شناسهٔ خبر: 66745111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

آخرین اخبار از سانحه بالگرد حامل رئیسی و همراهانش

بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله آل هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور‌ حضور داشته‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.

در این کاروان، 3 هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسئولان در آن حضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌اند.

شنیده شده است آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رئیس جمهور حضور داشتند.

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور

 نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.

افراد محلی میگویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله آل هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور‌ حضور داشته‌اند.

با توجه به تماس تلفنی یکی از همراهان رئیس جمهور با مرکز که پس از سانحه صورت گرفته، امیدهای فراوانی برای پایان بدون تلفات جانی این واقعه وجود دارد.

آقایان محرابیان و‌ بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

* عکس خبر آرشیوی است.

وزیر کشور: امیدواریم تیم‌های امدادی برسند

احمد وحیدی  در گفت‌وگویی اعلام کرد: رئیس جمهور و همراهان وی پس از افتتاح سد خداآفرین در حال بازگشت با چند بالگرد بودند که یکی از بالگردها به خاطر شرایط آب و هوایی مجبور به فرود سخت می شود. الان گروه های امدادی به طرف منطقه حرکت کرده‌اند، ولی با توجه به مه آلود بودن و نامناسب بودن آب و هوا، ممکن است زمان ببرد تا به بالگرد برسند. امیدواریم گروه های امدادی سریع به محل برسند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ارتباطی با این بالگردها برقرار شده است، گفت:ارتباط بوده، ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده و ارتباطات سخت است، منتظر گروه های امدادی هستیم تا به محل سانحه برسند و اطلاعات بیشتری برای ما ارسال کنند.

امکان امدادرسانی وجود ندارد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که تیم‌های امدادی و پیاده اورژانس آذربایجان شرقی به محل وقوع حادثه برای بالگرد کاروان همراه رئیس جمهوری اعزام شده‌اند.

در این‌باره گفت: به محض اعلام این حادثه تیم‌ اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شد اما متاسفانه به دلیل مه‌گرفتگی شدید امکان امدادرسانی و پرواز وجود نداشت. همزمان هشت دستگاه آمبولانس نیز به محل اعزام شده و تیم‌های امدادی و پیاده نیز به همراه کوله‌پشتی به محل اعزام شده و ارزیابی و گشت‌زنی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه جستجوها ادامه دارد، گفت: تاکنون تیم‌های اعزامی از اورژانس به منطقه ورزقان آثاری دست پیدا نکرده‌اند و جستجوها ادامه دارد.

خبر شهادت برخی از همراهان رئیس‌جمهور درست نیست

اخباری که درباره شهادت همراهان رئیس‌جمهور منتشر می‌شود را تکذیب شد. تا لحظه انتشار این خبر هیچ منبع رسمی درباره جزئیات این حادثه خبری را تایید نکرده است. بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

آخرین خبر به روایت سخنگوی دولت

سخنگوی دولت از سفر معاون اجرایی به همراه بخشی از اعضای دولت به تبریز خبر داد. علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد. معاون اجرایی نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

گزارش میدانی از محل سانحه

براساس گزارش هایی که اهالی روستاهای اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است.

اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد به خبرنگار ایرنا گفته‌اند که ساعتی پیش صداهایی در این منطقه شنیده شده است. بیش از ۲۰ تیم امداد و نجات با تجهیزات کامل از جمله پهپاد و سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شده‌اند و در کنار آنها گروه‌هایی از تکاوران و نیروهای مخصوص نیروهای مسلح نیز برای کمک به عملیات جستجو در منطقه حضور دارند. به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین شرایط جوی نامساعد بویژه مه غلیظ در منطقه عملیات جستجو و نجات زمانبر است.

اعزام 40 تیم امدادی

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان درباره آخرین وضعیت اقدامات انجام شده از سوی هلال احمر در محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و کاروان همراه، گفت: در حال حاضر ۴۰ تیم امدادی و جستجو به همراه امکانات و تجهیزات کامل در محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهوری حضور دارند و اقدامات خود را در این خصوص آغاز کرده‌اند. همچنان جستجو ادامه دارد اما به آثاری از محل سقوط بالگرد دست پیدا نکرده‌ایم.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، تیم‌های امدادی در محل حضور داشته و از آماده‌باش کامل نیز برخوردارند. به محض فراهم شدن امکان پرواز بالگرد، جستجوی هوایی را نیز ادامه خواهیم داد. وی ادامه داد: بنده نیز عازم استان آذربایجان شرقی و محل سقوط بالگرد رئیس جمهوری هستم تا از نزدیک بر روند امدادرسانی و عملیات نظارت شود.

