شناسهٔ خبر: 66760940 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

ساخت مسکن در روستاها متری ۱۰ میلیون

صالحی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از این پس بنیاد مسکن به عنوان کارگزار در تامین فولاد و سیمان برای ساخت و ساز مسکن حمایتی فعالیت خواهد کرد گفت: قرار است فولاد و سیمان را از بورس کالا تحویل و سپس توزیع کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ هیأت وزیران در تازه ترین مصوبه در خصوص تأمین فولاد و سیمان برای ساخت و سازهای مسکن حمایتی با نرخ مناسب، بنیاد مسکن را مکلف به خرید این موارد کرد و به نوعی تلاش دارد تا با قیمت مناسب مصالح ساختمانی مهم مثل سیمان و فولاد تحویل پروژه نهضت ملی مسکن را تسریع کند.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران بورس کالا مکلف شد این محصولات را با نرخ‌های حمایتی و مناسب‌تر برای تامین مسکن‌ حمایتی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد.

بنیاد مسکن به نوعی کارگزاری را انجام خواهد داد

«غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار «اقتصاد آنلاین» در پاسخ به این پرسش که آیا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبق مصوبه هیات وزیران که مکلف به خرید سیمان و فولاد مسکن‌های حمایتی از بورس کالا شده است آیا توانایی اجرای این مصوبه را دارد؟ گفت: این مصوبه می تواند کارگشا و تسهیل گر باشد. در حقیقت بنیاد مسکن با این مصوبه به نوعی کارگزاری را انجام خواهد داد.

او ادامه داد: بر اساس این مصوبه در حقیقت برای نهضت ملی مسکن در بورس کالا یک تالار اختصاصی باز خواهد شد و کالاهی مزبور را حمایتی تحویل خواهد داد. بر اساس این مصوبه قرار بر این شده است که بنیاد مسکن به عنوان کارگزار اقدام به تحویل و توزیع فولاد و سیمان در کشور کند.

بنیاد مسکن فولاد و سیمان را تحویل و توزیع خواهد کرد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: بر اساس نیازی که پروژه های مسکن حمایتی و نهضت ملی مسکن خواهند داشت در حقیقت از منابع صندوق خریداری و در اختیار پروژه ها قرار خواهد داد. با این حساب بنیاد مسکن فولاد و سیمان را تحویل و توزیع خواهد کرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا جلسات بررسی افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان برگزار شده است؟ گفت: هنوز جلسات بررسی افزایش سقف وام مسکن روستایی تشکیل و برگزار نشده است. آنچه که مشخص است این است که مردم برای دریافت تسهیلات منتظر افزایش سقف وام نمانند و هر چه سریعتر اقدام به نوسازی و ساخت مسکن با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی کنند.

احتمال دارد سقف وام مسکن روستایی در سال جاری افزایش نیابد

صالحی ادامه داد: همه ساله پس از ارائه پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی تصویب و ابلاغ آن به روزهای پایانی سال می رسید. به هر حال ما پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی را به دولت از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان ارائه خواهیم کرد اما معتقد هستیم که متقاضیان فرصت را از دست ندهند و همین وام ۳۵۰ میلیون تومانی کنونی را دریافت کنند و هر چه سریعتر اقدامات ساخت مسکن خود را آغاز کنند. چرا که احتمال دارد اصلا سقف وام مسکن روستایی در سال جاری افزایش نیابد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر قیمت هر متر مسکن در روستاها چقدر است؟ و اینکه در حال حاضر وام ۳۵۰ میلیون تومانی چند درصد ساخت یک واحد مسکونی را پوشش می دهد؟ گفت: اگر مقایسه ای داشته باشیم که وام ۳۵۰ میلیون تومانی چند درصد یک واحد مسکونی روستایی را پوشش می دهد باید به این نکته توجه داشته باشیم که یک واحد ۷۲ متری اگر ۷۲۰ میلیون تومان تمام شود وام ۳۵۰ میلیون تومانی حدود و در نزدیکی ۵۰ درصد پوشش قرار می گیرد.

هر متر مسکن در روستاها حدود ۱۰ میلیون تومان

وی ادامه داد: هر متر مسکن در روستاها حدود ۱۰ میلیون تومان است.

او در پاسخ به این پرسش که از ۳۵۰ هزار فقره وام ۳۵۰ میلیون تومانی چه تعداد متقاضی به بانک ها معرفی و چه تعداد وام پرداخت شده است؟ گفته بود که از اول دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود ۵ ماه بیش از ۲۷۰ هزار نفر به بانک ها برای وام مسکن روستایی معرفی و برای ۱۵۰ هزار واحد مسکونی هم عقد قرارداد صورت گرفته است.

نظر شما