفیت ماده 56 (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) انجام شده است، تامین مالی مدول دوم تصفیه‌خانه تبریز از جمله این پروژه‌ها است که تاکنون 515 میلیارد تومان از این طریق تامین منابع انجام گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در پایان با بیان اینکه مولدسازی دارایی های دولت یکی از بهترین ظرفیت‌های تامین منابع برای پروژه‌های نیمه تمام است یادآور شد: پیش‌بینی 8 همتی با استفاده از ظرفیت مولدسازی برای سال 1403 در نظرگرفته شده است که جزو برنامه های کلیدی و راهبردی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی به شمار می‌آید.

 

 

نظر شما