اعزام تیم‌های امدادی زنجان به محل حادثه هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور

عباس بابایی، مدیرکل ستاد بحران استان زنجان، با اشاره به وقوع حادثه برای هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور، عنوان کرد: با توجه به اعلام نیاز از استان‌های همجوار، از استان زنجان سه تیم امدادی با یک هلی‌کوپتر به محل استان آذربایجان‌شرقی شدند. وی عنوان کرد: تیم‌های زنجانی تمام تلاش خود را برای امدادرسانی انجام خواهند داد و امیدواریم رئیس‌جمهور و همراهانش در سلامت کامل باشند.

فرود سخت بالگرد رئیسی به روایت ضرغامی

عزت‌الله ضرغامی، عضو کابینه دولت و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تازه‌ترین مطلبی که در شبکه ایکس (توئیتر) منتشر کرد، نوشت: «جلسه امروز هیئت دولت رأس ساعت مقرر تشکیل شد و مواردی از دستور جلسه به تصویب رسید. به دنبال دریافت خبر «فرود سخت» هلی‌کوپتر آقای رییس‌جمهور، اعضاء دولت با جدیت تمهیدات لازم را در دستور کار قراردادند.

تعدادی از نمایندگان مجلس: برای سلامتی رئیس‌جمهور دعا کنید

​در پی وقوع این سانحه، تعدادی از نمایندگان مجلس ذر صفحات شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) از مردم خواستند که برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش دعا کنند.

مجتبی توانگر نماینده تهران: «برای سلامتی آقای رییسی و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد؛ ‌اللهم صل علی سیدنا محمد و آل محمد و ادفع عنّا البلاء المبرم من السماء انک علی کل شیء قدیر»

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان: «خدایا، باران رحمت بیکرانت را بفرست و امید ملت ایران را ناامید مگردان؛ آمین»

محمدحسن آصفری نماینده اراک: «یا امام رضا (ع)ادرکنی  ‌مردم عزیزدر ایام متعلق به امام مهربانی ها امام رضا (ع) خادم امام رضا (ع) سلامتی رئیس  جمهور عزیز آیت الله  رئیسی را از خدا  بخواهیم.»

مالک شریعتی نماینده تهران: «برای سلامت همه خدمتگزاران اسلام دعا کنید.»

عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده تهران: «اللهم صل علی سیدنا محمد و آل محمد و ادفع عنّا البلاء المبرم من السماء انک علی کل شیء قدیر»

حماس برای رئیس‌جمهور ایران آرزوی سلامتی کرد

در پی وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور ایران، یکی از اعضای ارشد جنبش حماس برای رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان آن‌ها آرزوی سلامتی کرد.

عزت الرشق، از رهبران جنبش حماس، در اظهاراتی گفت: قلب‌های ما با ملت برادر ایران است.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، وی گفت: از خداوند متعال می خواهیم که رئیس‌جمهور ایران، وزیر خارجه این کشور و همراهان آن‌ها را مورد لطف خود قرار دهد.

گفته شد شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبرو کرده است.

تکذیب جلسه شورای امنیت ملی

یک منبع آگاه خبر داد شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای در خصوص وقوع سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهانش برگزار نکرده و شایعات منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با تشکیل جلسه اضطراری از سوی این شورا نادرست است.

واکنش آمریکا به سانحه بالگرد رئیسی

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش گزارش‌ها درباره سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت واشنگتن این گزارش‌ها را از نزدیک دنبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما از نزدیک گزارش‌ها درباره فرود سخت احتمالی بالگرد که حامل رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران بوده را دنبال می‌کنیم».

وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفته است که در حال حاضر موضع‌گیری بیشتری انجام نمی‌دهد.

آخرین اقدامات تیم‌های امدادی به روایت سخنگوی دولت

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در شرایط سخت آب و هوایی و صعب‌العبور منطقه حادثه، امدادگران همچنان در حال عملیات جستجو و نجات هستند. حرکت تیم‌های امدادی به سمت منطقه حادثه ادامه دارد.»

داوری: انّا للّه و انا الیه راجعون

عبدالرضا داوری با انتشار ویدئویی مرتبط با رئیسی نوشت: «و بشّر الصّابرین الّذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انّا للّه و انا الیه راجعون...»

برچسب‌ها:

نظر شما