شناسهٔ خبر: 66764418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دل‌نوشته‌ای از دانش‌آموزان امام‌رضایی/ خداحافظ سردار خدمت

قرار بود پس از ۱۰ روز چشم‌انتظاری، روز میلاد امام مهر و کرامت، ‌خیابان امام رضا(ع) را با ریسه و گل و لبخند آذین ببندیم، باز حرم آغوش باز کند به‌روی سیل عاشقان و دلدادگان ثامن‌الحجج(ع) و خیابان امام رضا(ع) صحنی از بارگاه نورانی امام رضا(ع) شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، مثل هر صبح میلاد، نقاره‌خانه سرود شادی بنوازد، مواکب خدمت، دهان مهمانان را پر از شهد و شکر و شربت و شیرینی کنند. خادمان حرم، بنای برپایی ده‌ها آیین‎ عیدانه از صفه و تعویض پرچم تا... داشتند.

قرار بود زائرانی که به‌عشق حضور در جشن بزرگ «امام‌رضایی‌ها»، از هزار فرسنگ دورتر از شهر بهشت آمده‌اند، رخت و لباس عید بپوشیدند و با لبی خندان و دلی شاد عرض ارادت کنند: سلام آقای خوبی‌ها، امام مهربانی‌ها، «امام رضا جان قدمت مبارک».

قرار بود روز ولادت امام شمس‌الشموس، هوای دل‌ها دیگر ابری و دلگیر و بارانی نباشد؛ آفتابی و درخشان و غرق نور باشد.

وعده و قرار امروز خانواده بزرگ مدارس امام رضا(ع)، غرفه «بچه‌محله امام رضا(ع)» بود. از چند روز مانده به روز میلاد، ایستگاه شادمانه بستند تا با چندین غرفه رنگارنگ؛ از بازی، نشاط و هیجان، عکاسی تا دل‌نوشته و رزق معنوی، قصه‌گویی و نقاشی، مثل همیشه حال‌وهوای مهمانان کوچک و بزرگ امام رضا(ع) را شیرین کنند.

اما صدحیف که ابرهای تیره، سیلی از غم و اندوه با خود آوردند. شب ولادت بود، ولی حرف از گل و نقل و تبریک نبود. دعای امّن‌یجیب و توسّل، نقل لب زائران شد. خبر آمد: «برای سلامتی رئیس جمهور محبوب و همراهان دعا کنید».

چقدر عمر شب دراز بود و پر ذکر و زمزمه تا اینکه خبر پیچید و صوت قرآن حرم، هوای شهر بهشت را تا اقصی نقاط وطن بارانی کرد، خبر تلخ بود و سنگین، ناباورانه گفتند و نوشتند: خادم الرضا(ع) به حضرت خورشید پیوست.

همین چند روز پیش، روز 24 اردیبهشت مهمان مشهدالرضا(ع) و کنگره جهانی حضرت رضا(ع) بود، به‌شیوه همه شهدا و سرداران اسلام؛ حسین محرابی، مهدی صابری، مهدی موحدنیا تا قاسم سلیمانی و محمدرضا زاهدی و... برات شهادت را از آخرین زیارت امام رئوف گرفت و آسمانی شد.
خداحافظ سردار خدمت...

انتهای  پیام/282/.+

نظر شما