شناسهٔ خبر: 66766329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهید آیت‌الله رئیسی خود را فدای ملت کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از رسانه‌های دغدغه‌مند و متعهد خواست که خدمات‌ ماندگار و ارزشمند دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید را برای مردم تبیین کنند و گفت: شهید آیت‌الله رئیسی به همه بخش‌ها توجه و خودش را فدای کشور و ملت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم عزاداری مردم قدرشناس گیلان در پی شهادت سید الشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، اظهار داشت: امام خمینی(ره) می‌فرمود "هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به بندگان خدا نیست".

وی با اشاره به حضور میدانی رئیس‌ جمهور و وزرای ایشان در جای جای‌ کشور برای رفع دغدغه‌های مردم، تصریح کرد: اطاعت از رهبری همواره یکی از دغدغه‌های مردم ولایی بود، اما بسیاری از دولت‌ها معمولاً راه خودشان را می‌رفتند از این‌رو رهبری سال‌ها مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده بودند و کسی آن طور که باید اهمیت نمی‌داد، اما شهید آیت‌الله رئیسی همیشه نگاهش به سخنان و اراده رهبر معظم انقلاب بود و رهبری نیز روز‌ گذشته ایشان را رئیس‌ جمهور محترم و مغتنم معرفی کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حضور شهید آیت‌الله رئیسی در میان مردم، روستاها و مناطق دوردست و محروم برای همگان زبانزد بود، افزود: ایشان شیفته و تشنه خدمت بودند و با حضور در مناطق دوردست می‌خواست به‌طور مستقیم صدای مردم دردمند را بشنود.

وی از رسانه‌های دغدغه‌مند و متعهد خواست که خدمات‌ ماندگار و ارزشمند دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید را برای مردم تبیین کنند و ادامه داد: دشمن همواره به‌دنبال ایجاد ناامیدی و القای ناکارآمدی بود و هر کسی که خود را فدای راه خدا و ملت کند را مورد هجمه قرار می‌دهند و تبلیغات شومی را علیه او آغاز می‌کنند، اما شهادت و جهاد آیت‌الله رئیسی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد که یک رئیس جمهور مجاهد، فداکار، میدانی، دلسوز و اهل ایده و اراده که از تبار پیامبر بود جانش را تقدیم راه خدا و خدمت به مردم کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئییسی دارای توانایی، استعداد و روحیه فسادستیزی بود، خاطرنشان کرد: خدمات‌دهی به زائران و حاشیه‌نشینان مشهد از اقدامات شاخص ایشان بود، این شهید عزیز به‌قدری عطوف و دقیق بود که هیچ چیز برای خودش‌ نمی‌خواست و خستگی‌ناپذیر عمل می‌کرد و زندگی ساده‌ای داشت؛ رسانه‌ها امروز باید از شخصیت والا و وی بگویند و آنان که در روزهای نخست ناآگاهانه و جاهلانه به ایشان تهمت‌هایی زدند باید توبه کنند، چرا که آیت‌الله رئیسی و دوستانش به مقصد اعلی رسیدند.

وی ادامه داد: آیت‌الله آل‌هاشم، امام جمعه شهید تبریز را نیز سال‌ها می‌شناختم، ایشان هم یک چهره مردمی و محبوب و انسانی خودساخته و آرام و دلسوز بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به شهادت وزیر امور خارجه ایران در حادثه روز گذشته گفت: شهید عبداللهیان هم به‌خوبی در برابر قدرت‌ها ایستاد، البته ملت ایران همواره خواستار قرار گرفتن شخصیت‌هایی در رأس امور هستند که به شخصیت و جایگاه برتر ملت بیندیشند.

فلاحتی با یادآوری سخنان آیت‌الله رئیسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: وی در آن روز فرمودند "هرگز سرنوشت مردم را به هیچ کشوری گره نمی‌زنم و به لبخند قدرت‌های زر و زور توجه‌ نخواهم کرد" و همین کار را انجام داد و آمریکایی‌ها را وادار به تسلیم شدن کرد و بخشی از دارایی‌های ما را پس گرفت در حالی‌ که دولت‌های گذشته بسیاری از خواسته‌های دولت‌های غربی را عملیاتی می‌کردند و تسلیم آنان می‌شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهید رئیسی به همه بخش‌ها توجه و خودش را فدای کشور کرد افزود:‌ خدمات ایشان واقعا‌ً مایه شگفتی شد و بسیاری از رؤسای جمهور دنیا در میدان‌های سیاسی خواستار اظهارنظر و سخنرانی وی می‌شدند و بعد از شهادت نیز در لبنان، عراق و‌ پاکستان و سایر کشورها عزای عمومی اعلام شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور شهید کشورمان به پاکستان که مایه اعجاب نظامیان، دولت و ملت این کشور شد، گفت: وی تنها رئیس جمهور شاخص دنیای امروز بود که حرفش خریدار داشت و با سخنرانی کوبنده خود در اتحادیه عرب، کشورهای عربی که به‌دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل بودند را مجبور به عقب‌نشینی کرد و در سازمان ملل نیز قدرتمندانه به سخنرانی‌ پرداخت و قرآن و تصویر سردار شهید سلیمانی را بالا گرفت که مایه افتخار شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهادت مزد خدمات این خدمتگزار اسلام و ملت ایران بود، گفت: شهید آیت‌الله رییسی محبوب مردم بود و ملت ما شب گذشته در کنار بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) چه درددل‌ها و ناله‌ها که نکردند تا خبری از او بشنوند، اما او برای خدمت به مردم رفت و جسم‌اش برای ملت سوخت، امیدواریم خداوند آن شهید عزیز و همراهانش را با اهل‌بیت پیامبر محشور بفرماید.

انتهای پیام/612/

نظر شما