شناسهٔ خبر: 66763963 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

دکترای افتخاری دانشگاه ورمونت برای یک گربه!

صاحب‌خبر -

هیات امنا و علمی دانشگاه ایالتی ورمونت آمریکا، مدرک دکترای افتخاری خود را به گربه محبوب و جذاب این پردیس دانشگاهی تقدیم کرده‌اند. این گربه «مکس داو» نام دارد.

سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. ابتدا راهی دانشگاه ورمونت می‌شویم و در جشن اعطای دکترای افتخاری به یک گربه شرکت می‌کنیم. سپس، شرحی از عصبانیت دوقلوهای انگلیسی در واکنش به قیمت بالای بستنی می‌‌خوانیم. در آخر هم از حمایت رئیس‌جمهور گرجستان از مردم معترض خوشحال می‌شویم.

اعطای دکترای افتخاری دانشگاه ورمونت به یک گربه

هیات امنا و علمی دانشگاه ایالتی ورمونت آمریکا، مدرک دکترای افتخاری خود را به گربه محبوب و جذاب این پردیس دانشگاهی تقدیم کرده‌اند. این گربه «مکس داو» نام دارد.

«مکس داو» ساعات روزانه خود را در پردیس دانشگاهی ورمونت می‌گذراند. با دانشجویان و استادان و کارمندان دانشگاه رابطه دوستانه دارد. موش‌ها را می‌گیرد و ته‌مانده غذاها را می‌خورد و…

همه این ویژگی‌ها باعث شده دانشگاه ورمونت دکترای افتخاری خود را در زمینه شکار موش و زباله به مکس گربه بدهد.

خالکوبی چشم؟ پزشکان بریتانیایی هشدار می‌دهند

تمایل افراد به تغییر رنگ چشم خود افزایش پیدا کرده و باعث نگرانی جامعه پزشکی در سراسر جهان شده است. بسیاری از متقاضیان برای این عمل بریتانیا را ترک می‌کنند. 

عمل جراحی تغییر رنگ چشم شامل تزریق رنگ‌دانه به بخش رنگی چشم است. عمل کراتو پیگمنتیشن در واقع جراحی علمی برای کسانی است که در اثر آسیب‌های فیزیکی و بیماری و‌‌ ژنتیک زیبایی چشم خود را از دست داده اند، اما …

اما مدت‌هاست افراد با بینایی کامل برای تغییر رنگ چشم اقدام می‌کنند که گاه منجر به نابینایی و آسیب‌های درمان‌نشدنی می‌شود. پزشکان در بریتانیا برای این عمل مجوز ندارند.

اعصاب‌خردی دو بچه از قیمت بستنی!

دو قلوهای هشت‌ساله برنلی، ویدئویی از خود درون شبکه اجتماعی «تیک تاک» گذاشته‌اند که سروصدای زیادی به پا کرده است؛ آنها از قیمت بالای بستنی‌های مستر ویپی عصبانی هستند.

مایلا و مارنی برنلی در این ویدئوی پربازدید می‌گویند ۹ پوند داده‌اند تا از ون مستر ویپی دو بستنی بخرند! این ویدئو ۱۴ میلیون بار دیده شده است!

آنها در این ویدئو با خشم و عصبانیت حرف می‌زنند و به نوعی بحران زندگی و اوضاع بد اقتصادی امروز بریتانیا را به نمایش می‌گذارند. ماجرا فقط قیمت بستنی نیست، همه چیز گران شده است و گران‌تر می‌شود.

گرجستان؛ حمایت رئیس‌جمهور از مردمِ ضدلایحه روسی

با این که نمایندگان پارلمان گرجستان روز سه‌شنبه گذشته لایحه « نفوذ خارجی» را تایید کرده اند، اما رئیس‌جمهور گرجستان پشت مردم در آمده و از اعتراض آنها حمایت کرده است.

خانم سالومه زورابیچ‌ویلی معتقد است این لایحه برگرفته از قوانین روسیه و در تناقض با قانون اساسی گرجستان است. شهروندان گرجستان هم معتقدند این لایحه تامین‌کننده خواسته‌های روسیه و در تضاد با ارزش‌های اروپایی گرجستان است.

لایحه نفوذ خارجی هرگونه سازمان غیر دولتی را که ۲۰ درصد یا بیشتر هزینه‌های خود را از خارج از کشور تامین کند، خارجی و غربی قلمداد می‌کند و به چشم جاسوس به آن می‌نگرد. این لایحه باعث بروز اعتراضاتی در گرجستان شده است.

چه کسی از بازیگران فیلم امپراتوری بوردواک متنفر است؟

بازیگر مشهور فیلم‌های فارگو و امپراتوری بوردواک چندی پیش مشغول پیاده‌روی در نیویورک بود که کسی به او حمله کرد؛ با مشت به صورت و چشمش کوبید و… 

بوچمی ۶۶ ساله پس از خونریزی چشم چپ، کبودی و تورم به بیمارستان مراجعه کرد. پلیس با بررسی شواهد و مدارک توانست ضارب را شناسایی و دستگیر کند. ضارب مردی ۵۰ ساله و بی‌خانمان است. 

پیش از این مایکل استالبرگ همبازی بوچمی در فیلم امپراتوری بوردواک هم با پرتاب سنگ مضروب شده است! این ضارب هم دستگیر شده است. کسی با بازیگران امپراتوری بوردواک دشمنی دارد؟

انتهای پیام

نظر شما