شناسهٔ خبر: 66744688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جهاد یکی از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است

استاندار مازندران در اختتامیه اردوهای جهادی شکوه هجرت گفت: جهاد یکی از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. این جهادگران در راه خدا کار می‌کنند و هیچ توقعی از کسی ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، یکی از فرصت‌های مهمی که دانشجویان می‌توانند فعالیت اجتماعی و کارگروهی را تمرین کنند اردوی جهادی است که در این اردوها جوانان می‌توانند حس نوع‌دوستی را در خود تقویت کنند و از نزدیک با کم وکاستی‌های کشور آشنا شوند تا در مسئولیت‌هایی که فردا بر دوش آنها نهاده می شود تلاش کنند و مشکلات را مرتفع سازند.

یکی از راه‌های موفقیت این اردوها همراهی و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و غیردولتی و مردم است تا با پشتیبانی خود راه را برای رفع نیازمندی‌های جامعه محروم هموار کنند. این اقدامات در درجه اول برای محرومیت‌زدایی و عمران آبادانی کشور است که اقدامی خدا پسندانه و درخور ستایش است و تاکنون موفقیت‌های زیادی را به همراه داشته است. 

اقداماتی چون مرمت خانه نیازمندان، احداث و ترمیم حمام و سرویس بهداشتی و بازسازی مسجد و ساخت خانه عالم و مرمت مدارس و بهسازی چشمه و قنات و راه‌های صعب‌العبور را می‌توان اشاره کرد.

مراسم اختتامیه اردوهای جهادی شکوه هجرت و تجلیل از فعالیت‌های یک ساله جهادگران بسیج دانشجویی در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد. در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از اردوهای دانشجویی توسط دانشجویان سراسر مازندران در قالب غرفه‌های خدمت برگزار شده که پای صحبت تعدادی ازاین دانشجویان نشستیم.

محسنی و رحیمی و تروکی، دانشجویان رشته دکتری دامپزشکی دانشگاه آزاد بابل در گفت‌وگو با تسنیم گفتند: فعالیت‌های ما در مناطق دور دست مانند هزارجریب و لفور و دیگر مناطق محرم استان که کم‌برخوردار هستند و از امکاناتی مانند واکسیناسیون  و معاینه دام برخوردار نیستند است.
 
این دانشجوی جهادگر بیان کرد: خیلی از این دام‌ها مشکلات زمینه‌ای مانند سقط جنین و یا بیماری‌های زمینه‌ای و فصلی دارند که در برخی روستا ها مواردی از بیماری مشترک انسان و دام مشاهده شد، البته این مشکلات در برخی موارد نیازمند مطالعه است که ما به گروه جهادی و سرپرست تیم منتقل کردیم .

 محسنی سرپرست تیم جهادی دامپزشکی گفت: مخارج این اردوها بیشتر با بنیاد برکت می‌باشد و مخارج گروه هم توسط ارگانها و نهادهای همان شهر تأمین می‌شود. ما بیشتر در قالب گروه‌های هفت یا هشت نفره به این اردوها اعزام می‌شویم و یکی از اهداف این اردوها علاوه بر درمان آموزش نیز هست.

گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان ساری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشتند:گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان ساری واحد خواهران از سال 1391 تاکنون مشغول کارهای جهادی در مناطق محروم که دسترسی به امکانات آموزشی و عمرانی ندارند است.

دانشجویان گفتند: ما در مناطق کم برخوردار هر کاری که از دستمان بر می‌آید مانند نقاشی کردن اتاق‌ و یا آموزش هنر و صنایع دستی و کار مشاوره و حتی تعلیم کودکان برای دروس مختلف را بر عهده داریم و از این کار لذت می‌بریم.

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی آمل هم در گفت‌وگو با تسنیم از نوع فعالیت خود گفتند: مادر مناطق کم بر خوردار برای دانش آموزان و حتی برای مادران آنها کلاس‌های تعلیم قرآن و خیاطی برگزار می‌کنیم و الحمدالله با استقبال خوب این عزیزان روبرو شدیم و در اردوی جهادی قبلی به مدت 10 روز در یک روستا مستقر بودیم.

یوسف نوری در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی شکوه هجرت و تجلیل از فعالیت‌های یکساله جهادگران بسیج دانشجویی که در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد اظهار داشت:  ارتباط خوبی بین اردوهای جهادی و دولت مردمی برقرار شده است و به این واسطه کارهای بسیار خوبی در سراسر کشور صورت گرفته است. روزی شهدای این سرزمین در همین مسیر حرکت کردند و اینک جوانان این سرزمین در حال حرکت در همان مسیر هستند.

وی بیان داشت: جهادگران افراد خاصی هستند که در قرآن کریم هم به آنها به عنوان اولیا اشاره شده است. شهدا هم جهادگران بودند که با اموال و انفوس خود در این مسیر گام نهادند و با این حرکت از نظام و ارزش‌های انقلاب پاسبانی کردند مانند شهید بلباسی که ماندگار شد.

استاندار مازندران افزود: جهاد یکی از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. این جهادگران در راه خدا کار می‌کنند و هیچ توقعی از کسی ندارند. گروه جهادی واژگانی است که جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و امام راحل(ره) و یاران امام و به تأسی از قرآن و آموزش‌های اهل بیت(ع) ایجاد کرده است. جوانان ما انقلابی و در مسیر شهدا و سرمایه‌های این کشور هستند.

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که با حمایت دانشجویان و با استقبال خوب آنان صورت گرفت برگزاری اردوهای جهادی در اقصی نقاط استان بود. در سال 1401 در مازندران تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در این اردوهای جهادی 7295 نفر بود، در حالی که این رقم در سال 1402 به 16500 نفر رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما