شناسهٔ خبر: 66753044 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

حسن‌زاده با حفظ سمت مدیرفنی آکادمی؛

آبی‌ها با 2 تیم امید در رقابت‌ها؛ خسرو حیدری در لیگ امیدهای کشور؟

محمدحسین ضیایی، سرمربی سابق تیم‌های تراکتور و صباباتری که بعد از حدود یک دهه دوری از سطح اول فوتبال کشور به‌عنوان ریاست آکادمی استقلال انتخاب شد. وی طی روزهای گذشته با حضور در ورزشگاه امام رضا در جنوب شرقی تهران کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده و نیز با حضور در این ورزشگاه ضمن بررسی زیرساخت‌ها و امکانات این ورزشگاه، درخصوص انتخاب نفراتی برای کادرفنی آبی‌ها جلساتی را با گزینه‌های سرمربیگری این تیم‌ها برگزار کرد.

صاحب‌خبر -
آبی‌ها با 2 تیم امید در رقابت‌ها؛ خسرو حیدری در لیگ امیدهای کشور؟

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تا پیش از انتخاب ضیایی به‌عنوان مدیر آکادمی استقلال از امیدرضا روانخواه به‌عنوان رئیس جدید آکادمی و جایگزین اصغر حاجیلو نام برده می‌شد که با برکناری علی خطیر از مدیریت باشگاه استقلال، انتخاب این گزینه نیز منتفی شد.

امیدهای استقلال با 2 سرمربی
ضیایی بلافاصله بعد از انتخاب به‌عنوان ریاست آکادمی باشگاه استقلال سعی کرد تا هر چه سریع‌تر سرمربیان تیم‌های رده‌های سنی این باشگاه را انتخاب کند. این در شرایطی است که زمان زیادی تا آغاز رقابت‌های لیگ در رده‌های سنی در تهران باقی نمانده و همان‌طور که پیش از این نیز در «فرهیختگان» هشدار داده بودیم، برای بستن تیمی مقتدر به اندازه کافی زمان برای استقلالی‌ها از دست رفته است. با این حال طی روزهای گذشته و بعد از برگزاری جلساتی با گزینه‌های مدنظر باشگاه برای سرمربیگری امیدهای استقلال، آرش برهانی به‌عنوان سرمربی تیم امیدهای استقلال انتخاب شده تا هرچه سریع‌تر کار خود را آغاز کند.
نکته قابل‌توجه اینکه برهانی خود سابقه ریاست آکادمی استقلال را در کارنامه داشته و اتفاقا عملکرد موفقی را نیز در این زمینه به جای گذاشته است. او در دو سالی که مدیریت آکادمی استقلال را عهده‌دار بود به‌عنوان سرمربی امیدهای این باشگاه، دو قهرمانی در لیگ امیدهای تهران را برای آبی‌ها به ارمغان آورد. با این حال اینکه برهانی که سابقه نشستن روی صندلی مدیریتی باشگاه استقلال را در کارنامه دارد چطور با نزول درجه فقط راضی به همراهی امیدها می‌شود از مسائل عجیبی هست که شاید خود آقای گل اسبق آبی‌ها بتواند پاسخی برای آن داشته باشد.

احتمالا حیدری هم می‌آید
همچنین درخصوص تیم امیدهای استقلال شنیده می‌شود قرار است این باشگاه در رده سنی امیدها دو تیم را تشکیل بدهد. بر این اساس که یک تیم امیدها در لیگ تهران و یک تیم دیگر نیز در لیگ کشوری در این رده سنی شرکت کند. پیش از این با تصمیم برهانی قرار بود چنین اتفاقی در سال‌های قبل رقم بخورد که به‌خاطر مشکلات مالی این پروژه اجرایی نشد.
در این خصوص شنیده می‌شود در صورت عملیاتی شدن این اتفاق، به احتمال بسیار زیاد خسرو حیدری دستیار سابق ساپینتو و هافبک سال‌های نه‌چندان دور آبی‌ها گزینه اصلی سرمربیگری این تیم محسوب شده و او همراه با امیدهای استقلال در لیگ کشوری حاضر خواهد شد. امیدهای استقلال فصل گذشته در این رده سنی عنوان پنجمی را به خود اختصاص داده بود. سرمربیگری این تیم را سیاوش اکبرپور برعهده داشت.

