شناسهٔ خبر: 66757154 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پیام‌های جداگانه‌ای مطرح شد؛

واکنش شخصیت‌ها و مقامات اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور

سمیه رسولی

جمعی از شخصیت‌ها و مقامات فعلی و پیشین اقتصادی در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت رییس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، سرویس اقتصادی: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشور در حین خدمت‌رسانی و افتتاح سد در استان آذربایجان شرقی (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) طی سانحه‌ای به شهادت رسید. آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بوده‌اند که همگی به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش، جمعی از مقامات فعلی و سابق اقتصادی پیام تسلیت صادر کردند که به شرح زیر است:

خداحافظ حلیم و خستگی ناپذیر و باغیرت

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با انتشار تصویری در صفحه فضای مجازی خود شهادت رئیس جمهور و اعضای هیأت همراه وی را تسلیت گفت. در پیام تسلیت بذرپاش آمده است: ‬ ‏خداحافظ حلیم و خستگی ناپذیر و باغیرت، خیلی زود برای حسن خلق و مردم دوستیت دل تنگ می‌شویم. سید دوست داشتنی و امام‌رضایی من؛ این قرارمان نبود…

شهادت و همجواری با امام شهیدان و صالحان

جواد اوجی، وزیر نفت در پیامی شهادت خادم ملت و «شهیدجمهور» سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است: «انالله و اناالیه راجعون؛ مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا؛ با قلبی آکنده از اندوه، شهادت جانگداز شهیدجمهور حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری محبوب و یاران و همراهان گرامی ایشان را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، همکاران ایشان در دولت و عموم آحاد ملت شریف ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

شهدای معزز دولت خدمتگزار و مردمی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه)، مالک رحمتی (استاندار آذربایجان شرقی) و حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم (امام‌جمعه تبریز) که در راه وفای به عهد خویش و با هدف خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بودند، در شب متعلق به حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بر اثر سانحه بالگرد، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

بدون تردید صفای باطن و اخلاص برادر ارجمند و شهیدجمهور عزیزمان سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای دولت خدمتگزار که سراسر عمر بابرکت خویش را در هوای سربلندی و اعتلای ایران اسلامی نفس کشیدند، سبب شد تا «شهادت و همجواری با امام شهیدان و صالحان» به‌عنوان حسن‌تقدیر و خیر سرنوشت این عزیزان رقم بخورد.

سید محرومان، حضرت آیت‌الله رئیسی، برهه‌های تأثیرگذار از دوران خدمت خویش را در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) خدمت‌رسانی کرده و هماره به «خادم‌الرضا» بودن افتخار می‌کردند.

به‌یقین، در اوضاع حساس کنونی، وجود مبارک مقام معظم رهبری به‌مثابه لنگرگاه کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مایه ثبات و اقتدار ایران اسلامی بوده و تدبیرهای داهیانه ایشان در سایه ولایت‌مداری و هوشمندی مردم باعث عبور از این برهه خواهد شد.

وزارت نفت این واقعه سهمگین را خدمت مردم سربلند ایران، به‌ویژه کوه استوار انقلاب و نظام اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (حفظه الله) تسلیت عرض کرده، برای ارواح طیبه شهدای عزیز دولت خدمتگزار، آرامش و آمرزش الهی و برای آحاد ملت شریف ایران اسلامی صبر و اجر جزیل مسالت دارم.»

رئیس جمهور و هیأت همراه ققنوس‌وار در راه اعتلای نام ایران و سربلندی ملت شریف جان خود را فدا کردند

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی، شهادت رئیس جمهور کشور و هیأت همراه را در حین خدمت تسلیت گفت. در متن این تسلیت آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم؛ کلُّ نَفسٍ ذائقةُ الموت و إنّما تُوَفَّوْنَ أُجورَکم یومَ القیامة؛ شهادت جانگداز آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی، متعهد به خدمت صادقانه به مردم، ساده زیست، رئوف، مهربان و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «مغتم» برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه در حادثه سقوط بالگرد حامل ایشان که ققنوس‌وار در راه اعتلای نام ایران و سربلندی ملت شریف جان خود را فدا کردند، مایه حزن و انبوه غیر قابل وصف و جانکاه شده است.

