شناسهٔ خبر: 66748127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آزادی ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس از آزادی ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد استان همزمان با ولادت امام رضا (ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، با همکاری آستان قدس رضوی و آستان احمدی و محمدی (ع) و همزمان با ولادت امام رضا (ع) با حضور رئیس کل دادگستری فارس 220 زندانی جرایم غیرعمد استان فارس با کمک خیّرین و نیک اندیشان از زندان‌های استان آزاد و به کانون‌های گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع خدام آستان قدس رضوی و آستان احمدی و محمدی (ع)، مسئولان قضایی و اجرایی استان و جمعی از خیّرین شیراز با اشاره به شانزدهمین مرحله پویش نذر رهایی در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس که به مناسبت دهه کرامت و همزمان با ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: آنچه باعث رونق و برکت مراسم‌های مستمر و پیوسته نذر رهایی شده است، حضور خدامان امام رضا (ع) و کمک‌های آستان قدس رضوی و همچنین آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در کمک به مددجویان است.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در این آیین از موافقت با مرخصی و اِعمال ارفاقات قانونی به مناسبت دهه کرامت خبر داد و با بیان اینکه توفیق حضور خیّرین و کمک‌های آنان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد امری است که مشیت الهی رقم زده است، افزود: اجر و پاداش شما که برای رضای خداوند زمینه ساز حل مشکل یک زندانی و بازگشت وی به کانون گرم خانواده اش می‌شوید نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) که می‌فرماید: «هر کس در مجلسى که یاد و نام ما در آن زنده نگه داشته مى شود بنشیند، در آن روزى که دل‌ها مى میرند، دل او نمى میرد» گفت: شما که در جشن گلریزان ماه مبارک رمضان با کمک‌های خود بذر امید در دل خانواده‌های زندانیان کاشتید امروز به برکت ولادت امام رضا (ع) این بذر امید به ثمر نشست و 220 زندانی معسر از زندان رهایی می‌یابند.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: علاوه بر کمک‌های مالی و حمایت خیرین استان دادگستری استان فارس با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و از جمله تأسیسات ارفاقی و نظام کنترل الکترونیک، در سال گذشته قضات استان با صدور بیش از 10 هزار احکام جایگزین حبس زمینه آزادی زندانیان را فراهم کرده اند.

وی همچنین خواستار همکاری خیّرین و هم افزایی مجموعه قضایی استان در راستای آزاد سازی 226 زندانی جرایم غیرعمد دیگر در زندان‌های استان شد و اظهار امیدواری کرد این امر همزمان با عید سعید غدیر انجام شود.

مدیر کل زندان‌های فارس نیز در مراسم آزادی 220 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان گفت: به برکت دهه مبارک کرامت و در آستانه میلاد امام رضا (ع) و با همت بی نظیر خیرین استان امروز شاهد آزادی 220 نفر از مددجویان جرایم غیرعمد از زندان هستیم.

اسحاق ابراهیمی با بیان اینکه این رویداد برای همه خادمان عرصه اصلاح و تربیت در زندان‌ها باعث خرسندی است، افزود: باید به وجود چنین جامعه خیّری که همواره دغدغه زندانیان و خانواده‌های آنان را دارند افتخار کنیم.

رئیس ستاد دیه استان گفت: درعدد می‌گوییم 220 زندانی آزاد می‌شوند، اما قرآن کریم فرموده که احیا یک نفر، برابر با احیاء جامعه است، لذا تنها 220 نفر را نباید دید، بلکه باید عقبه این فعل خیر خواهانه را مد نظر داشت چرا که این کار بزرگ خیران، موجب حل شدن مشکلات و جلوگیری از آسیب‌های جمع بسیاری از جامعه می‌شود که یک بخش شامل خانواده‌های زندانیان و بخش دیگر شکاتی است که به حقوق مورد مطالبه خود رسیده اند.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به گذشت و تخفیف در اصل دیون مورد مطالبه توسط شکات یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین یاوران و حامیان ستاد دیه، شکات و خواهان‌های پرونده‌ها هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه جامعه خیرین ما امروز و در این لحظه شاهد به ثمر نشستن کرامت و محبت خود در آزادی برای آزادی هم نوعان خود هستند، تاکید کرد: یکی دیگر از برکات کار ارزشمند شما خیّران، کمک به تأمین و ارتقای امنیت جامعه است، زیرا آزادی این زندانیان، صیانت از خانواده هایشان را در پی دارد و این موجب کاهش جرم در جامعه می‌شود.

مدیر کل زندان‌های فارس تصریح کرد: پس از جشن گلریزان ستاد دیه در ماه رمضان، همکاران در ستاد دیه و زندان‌های تابعه استان، شورا‌های حل اختلاف و... تلاش مستمر داشته اند که نتیجه اش اهدای کمک‌ها به رویداد فرخنده امروز و آزادی 220 زندانی بود.

رئیس ستاد دیه فارس همچنین گفت: 212 نفر زندانیان آزاد شده در مراسم امروز مرد و 8 نفر از بانوان هستند که مجموع بدهی آنان بیش از 794 میلیارد تومان بوده است که با تلاش همکارانم در ستاد دیه و مددکاران زندان‌ها، مبلغ 316 میلیارد تومان از شکات اخذ رضایت شده است.

ابراهیمی با تشکر از مدیران دستگاه قضائی و قضات در عرصه رسیدگی به مسائل و پرونده‌های این زندانیان تصریح کرد: قضات استان در این پرونده‌ها حدود 439 میلیارد تومان قبول اعسار کرده و همچنین 457 میلیون تومان نقدینگی خود زندانیان بوده است و در نهایت کل پرداختی از طریق ستاد دیه، کمک‌های خیرین، کمک با برکت آستان مقدس امام رضا (ع) و تولیت محترم شاه چراغ (ع) حدود 35 میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز بعنوان تسهیلات ارائه شده که در مجموع منجر به اهدا ارزشمند آزادی به این تعداد از زندانیان شده است.

رئیس ستاد دیه فارس در خاتمه نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر با احتساب آزاد شدگان امروز بیش از 800 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ها باقی می‌مانند که آنان و خانواده‌هایشان چشم انتظار سخاوت خیرین هستند تا به آغوش جامعه بازگردند.

انتهای پیام/424

نظر شما