شناسهٔ خبر: 66757056 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

به بهانه انتقال مهدی طارمی به اینتر/ تنها ۵ دقیقه کافی بود؛ روزی که علی دایی مهاجم جدید پرسپولیس را شناخت

اگر علی دایی نبود مهدی طارمی ستاره پورتو که قرار است به زودی راهی اینتر شود، نمی‌توانست در فوتبال چنین مسیری را برود.

صاحب‌خبر -

مهدی طارمی بدون تردید موفق‌ترین چهره فوتبالی ایران در چند سال اخیر بوده است. ستاره بوشهری فوتبال ما بعد از پشت سر گذاشتن چند سال فوق العاده در پورتو و کسب عناوین فردی و گروهی مختلف در انتقالی آزاد راهی اینتر قهرمان سری آ ایتالیا خواهد شد تا تجربه متفاوتی در فوتبال داشته باشد و در یکی از بهترین لیگ‌ها و تیم‌های اروپا به میدان برود.

طارمی خیلی دیر به فوتبال ما معرفی شد و به سطوح بالا رسید. شاید اگر چنین استعداد فوق العاده ای زودتر کشف می شد، مهدی خیلی زودتر راهی اروپا می‌شد و می‌توانست در تیم‌های بزرگتری هم به میدان برود. اما ماجرای کشف استعداد طارمی و معرفی او هم به علی دایی هم در نوع خودش جالب است. طارمی از طریق یکی از دوستان دایی به شهریار فوتبال ایران معرفی شد و دایی هم که سرمربی پرسپولیس بود، از طارمی خواست تا در تمرینات پرسپولیس حاضر شود و تست بدهد. مهدی هم از بوشهر راهی اردبیل محل اردوی تابستانی پرسپولیس شد. در یک بازی دوستانه دایی طارمی را ترکیب قرار داد و تنها ۵ دقیقه برای درخشش این ستاره کافی بود. اسطوره فوتبال ایران بعد از چند دقیقه دیدن بازی طارمی به سرپرست وقت پرسپولیس اعلام کرد فورا با این بازیکن قرارداد امضا کنند.

طارمی هم خوشحال از این اتفاق بزرگ با آغوش باز پیشنهاد پرسپولیس را پذیرفت و قرمزپوش شد. طارمی آنقدر خوب بود که برای فیکس شدن در پرسپولیس فقط ۳ هفته زمان لازم داشت. در این بین نباید جسارت علی دایی هم فراموش شود که جرات کرد در تیمی مثل پرسپولیس به یک جوان ناشناخته فیکس بازی دهد. دایی هیچوقت مثل دوران طلایی بازی اش در مربیگری موفق نشد. با این حال او یک استعداد یاب بی نظیر بود و البته دل و جرات مثال زدنی در استفاده از بازیکنان جوان داشت.

طارمی به مرور جای ثابت خود را در ترکیب پرسپولیس پیدا کرد و به ستاره این تیم تبدیل شد. بعد از کسب چند جام مختلف و البته ۲ بار آقای گلی فوتبال ایران لژیونر شد و به تیم ملی هم رسید. دایی چند بار دیگر هم چنین کاری را در تیم‌های مختلف انجام داد و ستاره‌های زیادی را به فوتبال ما معرفی کرد. حیف که دیگراسطوره ای مثل دایی در فوتبال ما فعالیت ندارد تا شاهد بالاتر رفتن لول فوتبالمان باشیم و ظهور ستاره‌هایی مثل طارمی را ببینیم.   

بیشتر بخوانید:

نظر شما