شناسهٔ خبر: 66760657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مطهری:

آیت‌الله رئیسی متواضع و نسبت به حقوق مردم حساس بود

هادی رضایی

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در تشریح شخصیت شهید جمهور بیان داشت:آیت‌الله رئیسی بالاترین مقام اجرایی کشور دارای شخصیتی متواضع و برای مردم احترام قائل و نسبت به حق آنها حساس بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مطهری نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی در تشریح شخصیت آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی افزود: از دیروز که خبر سقوط بالگرد رئیس جمهور منتشر شد، نگرانی شدید در همه اقشار مردم به وجود آمد و حتی رقبای سیاسی هم با نگرانی این وضعیت را دنبال می‌کردند.

وی عنوان کرد: آیت الله رئیسی بالاترین مقام اجرایی کشور دارای شخصیتی متواضع و برای مردم احترام قائل بودند و در بین مردم می‌رفتند و نسبت به حق آنها حساس بودند.

وی آیت الله رئیسی را شخصیتی ساده زیست و دوست داشتنی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون حوادث اینگونه بسیار دیده است؛ از شهادت شهید مطهری که امام (ره) خیلی به ایشان امید داشتند و شهادت ۷۲ تن، شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر و شهادت مرحوم شهید محلاتی که اتفاق افتاده، اما این حوادث نمی‌تواند آسیبی به انقلاب بزند و تزلزلی در نظام جمهوری اسلامی ایجاد کند چون مردم اساس انقلاب را دوست دارند و حافظ انقلاب خواهند بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: همان طور که رهبر انقلاب در مورد این حادثه فرمودند که اختلالی در امور کشور به وجود نخواهد آمد. روال اداره کشور بر آهنگ خود استوار بوده و قانون اساسی تکلیف را روشن کرده است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده سابق مردم تهران با اظهار تاسف از بروز این حادثه اسفناک بیان داشت: در این سانحه شخصیت بزرگی چون حجت الاسلام آل هاشم که شخصیت مردمی و محبوب بود را از دست دادیم همچنین حسین امیر عبداللهیان شخصیت محبوب و مردمی بود که امید است مردم ما این شرایط حساس را درک کنند و بر فعالیت خود بیفزایند.

وی اضافه کرد: شخصیت مرحوم آیت الله رئیسی جالب و مورد توجه بود با حساسیت مساله فلسطین را پیگیری و دنبال می‌کردند.

مطهری شخصیت آیت الله رئیسی را اصولگرا و اصلاح طلب عنوان کرد و گفت: مرحوم آیت الله رئیسی مقید به سفرهای استانی منظم بودند و در بین مردم می‌رفتند و مشکلات آنها را از نزدیک رصد می‌کردند این کار مشکلی است، که در بین روسای جمهور کمتر دیده شده، اما آیت الله رئیسی با احترام به مردم با جدیت مشکلات آنها را پیگیری می‌کردند.

وی با ذکر خاطره‌ای از آیت الله رئیسی بیان داشت: من چندین ملاقات با مرحوم آیت الله رئیسی داشتم یک ملاقات زمانی بود که مرحوم، تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشتند و تعریف کردند که در سن ۱۸ سالگی زمانی که شهید مطهری برای تدریس به قم می‌آمدند در کلاس درس ایشان شرکت می‌کردند و خیلی به مرحوم شهید مطهری علاقه مند بودند و از من خواستند یک دوره آثار استاد مطهری را برای ایشان ارسال کنم که این کار انجام شد.

نظر شما