شناسهٔ خبر: 66749268 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آنچه در غزه رخ می‌دهد از جنایت و نقض حقوق بشر فراتر رفته است

دبیر ستاد حقوق بشر در نشست بین‌المللی با عنوان بررسی ابعاد حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آن در غزه گفت: آنچه در غزه رخ می‌دهد از جنایت و نقض حقوق بشر فراتر رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاظم غرییب‌آبادی؛ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در نشست بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن در غزه در محل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اظهار کرد: اول دعا کنیم که رئیس جمهور و همراهان ایشان در سلامت کامل باشند. در طول بیش از هفت ماه گذشته شاهد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه هستیم.

وی گفت: ما در فلسطین شاهد دو وضعیت هستین یکی که تحت اشغال هستند و وضعیت دوم یک رژیم اشغالگر،ما شاهد جنگ و تنش میان گروهی از مردم و یک رژیم اشغالگر هستیم. هیچ حقی در دفاع مشروع در حقوق بین‌الملل برای رژیم اشغالگر پیش‌بینی نشده است و مقاومت بعد از اشغال فلسطین آغاز شده و این نکته جدیدی نیست.

غریب‌آبادی ادامه داد: از لحاظ سیاسی امنیتی و حقوقی اگر بخواهیم 7 اکتبر را تحلیل کنیم بر می‌گردد به زمان شروع اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی. بیش از 500 قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی صادر شده که اکثر آنها توسط آمریکا وتو شده است. این یک جنایت بزرگ علیه بشریت است جنایاتی که در غزه و فلسطین در حال وقوع است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اضافه کرد: باید یک واژه‌ای عظیم‌تر در توصیف این جنایات علیه بشریت پیدا کرد. تمام این جنایات در زمره جنایات کیفری بین المللی قرار می‌گیرند. نه در طول این هفت ماه بلکه از ابتدا رژیم صهیونیستی این جنایات را مرتکب شد. رژیم آمریکا کاملا در این جنایات سهیم هست. با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و سازمان‌های حقوقی بشری هم کاملا منفعل عمل می‌کنند و دارای استاندارهای دوگانه توسط کشورهای حامی حقوق بشر هست.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی کنوانسیون ژنو روهم کاملا نقض کرده است. نکته دیگر که حقوقدانان باید به آن توجه کنند افکار عمومی بین المللی بسیار خوب دردفاع از مردم مظلوم فلسطین واقع شد. اکنون شاهد برداشتن مرز مذهب در دفاع از مردم فلسطین هستیم مردم در آمریکا و اروپا و کشورهای دیگر همه در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به صحنه آمده اند حتی دانشجویان با درخواست از قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی به صحنه انده اند و این سرمایه عظیمی است و رژیم صهیونیستی هیچ وقت تا این حد با فشار افکار عمومی و حقوقی مواجه نشده بود.

انتهای پیام/

نظر شما