شناسهٔ خبر: 66755464 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایران و روسیه تحریم‌ها را به فرصت‌های جدید تبدیل کرده‌اند

معاون وزیر امور خارجه ایران طی اظهاراتی تأکید کرد که این کشور و روسیه موفق شده‌اند تحریم‌های آمریکا را نه تنها برای خود بلکه برای کل منطقه به فرصت‌های جدیدی تبدیل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران، طی اظهاراتی تأکید کرد که این کشور و روسیه موفق شده‌اند تحریم‌های آمریکا را نه تنها برای خود بلکه برای کل منطقه به فرصت‌های جدیدی تبدیل کنند.

وی در نشست عمومی اجلاس "روسیه - جهان اسلام: کازان فروم" گفت: آمریکا کشورهای منطقه به ویژه ایران و روسیه را تهدید می‌کند و به تحریم‌های غیرقانونی علیه این دو کشور ادامه می‌دهد تا بر آن‌ها فشار بیاورد، اما به لطف درایت رهبران ایران و روسیه، تحریم‌ها نه تنها برای کشورهای ما بلکه برای سایر دولت‌ها در کل منطقه به فرصت‌هایی تبدیل شده است

باقری کنی افزود: ایجاد صلح در منطقه بدون روابط نزدیک اقتصادی غیرممکن است و مسکو و تهران به تقویت روابط خود ادامه خواهند داد.

پیش از این کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در حاشیه این اجلاس اعلام کرده بود که تهران و مسکو در حال همکاری و تلاش برای ایجاد یک ارز واحد برای گروه بریکس هستند.

پانزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام: کازان فروم 2024" در روزهای 14 تا 19 می در شهر کازان روسیه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، موضوع اصلی سخنرانی امسال "اعتماد و همکاری" اعلام شده است.

هدف اصلی این اجلاس تقویت روابط تجاری و اقتصادی، علمی و فناوری، اجتماعی و فرهنگی بین روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) و همچنین ارتقا و توسعه نهادهای نظام مالی اسلامی در روسیه است.

انتهای پیام/

نظر شما