شناسهٔ خبر: 66765445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خبرنگارآریادربابل خبرداد:

نشست استاندار مازندران با هيأت رييسه دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل

صاحب‌خبر -
نشست استاندار مازندران با هيأت رييسه دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل
خبرگزاری آریا- نشست استاندار مازندران به همراه فرمانده سپاه کربلای مازندران و فرماندار بابل و هیات همراه با هیأت رییسه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگارآریا دربابل، در ابتدای این نشست دکتر بهرام عزیزلله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، گزارشی از آمار منابع انسانی، فعالیت ها، دستاوردها و عملکرد دانشگاه ارائه داد و گفت: این دانشگاه حدود 6 هزار دانشجو دارد که 3500 نفر در مقطع کارشناسی و مابقی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. همچنین دانشگاه دارای حدود 200 استاد، 200 کارمند و 230 دانشجوی بین الملل است.    
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: این دانشگاه بر اساس نظام رتبه بندی تایمز به عنوان ششمین دانشگاه برتر جهان معرفی شد و در شاخص کیفیت پژوهش حائز رتبه نخست در بین دانشگاه های ایران شد.
دکتر عزیزالله گنجی با اشاره به برقراری ارتباط موفق دانشگاه با صنعت گفت: این دانشگاه با 15 صنعت بزرگ استان و 20 صنعت بزرگ کشور قرارداد همکاری دارد و در مرکز رشد فناوری دانشگاه بیش از 150 محصول دانش بنیان تولید شد که در راستای حل نیازمندی جامعه و صنعت است و افزود: پروژه دانش بنیان طراحی و ساخت خودروی شاهین هیبرید یکی از پروژه های ملی دانشگاه است که با همت محققان و پژوهشگران دانشگاه با موفقیت انجام شد و همچنین آمادگی دانشگاه را برای موضوع اقتصاد دریا محور و حل مشکل زباله و پسماند و شیرابه انجیلسی اعلام نمود.
در ادامه دکتر نوری استاندار مازندران به تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: سیدالشهدا انقلاب را بیمه کرد،  امام رضا کانون های علوی را شکل داد. آمریکا تمدن ندارد، تمدن ساختگی دارد.دکتر نوری اظهارداشت: کلیه مراکز آموزشی نقش بی بدیلی در تربیت تخصصی و حرفه ای منابع انسانی دارند. دانشگاه ها باید آینده نگری داشته باشند و آینده پژوه باشند. دانشگاه های نسل 4 دانشگاه های آینده پژوه هستند.         
استاندار مازندران تاکید کرد: طرح بدون پیوست فرهنگی در جمهوری اسلامی فایده ای ندارد. مثل طرح گردشگری انبوه که باید طرح گردشگری مسئولانه یا گردشگری بر توسعه پایدار باشد.  
دکتر نوری به اقتصاد دریا محور تاکید کرد و گفت: باید طرح جامع داشته باشیم و برنامه توسعه فراگیر را مد نظر قرار دهیم. باید مطالعه صورت بگیرد، نیازها و مشکلات احصا شود و آینده نگری شود که چه طرح هایی بازده سرمایه خوب و صلاح اقتصادی دارد. افتخارات دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توقع ما را بیشتر می کند و درخواست کرد تا برای موضوع اقتصاد دریا محور پیوست فرهنگی به همراه نقشه راه و بسته اجرایی تهیه شود.

نظر شما