شناسهٔ خبر: 66759581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روبیو: اگر انتخابات منصفانه نباشد نتایجش را نمی‌پذیرم

سناتور مارکو روبیو دوست و متحد قدیمی دونالد ترامپ اظهار کرد اگر انتخابات ریاست جمهوری منصفانه نباشد، نتایج آن را نمی پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور جمهوری خواه مارکو روبیو دوست و متحد قدیمی دونالد ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری ان بی سی، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه «آیا نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2024 را صرف نظر از هر آنچه که اتفاق افتد، می پذیرد؟» گفت: صرف نظر از هر اتفاق؟ نه.

وی تاکید کرد من فکر می کنم اگر یک انتخابات منصفانه و عادلانه نداشته باشیم، رقابتی است که سوی هر دو طرف خواهد بود.

در همین حال ترامپ در تازه ترین مصاحبه خود، از پذیرش نتایج انتخابات خودداری و بار دیگر استراتژی مورد استفاده خود در جریان انتخابات 2020 را بکار گرفت. ترامپ همواره مدعی است که شکست او در انتخابات 2020، در نتیجه تقلب انتخاباتی بوده و همین امر باعث حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 شد.

مارکو روبیو، که در حال حاضر برای سومین دوره در سنا حضور دارد، یکی از نامزدهای احتمالی و مورد نظر ترامپ برای معاونت در انتخابات ریاست جمهوری است.

در اوایل ماه جاری و پیش از روبیو، دو نامزد دیگر معاونت ترامپ یعنی سناتور تیم اسکات فرماندار کارولینای جنوبی و داگ برگام فرماندار داکوتای شمالی، از پذیرش نتایج انتخابات خودداری کردند.

روبیو تصریح کرد دموکرات ها از سال 2000 با هرگونه پیروزی جمهوری خواهان مخالف هستند، گرچه نامزدهای آنان به شکست خود اعتراف کرده اند. اگر این انتخابات عادلانه نباشد،  ما همان کاری را انجام می دهیم که دموکرات ها کردند. ما از وکلای خود استفاده می کنیم تا در دادگاه حقایق را نشان دهیم که چه ایالت هایی از قوانین انتخاباتی پیروی نکرده اند.    

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبه‌روست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه‌داری اسناد طبقه‌بندی‌شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است، علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبه‌روست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد می‌کند و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می‌تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در همین حال در جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور مستقر این کشور در 5 ایالت کلیدی از 6 ایالت کلیدی با اندکی اختلاف پایین‌تر از رقیبش از حزب جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» قرار دارد.

دونالد ترامپ در ایالت‌های آریزونا، پنسیلوانیا، ویسکانسین، نوادا و جورجیا عملکرد بهتری نسبت به رقیب دموکرات خود کسب کرده است. همچنین وضعیت ترامپ در میان قشر جوان و رأی‌دهندگان رنگین‌پوست نسبت به سال 2020 بهتر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما