شناسهٔ خبر: 66756523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

عاقبت نبرد غزه

محمدکاظم انبارلویی

برتراند راسل می‌گوید؛ ارتش‌ها بی‌فایده‌اند مگراین‌که سربازان برای امری که می‌جنگند باورداشته باشند. مؤلفه اصلی در یک نبرد نظامی «قدرت باور» است.

صاحب‌خبر -

۱- برتراند راسل می‌گوید؛ ارتش‌ها بی‌فایده‌اند مگراین‌که سربازان برای امری که می‌جنگند باورداشته باشند. مؤلفه اصلی در یک نبرد نظامی «قدرت باور» است.
ارتش تروریستی رژیم اشغالگر قدس سال‌هاست به پشتوانه «ناتو» می‌جنگد پس از پیروزی انقلاب فلسفه جنگیدن و باور به امری که برای آن می‌جنگد را از دست داده است. نشانه‌های این حقیقت پس از جنگ ۳۳ روزه و نبردهای پس‌ازآن به‌ویژه نبرد طوفان‌الاقصی رونمایی شد.
۲- آخرین خبرها از جنگ غزه حاکی است ، رسانه‌های صهیونیستی هشدار داده‌اند شورای جنگ اسرائیل در حال فروپاشی است. رژیم صهیونیستی به هیچ‌یک از اهداف خود در جنگ با مردم غزه نرسیده است. اسرائیل غاصب در گرداب نفرت جهانی و انزوای بین‌المللی گرفتارشده است. اتهام نسل‌کشی و جنایات جنگی مشروعیت حقوقی آن را زیر سؤال برده است و جایگاه این کشور جعلی در سازمان ملل زیر چکش رأی شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل قرارگرفته است.
فرید زکریا در واشنگتن‌پست نوشته است : اسرائیل به سرنوشت آمریکا درجنگ عراق و افغانستان دچار می‌شود.
امروزها سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر قدس به هذیان‌گویی، پرگویی و بی‌ربط‌گویی دچار شده است! نتانیاهو از چاه بدگویی به چاه دروغ‌گویی افتاده است!
او جنگ را هم در عرصه سخت و هم در عرصه نرم باخته است.
۳- بنیان‌گذاران رژیم غاصب صهیونیستی
 ۲ مفهوم کلیدی را در راهبردهای جنگی خود مراعات می‌کردند و معتقد بودند نباید در هیچ جنگی با فلسطینی‌ها غافلگیر شد. همچنین نباید در هیچ جنگ درازمدتی با اعراب و به‌ویژه مسلمانان وارد شد. آن‌ها معتقد بودند اولین شکست، آخرین شکست خواهد بود.
۴- صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳روزه لبنان توسط حزب‌الله غافلگیر شدند. در عملیات محیرالعقول طوفان‌الاقصی هم غافلگیر شدند. در نبرد اولی از ورود به یک جنگ درازمدت پرهیز کردند.
 ۳۳ روز سوت پایان جنگ را کشیدند اما در دومی نزدیک به ۸ ماه است درگیر شده‌اند. آن‌ها در تله‌ای گرفتار شدند که قبلا با تذکار آن دو مفهوم راهبردی از آن پرهیز داشتند.
۵- صهیونیست‌ها که از جنگ طولانی و درازمدت پرهیز داشتند امروز در حال و هوای نفرت جهانی دست‌وپا می‌زنند. کابوس احکام دادگاه لاهه پیرامون جنایات جنگی و نسل‌کشی آن‌ها را رها نمی‌کند. جامعه جهانی در سازمان ملل به سمت و سویی درحرکت است که حتی به این نقطه برسد رژیم صهیونیستی را به دلیل عدم مشروعیت و زیر پا گذاشتن قطعنامه‌های سازمان ملل از نام کشورهای این نهاد بین‌المللی حذف کند و نام کشور فلسطین را به‌عنوان یک دولت قانونی در فهرست کشورهای عضو بنشاند.
۶- دولت تروریستی و جنایتکار نتانیاهو محکوم‌به پذیرش آتش‌بس و خواسته‌های حماس و جهاد اسلامی است.
اکنون نمایندگان رژیم در قطر و قاهره مشغول چانه‌زنی شروط آتش‌بس هستند.
رژیم صهیونیستی از بی‌تصمیمی رنج می‌برد آن‌ها خوب می‌دانند گرفتن تصمیم «بد» از «بی‌تصمیمی» به‌مراتب بهتر است.
در تصمیم «بد» می‌توان به یک جمع‌بندی از هزینه – فایده جنگ رسید اما «بی‌تصمیمی» می‌تواند حیات رژیم را از درون و بیرون تهدید کند این تهدید هر روز در جامعه جهانی از بیرون بیشتر می‌شود و از درون هم جامعه یهودی و جامعه صهیونیستی به مرگباربودن آن تردید ندارد.
۷- رژیم صهیونیستی سرتاسر غزه را با بمب شخم زده است. تخم نفرت ، کینه و دشمنی را در دل مردم فلسطین، مسلمانان جهان و حتی آزادگان جهان کاشته است محصول این زراعت جز تسلیم در برابر جامعه جهانی و پذیرش ذلت شکست نیست.
یک منطق مقدس در اراده حماس و فلسطینی‌ها در جنگیدن وجود دارد. این منطق تنها یک فکر و نظریه نیست یک باور انسانی و تاریخی است. این منطق اجازه نمی‌دهد انگشت فلسطینی‌ها از روی ماشه تفنگ‌هایشان کنار رود. صهیونیست‌ها فاقد چنین منطق و باوری هستند لذا با یک ارتش فروپاشیده روبه‌رو هستند.
آنچه این‌همه رنج و مرارت و زحمت مبارزه را در غزه تحمل‌پذیر می‌کند عشق جنگیدن را شعله‌ور می‌سازد این است ؛
جهان عشق است باقی زر بازی
همه عمر بازی است الا عشق‌بازی

نظر شما