شناسهٔ خبر: 66764113 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چند پیام تسلیت از سوی مدیران فرهنگی برای شهادت رئیس جمهوری

شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش در سانحه هوایی، موجب شد تا بسیاری از مسئولان فرهنگی و هنری کشور در پیام‌هایی این واقعه را به جامعه هنری و ملت ایران تسلیت بگویند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه هوایی، پیام‌های تسلیتی از سوی مسئولان فرهنگی و هنری کشور منتشر شد. همچنین اخباری درباره برگزار نشدن رویدادهای هنری در ایام عزای عمومی منتشر شده که در این مطلب این پیام‌ها و اخبار را مرور می‌کنیم:

 

سید ابراهیم رئیسی ,

سمیعی شهادت ریاست جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی شهادت جانسوز آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در سانحه هوایی را تسلیت گفت.

درمتن پیام تسلیت امیرحسین سمیعی آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

ضایعه جانسوزشهادت «خادم الرضا» شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهورخدمتگزار، خستگی ناپذیرو هیات همراهشان،   در سانحه سقوط بالگرد، مصیبتی بزرگ و ناباورانه است که در سالروز ولادت هشتمین امام شیعیان حضرت رضا (ع) دل های ما را داغدار کرد.  

بی تردید آنچه از وجود پر از مهر و برکت این شهید بزرگوارعرصه خدمت رسانی در جان و دلمان باقی مانده، تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیرش در عرصه های مختلف خدمتگزاری برای آبادانی و پیشرف ایران اسلامی بوده که زیرسایه پروردگار مهربان و ارادتمندی در آستان عزیز حرم رضوی سرمنشا خدمات و تحولات زیادی شد.

مسیری توقف ناپذیر و خالصانه  درنظام جمهوری اسلامی ایران ، که دربرگیرنده فعالیت های ارزشمندی نیز در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر بود و خالصانه تلاش می کرد تا ایران عزیزمان در همه عرصه ها، جلوه ای با صلابت در عرصه های ملی و بین المللی داشته باشد.  

اینجانب ضمن ابراز تاسف و تألم فراوان از سانحه دلخراش سقوط بالگرد، شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهورمحبوب، مردمی و با اخلاص، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، جناب مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر اعضای مجاهد و بزرگوار هیات همراه را به پیشگاه مقام معظم رهبری، ملت شهید پرورایران و خانواده معظم این عزیزان، تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق آرزومند رفیع ترین درجات برای این شهیدان گرانقدر میهن اسلامی مان هستم.

تمامی اجراهای صحنه‌ای از امشب به مدت یک هفته تعطیل است

به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باتوجه به شهادت جانسوز رییس جمهور عزیز کشورمان آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز و جمعی از همراهان ایشان، تمامی اجراهای صحنه ای به مدت یک هفته تعطیل می‌شود.

نمایش‌های سراسر کشور به مدت یک هفته اجرا نمی‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و اعلام عزای عمومی از سوی مقام معظم رهبری، اجرای نمایش‌های سراسر کشور به مدت یک هفته لغو شد.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه در سانحه هوایی روز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه،‌ به اطلاع می‌رساند نمایش‌های سراسر کشور از امروز 31 اردیبهشت‌ تا 6 خردادماه به صحنه نخواهند رفت.
اجرای مجدد نمایش‌ها پس از این تاریخ و از دوشنبه 7 خردادماه از سرگرفته خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی ,

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی در پی شهادت ریاست جمهوری

به گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی، متن این پیام بدین شرح است:
«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ‎

به پاسداری این خاک رفته ابراهیم
شهید راه دفاع از حریم این وطن است

حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس جمهور محترم، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان، غمی بزرگ و عمیق بر دل‌های ما نشاند.
آیت‌الله رئیسی رحمت الله علیه، به عنوان خادم آستان حضرت رضا علیه السلام با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی و روحیه جهادگرانه همواره برای حل مشکلات مردم بویژه نقاط دوردست و کمتر برخوردار  تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند.
دغدغه‌ ایشان در مسائل فرهنگی و هنری نیز مایه دلگرمی جامعه هنری بود.
شهادت ایشان در راه خدمت به این مرز و بوم، والاترین درجه‌ای است که هر انسان  مومنی به آن می‌رسد.
از درگاه ایزد منان، طول عمر با عزت برای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، آرامش و رحمت و علو درجات برای سید الشهدای خدمت و شهدای همراه ایشان و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و مردم عزیز و قدردان ایران آرزومندم.»

