شناسهٔ خبر: 66763415 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

راز توسعه کسب‌وکار با استفاده از لیبل محصول چیست

صاحب‌خبر -

هر محصول دارای شناسنامه‌ای است که نشان می‌دهد از کجا آمده و از چه موادی تشکیل شده است. امروزه این شناسنامه در قالب لیبل قرار می‌گیرد و تا مدت‌های طولانی روی آن باقی می‌ماند. لیبل محصول از آن دست اقلامی است که اگر در کسب‌وکار شما وجود نداشته باشد؛ قدرت بازاریابی برند کاهش پیدا خواهد کرد. برای اینکه بدانید لیبل محصول چیست این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

لیبل محصول چیست؟ لیبل را می‌توان به یک نماد تجاری تشبیه کرد که اصالت کالا را به مشتری اثبات می‌کند. محصول بدون لیبل یک شیء بدون هویت است که در جلب اعتماد مشتری ناموفق عمل خواهد کرد. برچسب‌ها روی تصمیم مشتری تاثیر می‌گذارند و می‌توانند او را ترغیب یا از خرید منصرف کنند. لیبل حاوی اطلاعاتی مهم از محصول و برند است و به نوعی می‌توان آن را به راهنمای خرید مشتری تشبیه کرد.

ارتباط رشد برند با لیبل محصول چیست؟ اگر می‌خواهید محصولات خود را در بازار به فروش برسانید ابتدا باید بتوانید اعتماد مخاطب را جلب کنید. یکی از راه‌های جلب این اعتماد استفاده از لیبل محصولات است. مشتری با خواندن اطلاعات روی آن هم از هویت برند مطمئن و هم از ترکیبات آن آگاه می‌شود. با استفاده از لیبل می‌توانید تعهد و حرفه‌ای‌بودن خود را به مشتری اثبات کنید. تمام این عوامل باعث می‌شود که مشتری با خیال آسوده از شما خرید کند. همچنین احتمال مراجعه مجدد او به برند شما بیشتر خواهد شد.

مهم‌ترین کاربرد لیبل محصول چیست؟ همان‌طور که گفتیم این برچسب‌ها تمام اطلاعات مهم درباره محصول را با مشتری در میان می‌گذارند. برای مثال روی تمام بسته‌بندی‌های مواد غذایی، محتویات، ترکیبات، تاریخ انقضاء، هشدارهای مصرف و نحوه تهیه آن‌ها توضیح داده شده است. تمام این اطلاعات به مشتری کمک می‌کند تا مناسب‌ترین گزینه را برای خود را انتخاب کند. همچنین این اطلاعات کمک می‌کند تا از خرید موادی غذایی که برای او مضر است، پرهیز کند. در نتیجه برند روی سلامتی مصرف‌کنندگان خود نیز تاثیر خواهد گذاشت.

ارتباط میان توسعه برندینگ با لیبل محصول چیست؟ برچسب‌ها احتمال دستکاری محصول و تقلب در آن را نزدیک به صفر می‌کنند. در نتیجه اصل کالا به دست مشتری خواهد رسید. این موضوع باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان برند به مشتری‌های وفادار شما تبدیل شوند. از طرفی درج اطلاعات محصول صداقت و تعهد برند را نشان می‌دهد. در نتیجه مشتری‌ها به‌واسطه این اطلاعات صادقانه، خرید از برند شما را به سایر کسب‌وکارها ترجیح خواهند داد. لیبل‌ها روی قضاوت مشتری تاثیر می‌گذارند و او را همراه برند می‌کنند.

کاربرد برچسب‌ها چیزی فراتر از ارائه اطلاعات محصول است. آن‌ها در ساختن هویت برند و بازاریابی محصول نزد مشتری تاثیر به‌سزایی دارند. محصولی که دارای لیبل است پرقدرت وارد بازار خرید و فروش می‌شود. اگر برچسب روی آن چشم‌نواز و زیبا طراحی شود می‌تواند مشتری‌های بالقوه زیادی را سمت خود بکشاند. این امر سبب متمایزکردن برند در میان رقبای شما خواهد شد. در جایی که محصولات بی‌شماری برای جلب توجه با هم رقابت می‌کنند، لیبلی خلاقانه می‌تواند شما را برنده این بازی کند.