خداوند عزیز را شاهد می‌گیرم که طی دوران خدمت در هیأت دولت هرگاه با شهید راه خدمت رئیس جمهور صادق و خدوم ملت گفت‌وگو می‌کردم، نکته اساسی توصیه و نگرانی ایشان «مراقبت از سفره خانوار و توجه بیشتر به محرومان و مستضعفان و تلاش مومنانه برای تأمین امنیت غذایی کشور» بوده است.

اینجانب به عنوان عضوی کوچک از هیأت دولت به نمایندگی از خیل عظیم بهره برداران عرصه کشاورزی و کارشناسان و مدیران ستادی ضمن عرض تسلیت وقوع این حادثه تلخ خدمت ولی الله اعظم امام زمان (عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران، امیدوارم این عزیز سفر کرده و یاران همراه، در بهشت برین با اولیا، ابرار و مقربان درگاه الهی محشور شوند و غرق در نعمت‌های جاودان، پاداش اعمال صالح خود را در مقام رضوان الهی و جنت نعیم از خداوند جل و اعلی دریافت نمایند.

گریه نمی‌دهد امان

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتشار تصویری در صفحه فضای مجازی خود شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت.

پیام وزیر اقتصاد بدین شرح است: إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَ أَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ؛ عروج رئیس‌جمهور مردمی و مجاهد، شهید آیت الله رئیسی را به رهبر معظم انقلاب و ملت مقاوم ایران تسلیت می‌گویم. …گریه نمی‌دهد امان.

واکنش شخصیت‌ها و مقامات اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور

رویکردها وگام‌های رئیس جمهور شهید در مسیر خدمت به مردم ادامه دارد

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در پیامی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: بسمه تعالی، مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلً؛ رئیس جمهور خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در تداوم خدمتگزاری بی وقفه، خستگی ناپذیر و جهادی خود، در سفر به استان شهیدپرور آذربایجان شرقی به همراه وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی، فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تیم‌های حفاظت و پرواز در شب ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

تضرع و نیایش مردم عزیز ایران اسلامی در مساجد و منازل در ساعت‌های گذشته بیانگر قدرشناسی و قدردانی ایشان از مردانی است که خالصانه و بی‌منت از جان گذشتند تا به رسالت مهم و مقدسی که همانا توفیق خدمتگزار به مردم است، بپردازند.

خادم الرضا، آیت‌الله رئیسی در طول حیات پربرکت خود در دولت سیزدهم، توسعه زیرساخت‌های صنعت آب و برق را در اولویت برنامه‌های دولت مردمی قرار داد و در سایه رهنمودهای داهیانه ایشان بود که اقدامات و تلاش‌های وافری در جهت رفع مشکلات مردم و تأمین نیازهای ایشان در زمینه آب و برق صورت پذیرفت. اگرچه شهادت این ابر مرد تاریخ ایران اسلامی و دیگر همراهان شهید ایشان ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای ملت بزرگ ایران است، اما رویکردها و گام‌های بلند ایشان در مسیر خدمتگزاری به مردم توسط دیگر سربازان و همسنگران ادامه خواهد یافت.

اینجانب شهادت رئیس جمهور خدمتگزار و مردمی، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر شهدای این حادثه دلخراش را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی»، ملت شریف و بزرگ ایران و خانواده معزز و معظم شهدا تسلیت عرض می‌کنم و از خدای بزرگ برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

شهادت در راه خدمت به آبادانی کشور

مصطفی رجبی مشهدی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل توانیر در پیامی شهادت آیت‌اله رئیسی، رئیس جمهور و جمعی از همراهان ایشان را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: بدینوسیله شهادت خادم الرضا خادم جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه که در راه خدمت به مردم شریف ایران اسلامی به شهادت رسیدند را به محضر رهبر معظم انقلاب، وزیر نیرو و مجموعه همکاران صنعت برق کشور، خانواده‌های آن عزیزان و ملت گرامی ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

بی تردید آثار خدمات ایشان که عمر شریف خود را در راه پیاده سازی عدالت، اجرای قوانین و خدمت به مردم و انقلاب اسلامی ایران صرف نموده و در راه خدمت به آبادانی کشور به مقام رفیع شهادت نائل گردید، برای همیشه در یادها و خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

پیام تسلیت همتی

عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی در پیامی شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: انا لله و انا الیه راجعون؛ شهادت رئیس‌جمهور گرامی و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال برای این عزیزان، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای خانواده آن‌ها، صبر جمیل مسألت دارم. عزت و سربلندی ایران را از خداوند متعال خواهانم.

پیام تسلیت اتاق‌های سه گانه

اتاق‌های سه گانه تعاون، بازرگانی و اصناف در پی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه پیام تسلیتی صادر کردند.

در پیام بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون آمده است: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿ (احزاب/۲۳)

«در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.»

بدون تردید شهادت در راه خدا این عالی‌ترین و برترین درجه و رتبه هستی، حق مسلم خادم الرضا رئیس جمهور محبوب مردم ایران اسلامی بود از این رو باید به روح مطهر و متبرک او در شب میلاد حضرت امام رضا علیه‌السلام تبریک گفت.

بی شک روح عظیم رئیس جمهور عزیزمان و همراهان وی به امام شهدا، خیل شهدای انقلاب، سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی پیوسته و فقدان ایشان مصیبتی جان سوز برای جامعه بزرگ ایران اسلامی است.

اینجانب به نمایندگی از آحاد تعاون گران، شهادت خادم الرضا، خادم جمهور ایران، حضرت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبان واقعی بخش تعاون کشور و وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار محترم این استان و سایر همراهان ایشان را محضر حضرت ولی عصر عج، نایب گرامیش رهبری والامقام امام خامنه ای و ملت شهیدپرور ایران تسلیت عرض می‌نمایم. یادش در دل‌ها باقی خواهد ماند و راهش مستدام خواهد بود.

همچنین مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران در پیام تسلیتی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشور را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: بسم رب الشهدا و الصدیقین؛ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ؛ خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی کشور در پی سانحه سقوط بالگرد، موجب تأسف و تألم قلبی آحاد میهن اسلامی و همچنین دوست‌داران نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر جهان گردید.

اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ اصناف کشور، شهادت سیدابراهیم رئیسی، این فقیه و عالم مجاهد و همچنین حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و دیگر همراهان را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، خاندان و ارادتمندان ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات را برای ایشان مسالت می‌نمایم.

در پیام اتاق بازرگانی ایران نیز آمده است: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، جان در راهی گذاشت که هدف آن جز خدمت نبود و با شهادت در این راه، امتداد نهضتی را تضمین کرد که در عمر انقلاب پر رهرو بوده است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و دیگر همراهان ایشان را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شهیدپرور ایران، تسلیت و تعزیت عرض می‌کند.

شهادت آیت الله رئیسی، بهترین پاداش الهی به وی بود

محمد رضوانی‌فر، رئیس کل گمرک ایران در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و جمعی از همراهان ایشان را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است: إِنَّا لِلَّٰهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ؛ پرواز ملکوتی و جان سوز ریاست محترم جمهوری محبوب، خدم و مغتنم حضرت آیت‌الله رئیسی نشان داد که شهادت در حین خدمت و انجام وظیفه عالی‌ترین پاداش الهی برای رئیس جمهوری بود که برای سعادت و سربلندی مردم ایران شبانه روزی در تلاش بودند.

این ضایعه اسفبار مایه تالم خانواده گمرک جمهوری اسلامی ایران همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و باارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند و با تلاش وافر و شبانه‌روزی، دغدغه مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.

تاکید دارم به تاسی از این شهید بزرگوار، تلاش جهادی و شبانه‌روزی و فعالیت خالصانه‌ی ۲۴ ساعته در گمرکات کشور جهت خدمت به مردم و نظام عزیز اسلامی بیش از پیش انجام خواهد شد.

ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، به همه‌ی مردم شریف ایران و خانواده محترمشان همدردی کرده و برای جان باختگان، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای مردم کشور عزیزمان صبر و بردباری آرزو دارم.

رئیس جمهور؛ حامی مستضعفان و پیگیر عدالت خواهی

محمود کمانی، رئیس سازمان ساتبا در پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و چند تن از همراهان را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است: حادثه جانگداز شهادت خادم‌الرضا، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهور و چند تن از همراهان و خدمت گزاران مردم، موجب تأسف، تأثر و تالم فراوان مردم صبور و انقلابی کشورمان شد. کشور عزیزمان ایران، در سوگ بزرگ‌مرد خالص و پرتلاشی نشسته است که مظهر خدمت گزاری به مردم، مبارزه با فساد، حامی مستضعفان و پیگیر عدالت خواهی، استقلال‌طلبی و تحقق ارزش‌های دینی و انسانی بود.

ضایعه مصیبت‌بار و تأثرانگیز شهادت رئیس گرانقدر جمهور، وزیر محترم امور خارجه، امام جمعه عزیز تبریز و استاندار خدوم آذربایجان شرقی و همراهان ایشان را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، پشتوانه انقلاب و مردم، رهبر معظم انقلاب، هیأت محترم دولت، مردم قدرشناس، خانواده‌های عزادار و بازماندگان آن عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و تسلی، صبر و آرامش را برای دل‌های غمگین آنان از خداوند متعال مسألت می‌نمایم و امیدوارم خداوند متعال کشورمان را از هرگونه گزند بدخواهان به سلامت بدارد.

آیت الله رئیسی؛ خدمتگزاری متعهد و دلسوز

عبدالرسول پیشاهنگ، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با صدور پیامی شهادت خادم‌الرضا (ع)، سیدالشهدای خدمت و همراهان وی را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است: بِسمِ رَبِّ الشُهَداءِ وَ الصِّدّیقین؛ کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبِّک ذوالجلالِ والاکرامِ؛ شهادت یار دیرین انقلاب، هشتمین رئیس جمهوری ایران اسلامی و خادم الرضا، همزمان با سالروز ولادت هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی‌الرضا المرتضی (علیه السلام) و همراهان ایشان را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خادمان ملت در دولت سیزدهم، بویژه به همکاران پرتلاشمان در وزارت نیرو، بر اثر حادثه دلخراش سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی از یاران و یاوران صدیق انقلاب اسلامی، خدمتگزاری متعهد و دلسوز بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشأ خدمات فراوانی گردید و حتی تا آخرین لحظه عمر پربرکت خویش سرافرازانه در راه آبادانی و سربلندی کشور، بسیار کوشا و ثابت قدم بود. بی تردید خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در دوران ریاست جمهوری ماندگار بوده و در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

از درگاه خداوند متعال خواهانم که او را در أعلی علّیّین با حضرت محمد و آل صلوات الله علیهم اجمعین محشور نموده و کمبودهای ناشی از فقدان او را جبران فرماید و برای عموم مردم ایران، صبر و سلامتی مسالت دارم.

رئیس جمهور بر عهد صادقانه خود با مردم، با تمام توان ایستاد

ایوب فصاحت، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پیامی شهادت و آسمانی شدن خادم الرضا سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است: غم و اندوهی بی پایان دل‌های مردم ولایتمدار و قدردان ایران اسلامی را در پی آسمانی شدن رئیس جمهور مردمی و همراهان ایشان در برگرفته است.

این ضایعه دردناک و غم بار مایه تالم خاطر جامعه تشکلهای بخش کشاورزی گردید. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز، که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با مردم، با تمام توان ایستاد؛ برایشان بهترین تقدیر را رقم زده و شهادت در روز ولادت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت، نصیبشان گردید.

اینجانب شهادت جان‌سوز خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی، محبوب، پرتلاش و انقلابی ایران اسلامی را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و علو درجات و محشور شدن با انبیا و اولیا الله را برای این شهید گرانقدر و هیأت همراه وی از خداوند متعال مسالت دارم.