پیام تسلیت انجمن هنرهای نمایشی ایران در پی شهادت رئیس جمهور

در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، انجمن هنرهای نمایشی پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:
«انا للّه و انا الیه راجعون
سوگ سید رضوان، داغ محرومان است و عزای ایران، چه ناله ها در هجرش و چه یادها از بزرگی اش، خادم حرم که باشی اهل خاک و معرفتی، بی ریا و با خدا، چه دست ها که گرفت، چه داد ها که رسید.
سید رضوان، شهید جمهور، شهید خدمت ایرا ، خادم الرضا(ع)
رییس جمهور فقید ایرانحضرت آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم رییسیمرد میدان و بی قرار نیازمندان
محجوب بود و محبوب، اذن آقایش علی ابن موسی الرضا (ع) آذین شال سبزش بود و اصل خدمت چراغ راهش.
سوگ شهادت ایشان و یاران با وفایش عزای هنرمندان تئاتر ایران است و شکوه خدمتش درس و مکتبی برای آیندگان.تسلیت باد این سفر آسمانی.
انجمن هنرهای نمایشی ایران»

تشکیل جلسه فوق‌العاده ستادی شورای مدیران معاونت هنری

در این جلسه معاون هنری وزیر، مشاور اجرایی، مدیران کل ادارات و همچنین مدیران انجمن‌ها و موسسات مرتبط با معاونت حضور داشتند.

پیام تسلیت دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو - ایران

بسم الرب شهدا
انا لله و انا الیه راجعون
سید خدمتگزار مردم در راه آبادانی و سربلندی ایران اسلامی به ملکوت اعلی پیوست.

شهادت پاداش مردان خداست، اما آنچه که این شهادت را جاودان و ماندگار می‌سازد، اخلاص عمل و جهاد اکمل در راه خدمت به اسلام و مردم است.

سید خادم الرضا و شهید مکتب سید الشهدا (ع)، آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور جهادی، آیت الله سید محمد علی ال‌هاشم امام جمعه شهید تبریز، وزیر جبهه مقاومت و عضو شورای عالی کمیسیون ملی ایران، شهید دکتر حسین امیر عبدالهیان، استاندار نورانی و جان بر کف خدمت استان آذربایجان شرقی دکتر مالک رحمتی و همراهان جهادی شان، با پیوستن به شهدای سرافراز انقلاب، با خون پاک خویش تنه تناور انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش مستحکم‌تر و با صلابت‌تر ساختند.

ملت شهید ایران در ادوار مختلف از نزدیک شاهد مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی بوده‌اند، اینجانب با قلبی آکنده از درد و حرمان، این ضایعه بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنافداه و نایب برحقش امام خامنه‌ای مدظله العالی و خاندان معزز و ارجمندشان آیت الله علم الهدی امام جمعه ارجمند مشهد مقدس، همسر بزرگوار و فرزندان آن شهید سعید تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

هر چند که فقدان این شهیدان شریف و خدوم، ضایعه‌ای عظیم برای ملت بزرگ ایران اسلامی است، لیکن به برکت انفاس قدسی اهل بیت سلام الله علیها و وجود سراسر بهجت و مبارک مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای، نهضت سرافرازی و سربلندی انقلاب اسلامی همواره بر دوام و پایدار است و راه شهیدان پیوسته ادامه دارد.

رقص و جولان بر سر میدان کنند
رقص اندر خون خود مردان کنند

علی اکبر متکان - معاون وزیر و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران

انتهای پیام/

نظر شما