حسن‌زاده مدیرفنی می‌شود
روز گذشته برخی رسانه از انتخاب رضا حسن‌زاده یکی از بازیکنان پرافتخار فوتبال ایران در تیم جوانان استقلال خبر دادند و این‌طور مطرح کردند که پس از انتخاب آرش برهانی به‌عنوان سرمربی تیم امید استقلال حالا شنیده می‌‌شود رضا حسن‌‌زاده به‌عنوان سرمربی جوانان استقلال انتخاب خواهد شد. حالا طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» انتخاب حسن‌زاده به‌عنوان سرمربی تیم جوانان این باشگاه قطعی شده است. در این خصوص شنیده می‌شود حسن‌زاده قرار است با حفظ سمت به‌عنوان مدیرفنی آکادمی استقلال نیز انتخاب شود.
علی سقائیان، سرمربی جوانان استقلال در فصل گذشته بود که با این تیم رده سوم جوانان تهران را به دست آورده بود. این تیم در بین تیم‌های رده‌های سنی استقلال در فصل گذشته موفق‌ترین تیم به شمار رفته و تیمش در کورس قهرمانی قرار داشت.

یک گزینه آسیایی برای تیم نوجوانان
در بین انتخاب‌های ضیایی برای تیم‌های رده‌های سنی استقلال هنوز نام سرمربی تیم نوجوانان مشخص نیست. تا پیش از انتخاب ضیایی به‌عنوان مدیر آکادمی استقلال از گزینه‌هایی مانند امین منوچهری یا سیروس دین‌محمدی به‌عنوان سرمربی تیم جوانان استقلال نام برده شده اما در حال حاضر شنیده می‌شود یکی از مربیان سابق استقلال که سابقه دستیاری سرمربی این تیم در رقابت‌های آسیایی را در کارنامه دارد به‌عنوان گزینه اصلی برای انتخاب سرمربی تیم نوجوانان آبی‌ها مطرح شده و این امکان وجود دارد که این چهره به‌عنوان سرمربی استقلالی‌ها در این رده سنی انتخاب شود. این چهره در حال حاضر مدیریت یکی از مدارس فوتبال فعال در تهران را دارد.
ایوب اصغرخانی سال گذشته سرمربیگری نوجوانان استقلال را برعهده داشت این در حالی است که این باشگاه در رده سنی نوجوانان در فصل گذشته با کسب عنوان یازدهمی رقابت‌ها ضعیف‌ترین رتبه را در بین سایر رده‌های این باشگاه از خود به جای گذاشته بود.

سرمربی نونهالان هم مشخص شد
در پیش‌فصل رقابت‌های سال گذشته رده‌های سنی تهران، اصغر حاجیلو برای انتخاب مربیان تیم‌های پایه جلسه‌‌ای را با اعضای هیات‌مدیره استقلال برگزار کرده که براین اساس حسین صدر محمدی به‌عنوان سرمربی نونهالان این باشگاه انتخاب و معرفی شد. این در شرایطی است که از آکادمی استقلال خبر می‌رسد برای فصل جدید نیز همچنان صدرمحمدی به‌عنوان گزینه سرمربیگری نونهالان مطرح بوده و احتمال بسیار زیاد طی روزهای آتی نام وی به‌عنوان سرمربی این رده سنی انتخاب و معرفی خواهد شد. گفتنی است صدرمحمدی با نونهالان استقلال سال گذشته در رقابت‌های این رده سنی موفق شده بود با 53 امتیاز این تیم را تا رتبه چهارم جدول هدایت کند تا نونهالان استقلال نیز به‌عنوان یکی از تیم‌های نسبتا موفق این باشگاه در فصل گذشته معرفی شوند.

نظر شما