شهادت در مسیر تلاش برای آبادانی ایران اسلامی

علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران شهادت رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی و هیأت همراه را در سانحه هوایی سقوط بالگرد تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم؛ منَ ٱلمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیه فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدیلٗا؛ شهادت جان سوز سید شهدای خدمت، خادم الرضا (ع) آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب و مردمی و جمعی از یاران و همراهان ایشان را به محضر حضرت صاحب الزمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران عزیز در مسیر تلاش برای آبادانی ایران اسلامی با بذل جان خود به همگان نشان داد که سعادت و خوش عاقبتی جز با تلاش و خدمت صادقانه به مردم به ویژه محرومان ممکن نخواهد بود. «عاش سعیدا و مات سعیدا» بی شک ایران عزیز با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری (حفظه الله) و ادامه مسیر خدمت توسط مسؤولین و خدمت‌گزاران در دولت؛ همچنان مسیر توسعه و پیشرفت را طی خواهد کرد. از خداوند رئوف، رحمت واسعه و حشر با اولیا برای شهدای راه خدمت و صبر و اجر و عافیت برای ملت شریف ایران طلب می‌کنم. «انه مجیب الدعوات»

فوز شهادت، پاداش زودهنگام مجاهدت‌های مخلصانه رئیس جمهور بود

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است: فوز شهادت پاداش زودهنگام مجاهدت‌های مخلصانه، مدبرانه و ولایتمدارانه بزرگمردی است که در تاریخ این سرزمین برای همیشه جاودانه شد.

آیت‌الله رئیسی در تمامی دوران مسؤولیت، خستگی‌ناپذیر تلاش کرد

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهادت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و همراهانشان در حادثه سقوط هلی‌کوپتر در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی پیامی صادر کرد؛ متن این پیام به شرح زیر است: شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسؤولیت و خدمتشان، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر تلاش کردند و لحظه‌ای آرام نداشتند تا بر عهد خود با خداوند متعال و مردم صادقانه قدم بردارند و شهیدان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و مالک رحمتی استاندار این استان و سایر همراهانشان را محضر مقام معظم رهبری، اعضای محترم هیأت دولت، عموم مردم شریف ارجمند عزیز ایران اسلامی و خانواده گرامی تسلیت عرض می‌نمایم.

در این مصیبت بزرگ، ضمن تاکید بر ادامه راه این شهید بزرگوار در راه خدمت به مردم ایران اسلامی، علو درجات و محشور شدن با انبیا و اولیاءالله را برای شهدای این حادثه تلخ و دردناک از خداوند متعال مسالت دارم.

آیت‌الله رئیسی، الگویی مثال‌زدنی در مردمی‌بودن و ولایت‌مداری بود

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور طی پیامی، شهادت دکتر آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور ایران و اعضای هیأت همراه وی را تسلیت گفت. در این پیام است: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

عروج سید محرومان؛ خادم ملت و پیرو پاکباز ولایت معظم فقیه که بر سینه مالامال از امیدش همواره نشان خادم الرضایی می‌درخشید را به محضر ولی‌الله الاعظم اروحنا فداه و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران، همسر مکرمه و خاندان عزیز ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. حضور سید شهیدان خدمت، در عرصه خدمت همواره پر از برکت بود و پر کشیدن عارفانه وی در شب میلاد ولی نعمتش درس‌آموز و مایه مباهات است. ایشان حقیقتاً سیدالشهدای خدمت صادقانه و خستگی‌ناپذیر و الگویی مثال‌زدنی در مردمی‌بودن و ولایت‌مداری است. از خداوند متعال توفیق استمرار خدمت مسؤولان به ملت شهیدپرور ایران اسلامی را خواستارم، همچنین سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را از پروردگار تبارک و تعالی مسالت دارم.