لیبل‌ها با توجه به محصول، می‌توانند فرم‌ها و مدل‌های متنوعی داشته باشند. تنوع لیبل‌ها باعث می‌شود تا متناسب با بودجه خود مناسب‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. هر لیبل دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی که به سهم خود می‌توانند مشتری را جذب محصول شما کنند. کافیست با این خصوصیات آشنا شوید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بدانید که انواع لیبل چیست این بخش را تا انتها بخوانید.

لیبل کاغذی یا پشت چسب‌دار برچسبی است که روی محصولات مختلف از جمله ظروف، بطری و بسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد. پشت این لیبل کاملا چسبناک است و یک لایه زردرنگ روی آن را پوشانده است. با برداشتن آن لایه لیبل به‌راحتی روی سطح مورد نظر شما می‌چسبد. این لیبل‌ها را می‌توان در ابعاد و فرم‌های مختلف تولید کرد. میزان چسبندگی این لیبل با توجه به سطحی که باید روی آن قرار بگیرند، متفاوت است.

پی وی سی یکی از برچسب‌های ضد رطوبت است که با ظاهر براق خود از محبوبیت زیادی میان برندها برخوردار است. مقاومت و ماندگاری این لیبل پس‌از چسبیدن روی سطوح مختلف بسیار بالا است. همچنین این لیبل در دمای بالای 100 درجه نیز ماندگاری خود را از دست نخواهد داد. استحکام و ضخامت برچسب زیبایی و محکم‌بودن آن را بیشتر خواهد کرد.

یکی از جذاب‌ترین برچسب‌های موجود، لیبل شیشه‌ای است. این لیبل در حوزه بسته‌بندی و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بی‌رنگ‌بودن برچسب سبب جذابیت آن و همچنین خواناشدن حروف از هر دوطرف لیبل شده است. این لیبل‌ها در برابر آب و گردوغبار بسیار مقاوم بوده و از قدرت چسبندگی بالایی برخوردارند. لیبل‌های شیشه‌ای به‌صورت براق، مات و پشت سفید چاپ می‌شوند.

منظور از گچی‌بودن لیبل محصول چیست؟ این برچسب که با نام خردشونده نیز شناخته می‌شود، یکی از امنیتی‌ترین لیبل‌های موجود در بازار است. درصورت بازکردن آن، لیبل بلافاصله خرد می‌شود. این موضوع برای محصولات حساس از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع اگر لیبل گچی خرد شده باشد نشان‌دهنده آن است که کسی به محتویات درون جعبه دسترسی پیدا کرده است.

یکی از راه‌های نشان‌دادن اصالت کالا و جلب اعتماد مشتری استفاده از لیبل هولوگرام است. این برچسب‌ها در ابعاد و متریال‌های مختلف تولید می‌شوند. یکی از راه‌های تشخیص این لیبل قراردادن آن در معرض نور خورشید است. با این کار لیبل طیف وسیعی از رنگ‌ها را به شما ارائه می‌دهد. این لیبل در برابر حرارت و گرما مقاوم است و همچنین اجازه دستکاری محصول را به دیگران نمی‌دهد.

اگر قرار است کد قرعه‌کشی یک مسابقه را در اختیار دیگران قرار دهید لازم است از لیبل اسکرچ استفاده کنید. این لیبل برای گارانتی محصول نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها با خراش آن می‌توان از کدهای پنهان‌شده در زیر آن استفاده کرد. امنیت این لیبل نیز بسیار بالا است. همچنین مخدوش‌شدن آن نشانه این است که قبلا لیبل مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این برچسب از چسبندگی بالایی برخوردار است و مشتری را ترغیب به خرید می‌کند.

در این مطلب تلاش کردیم شما را به پاسخ سوال لیبل محصول چیست برسانیم. اگر دغدغه یافتن یک مجموعه عالی برای سفارش لیبل را دارید؛ شبکه چاپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ما از بهترین متریال برای تولید این لیبل‌ها استفاده خواهیم کرد. همچنین برچسب‌هایی بادوام به شما تحویل خواهیم داد که از محصول جدا نشوند. سفارش خود را در سایت | www.shlabel.ir | شبکه چاپ ثبت کنید تا ما در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را به دست شما برسانیم.

 

نظر شما