شناسهٔ خبر: 66743928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

در سال جاري يک هزار کيلومتر کابل خودنگهدار جايگزين شبکه مسي شود

صاحب‌خبر -
در سال جاري يک هزار کيلومتر کابل خودنگهدار جايگزين شبکه مسي شود

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز  گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش خواهد شد در سال جاری یک هزار کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه مسی شود.

به گزارش خبرنگار آریا در تبریز، اکبر فرج نیا در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با بیان اینکه برق تبریز افتخار خدمت رسانی برای بیش از یک میلیون و116 مشترک خانگی، صنعتی و کشاورزی و عمومی و اداری در شهرستان های تبریز، آذرشهر و اسکو را دارد، اظهار کرد: همکاران شرکت به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا مردم در آسایش و آرامش باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های این شرکت روشنایی معابر تبریز است که تلاش می کنیم درشان شهروندان باشد، ادامه داد: با توجه به این موضوع در2 ماه گذشته در قالب مانورهای جهادی در حوزه بهره برداری، همکاران در امورها مستقر و نقاط شناسایی شده را بررسی کرده و تلاش می کنند در کوتاه ترین زمان ممکن روشنایی را به بالای 95 درصد برسانند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با تاکید بر اینکه از دیگر اولویت های شرکت، جایگزین کردن کابل های خودنگهدار با سیم مسی است ، ادامه داد: باتوجه به ارزش بهای مس متاسفانه حجم قابل توجهی از کابل های شبکه مورد سرقت قرار می گیرد که این موضوع علاوه بر ایجاد اخلال در شبکه برق و آسیب لوازم برقی مشترکین می گردد، موجب هدر رفت اموال دولت توسط سارقان می شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار، 3 هزار کیلومتر شبکه مسی در مناطق تحت پوشش شرکت وجود دارد که با تلاش همکاران 35درصد آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش خواهد شد در سال جاری یک هزار کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه مسی شود.

فرج نیا با بیان اینکه ازدیگر موضوعات دارای اولویت شرکت، ساماندهی شبکه برق بازار بزرگ تبریزاست، گفت: بازار سرپوشیده تبریز از افتخارات ملی و مذهبی شهر و علی الخصوص استان است چرا که بخشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی آذربایجان در بازار تبریز خلاصه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اضافه کرد: موضوع ساماندهی شبکه داخلی بازار تبریز طی سالیان گذشته با تلاش همکاران این شرکت پیگیری شده و در سال جاری نیز با مشارکت خود بازاریان عزیز جلساتی برگزار شده تا با همکاری خود ایشان متناسب با بافت تاریخی بازار، شبکه ای ایجاد شود که با مبلمان بازار همخوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تبریز شهری تاریخی و با قدمت بالا است و اولین پرونده انشعاب برق به تاریخ 1285 برمیگرددکه افتخاری بزرگ برای شهر اولین ها محسوب می شود، خاطرنشان کرد:با توجه به این موضوع بخشی از شبکه  برق در محدوده مرکزی شهر فرسوده است و بر این اساس تعویض 60 کیلومتر از شبکه برق جزو اولویت های شرکت در سال جاری است.

فرج نیا با اشاره به پیگیری و رفع مشکلات حوزه های مختلف در قالب طرح های جهادی، بیان کرد: متاسفانه تجهیزات تابلوهای برق و دریچه های پایه های روشنایی معابر به دلایل مختلف موردسرقت قرار می گیرد که به منظور پیشگیری از آسیب ها و حوادث احتمالی، طرح جهادی ایمن سازی تابلوهای برق و پایه های روشنایی معابر آغاز شده و طی 2 هفته گذشته 2 هزار درب تابلو بسته شده است و همچنان ادامه دارد.

نظر شما