مردم هیچگاه خدمات بی‌منت رئیس جمهور را فراموش نخواهند کرد

محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی در پیامی شهادت رئیس جمهور تسلیت گفت. در این پیام آمده است: مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا؛ با نهایت تالم و تأسف فراوان شهادت جانگداز خادم‌الرضا علیه‌السلام آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی، خستگی ناپذیر و پرتلاش جمهوری اسلامی ایران و همراهان گرامی ایشان را که در حین تلاش خدمت‌رسانی به ملت بزرگ ایران اتفاق افتاد تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

حرکت و تلاش بی‌وقفه و بااخلاص یار صدیق رهبری، رئیس‌جمهور خدوم و انقلابی آیت‌الله رئیسی در خدمت به انقلاب و پیشرفت و اصلاح امور کشورمان که در این مسیر همواره به دنبال رضایت مردم و باری تعالی بود، همچون مشعلی فروزان روشن باقی خواهد ماند و در این راستا نیز مدیران عالی، مردم و همسنگران ایشان در دولت سیزدهم هیچگاه خدمات و رفتار مردمی و بی‌منت این خدمتگزار صمیمی و مخلص و باارزش کشور را فراموش نخواهند کرد.

در این حادثه تلخ و سنگین شخصیت‌های برجسته‌ای مانند همکار بزرگوار، متین و متخصص‌مان در دولت آقای دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همچنین آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه محترم تبریز و جناب آقای مالک رحمتی استاندار عزیز آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند. بدون تردید؛ زندگی مجاهدانه رئیس جمهور عزیز و همراهان گرانقدر ایشان در راه خدمت به مردم و اعتلا و سربلندی کشورمان سپری شد و بهترین مزد خویش را نیز در این مسیر که همانا خدمت و شهادت در راه خدا و مردم بود دریافت کردند.

اینجانب از طرف خود و همکاران نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران، مجدداً عروج ملکوتی و شهادت آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه ایشان را محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، اعضای هیأت دولت، خانواده معزز و مکرم و داغدار آن عزیزان سفر کرده و ملت سرافراز ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان و بستگان ارجمند، صبر و شکیبایی و سلامتی مسالت دارم.

شهید جمهور دوران مسؤولیت خود مجاهدانه در مسیر خدمت به مردم بود

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پیامی شهادت خادم ملت و «شهید جمهور»، سیدابراهیم رئیسی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین؛ مِّنَ ٱلمُؤمِنِینَ رِجَال صَدَقُواْ مَا عَاهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِ؛ فَمِنهُم مَّن قَضَی نَحبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلا» سانحه دلخراش و شهادت خادم‌الرضا رئیس‌جمهور محبوب ملت ایران و جمعی از همراهان ایشان مایه تأثر و تألم فراوان مردم ایران گردید و داغ جانسوزی بر قلوب مؤمنین وارد نمود.

شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در تمامی دوران مسئولیت خود، مجاهدانه، پرتلاش، خستگی‌ناپذیر، صادقانه و خالصانه در مسیر خدمت به مردم شریف ایران و میهن‌اسلامی و در راه اعتلا و پیشرفت کشور ایستاد تا به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

بی‌شک صنعت نفت ایران تلاش‌ها و پیگیری‌های دغدغه‌مندانه ایشان را در دوران خدمت فراموش نخواهد کرد و قطعاً مسیر پرافتخار خدمتگزاری رئیس‌جمهور مردمی را با تمام توان ادامه خواهد داد.

اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه شهادت جانسوز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را به پیشگاه مقدس حضرت ولی‌عصر (عج ا… تعالی فرجه الشریف)، محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه خداوند منان برای آن ارواح مطهر آرامش و علو درجات مسالت دارم.

آیت الله رئیسی از ثمرات برجسته نظام اسلامی است

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پیامی، شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهان وی را در سانحه هوایی تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است: «بسمه تعالی؛ مِنَ المُومنِینَ رِجَال صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا ا… عَلَیِه فَمِنهُم مَن قَضَی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ و مَا بَدَّلُوا تَبدِیلا» انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به مصداق آیه شریف «وَ لَنبلُونکُم بِشی‌ء مِّن الخَوف و الجُوع و نَقص مِّن الاَموالِ و الانَفُسِ و الثَمَراتِ و بَشِّرِ الصَّابِریِن» همواره در معرض آزمایش‌های الهی قرار گرفته و هر بار سربلند و پیروز از این آزمون‌ها بیرون آمده است.

به‌راستی چنین است که در آوردگاه زندگی با سختی‌هایی چون ترس، گرسنگی و نقصان در اموال، نفوس و آفات آزموده می‌شویم و در این میان بشارت باد بر صابران. و امروز در معرض آزمون دیگر قرار گرفته‌ایم؛ شهادت یار خدوم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان.

بی‌شک رئیس‌جمهور فقید و شهیدمان دکتر سیدابراهیم رئیسی؛ از جمله یاران مورد وثوق و وفادار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و از ثمرات برجسته نظام اسلامی است که بیش از ۴۰ سال در سنگر مجاهدت و خدمت خالصانه مستمر به مردم، از هیچ کوششی دریغ نکرد و بر سر عهد خود ماند و گواه آن این است که در این راه ارزشمندترین دارایی خویش را بر طبق اخلاص گذاشت و به دیدار حق شتافت.

اینجانب از طرف خود و کارکنان شریف شرکت ملی گاز ایران ضمن تسلیت این حادثه جانگداز به محضر حضرت بقیه‌الله العظم امام زمان ارواحنا له فدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، کارگزاران خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی، وزیر محترم نفت و مردم شهیدپرور؛ با روح ملکوتی آن شهید گرانقدر و یاران با وفایش پیمان می‌بندیم تا پای جان در راه خدمت به ملت ایران اسلامی و در عرصه کار و تلاش مجاهدت نموده و رهرو مسیر پر افتخار شهیدان باشیم.»

شهادت، مزد سال‌ها مجاهدت صادقانه آیت الله رئیسی در راه خدمت به ایران اسلامی بود

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی شهادت رئیس جمهور مردمی و خادم‌الرضا (ع) آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ «منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»؛ حادثه جان‌سوز سقوط بالگرد و شهادت رئیس‌جمهور خدمتگزار و خستگی‌ناپذیر حضرت «آیت الله رئیسی»، وزیر پرتلاش امور خارجه برادر عزیزم دکتر «امیر عبدالهیان»، امام جمعه مردمی تبریز عالم مجاهد «آیت الله آل هاشم»، استاندار جوان آذربایجان شرقی خادم‌الرضا (ع) «مالک رحمتی» و همراهان، مایه تأثر شدید مردم قدرشناس ایران اسلامی و آزادگان جهان شد. اینجانب این مصیبت جانگداز را به رهبر معظم انقلاب و عموم ملت ایران تسلیت می‌گویم.

بی شک شهادت، مزد سال‌ها مجاهدت صادقانه ایشان در راه خدمت به محرومان و عشق به عزت و آبادانی ایران اسلامی بود، مجاهدتی که در سنگر ریاست جمهوری همزمان با ولادت امام رضا (ع) آغاز شد و در چنین روزی به ثمر رسید. خداوند متعال را به خاطر نعمت وجود مبارک امام خامنه‌ای، رهبر دانا و فرزانه‌مان شکر می‌کنیم و به وعده بشارت‌آمیز ایشان ایمان داریم که این ضایعه بزرگ در سایه درایت و رهنمون‌های معظم‌له در تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی خللی وارد نخواهد کرد.

بر خود واجب می‌دانم که به آحاد مردم عزیز ایران به ویژه خانواده بزرگ کارگران، بازنشستگان و مخاطبان معزز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اطمینان را بدهم که خدمتگزاران این مجموعه با همت و تلاش مضاعف راه استوار رئیس‌جمهور شهید را در تکریم ولی‌نعمتان خود با قدرت ادامه خواهند داد.

پیام تسلیت دبیرکل اوپک در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران

صفحه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: هیثم الغیص، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کارکنان دبیرخانه این سازمان، درگذشت غم‌انگیز حضرت آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را به خانواده ایشان، رهبری، مردم ایران و کل خانواده اوپک تسلیت می‌گوید.

نظر شما