شناسهٔ خبر: 66757310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

پیام تسلیت مقامات یمنی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی

مقامات یمنی با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای شهادت رئیس‌جمهور وزیر امور خارجه و همراهان آنها را به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه و همراه وی را به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تسلیت گفت.

الحوثی در این پیام اظهار داشت: با نهایت تاسف و تاثر خبر این حادثه تاسف‌بار برای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبدالهیان، وزیر امورخارجه و همراهان آنها را دریافت کردیم. خداوند رحمت واسعه خود را شامل حال آنها گرداند.

وی در ادامه تصریح کرد: این مصیبت بزرگ را به خانواده و نزدیکان آنها و به رهبر انقلاب اسلامی و همه مقامات ایرانی و ملت مسلمان ایران تسلیت می‌گوییم.

حمید عبدالقادر عنتر، مشاور نخست‌وزیر یمن با انتشار پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهان وی را به مردم و دولت ایران تسلیت گفت.

مشاور نخست‌وزیر یمن در این پیام شهدای این حادثه را اعظم شهدای راه قدس خواند و اظهارداشت: با نهایت تاسف خبر شهادت رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی را در حادثه سقوط بالگرد دریافت کردیم. خداوند این شهدا را در رحمت واسعه خود جای داده و به خانواده آنها صبر و آرامش عنایت فرماید.

در ادامه آمده است: همچنین تسلیت خالصانه خود را به دلیل این مصیبت بزرگ به حضرت سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب، مردم و حکومت ایران اعلام می‌داریم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن
مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با ارسال پیامی اظهار داشت: ضمن احساس ایمان، رضا و تسلیم در برابر خداوند متعال، تسلیت خالصانه خود به مناسبت فقدان دردناک و شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان وی در اثر سانحه بالگرد را محضر جمهوری اسلامی ایران و رهبر فرزانه آن سید علی خامنه‌ای (حفظه الله) و ملت ایران تقدیم می‌کنیم.

مشاط در این پیام بر ایستادگی در کنار جمهوری اسلامی ایران و اعتماد کامل به قدرت این کشور در صبر و پشت سر گذاشتن مشکلات تاکیدکرد.

وی در ادامه آورده است: سید ابراهیم رئیسی، نمونه‌ای از یک رهبر شجاع، وفادار به مسائل امت و مصر بر تحقق آرمان‌های امت در دستیابی به عزت، کرامت و پیشرفت بود. مواضع وی در مسائل امت، روشن، قدرتمندانه و شجاعانه بود؛ به ویژه ایستادگی او در کنار ملت فلسطین و مسائل عادلان آن همچنان که بر اتحاد ملت‌های مسلمان و متحد ساختن مواضع آنها و پرکردن شکاف‌های بیان آنها اصرار داشت.
 
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه تاکید کرد که سید ابراهیم رئیسی در مناسبت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مقتدرانه به نمایندگی از ملت خود حضور می‌یافت و در برابر استکبار آمریکایی و اسرائیلی در حق ملت خود مواضع محکمی اتخاذ می‌کرد.

وی باردیگر ضمن عرض تسلیت به جمهوری اسلامی ایران، تاکیدکرد که درگذشت شهید ابراهیم رئیسی، خسارتی بزرگ برای امت اسلامی به شمار می‌رود.

سخنگوی جنبش انصارالله
محمد عبدالسلام، رئیس هیات مذاکره کننده یمن و سخنگوی جنبش انصارالله در پیامی شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را به حضرت آیت الله خامنه‌ای، دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

وی اظهار داشت: «ما به نمایندگی از مردم یمن شهادت رئیس جمهور ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و هیئت همراه را به حضرت سید علی خامنه‌ای، دولت، مردم، ارتش و خانواده شهدای جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می‌کنیم.»

وی تاکید کرد: «از دست دادن رئیس جمهور ایران نه تنها برای ایران، بلکه برای کل امت اسلامی به ویژه فلسطین و غزه که در حال مبارزه هستند، یک ضایعه است.»

وی افزود که غزه به شدت به رهبری مانند رئیسی نیاز دارد که پیوسته از مصیبت مردم فلسطین و حق آزادی آنها و بازیابی سرزمین و اماکن مقدس آنها دفاع کند.

عبدالسلام خاطرنشان کرد: «رئیس‌ جمهور ایران، یک رهبر مسلمان نمونه و متعهد به اصول دین و مسائل ملت از جمله فلسطین و همچنین رهبری فداکار و مخلص برای مردم مسلمان ایران عزیز بود.»

عبدالسلام سفر پایانی شهید رئیسی برای افتتاح پروژه خدماتی در کشور را نمونه‌ای از فداکاری و تلاش فراوان وی برای تامین امنیت و ثبات مردم عزیز ایران دانست.

وی از خداوند متعال برای رهبری، ملت، ارتش و خانواده شهدا صبر و شکیبایی مسئلت کرد و گفت: «ایران با ارزش‌های انقلابی اسلامی خود برای مقابله با همه چالش‌ها و سختی‌ها آماده است.»

انتهای پیام/

نظر شما