شناسهٔ خبر: 66741536 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وجود ۱۳۴ هزار ساختمان ناایمن در کشور

دبیر اجرایی اولین همایش فناوری‌های مهندسی ایمنی حریق گفت: «در کل کشور ۱۳۴ هزار ساختمان ناایمن وجود دارد که ضروری است این ساختمان‌های تجمعی ایمن‌سازی شوند.»

صاحب‌خبر -

مهدی بستانچی روز یکشنبه در حاشیه همایش فناوری‌های مهندسی ایمنی حریق در جمع خبرنگاران افزود: تهران در کشور در موضوع ساختمان‌های نا ایمن پیشتاز است چرا که ۳۳ هزار ساختمان نا ایمن کشور در تهران است و بیش از ۷۰ ساختمان همچون پلاسکو و مترو پل در این کلانشهر در وضعیت بحرانی است.

به گزارش ایرنا، «این همایش در آستانه سالگرد حادثه فرو ریختن ساختمان مترو پل آبادان برگزار شد و با حضور صاحب نظران چرایی آتش سوزی ساختمان‌های تجمعی از جمله بیمارستان گاندی بررسی شد»

عضو هیات مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق استان تهران همچنین ادامه داد: موضوع آتش نشانی به هنگام بروز حادثه بسیار مهم است چرا که در همین حادثه بیمارستان گاندی هفت جنین و بیش از ۶۰ بیمار توسط آتش نشانی نجات داده شدند.

وی در خصوص نمای کامپوزیت ساختمان‌ها نیز گفت: متاسفانه در خصوص نمای ساختمان‌ها دستورالعمل مناسب نداریم و بسیاری از کارفرما‌ها و سازندگان ساختمان مساله ایمنی را کار فانتزی می‌بینند بنابراین باید فرهنگ سازی صورت گیرد و تقاضا میان مردم ایجاد شود.

بستانچی در خصوص شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ایمنی ساختمان‌ها گفت: در این حوزه ۳۰ شرکت دانش بنیان شناسایی کردیم و اگر حوزه به لحاظ اقتصادی هم جذاب باشد قطعا آمار شرکت‌ها بیشتر می‌شود.

آتش نشانی در حال تبدیل شدن به یک سازمان علمی است

همچنین سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت یک قرن ۱۰۰ ساله سازمان آتش نشانی تهران گفت: این سازمان صرفا از یک سازمان عملیاتی در حال تبدیل شدن به یک سازمان علمی و عملیاتی است.

سیدجلال ملکی در جمع خبرنگاران افزود: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سازمان آتش نشانی کتاب‌های تخصصی و پرمخاطبی نشر داد که با استقبال مردم در زمینه ایمنی و کاهش تلفات در حوادث آتش نشانی و همچنین پیشگیری از حوادث آتش نشانی قرار گرفت.

وی افزود: در زمینه کاهش حوادث به ویژه آتش سوزی باید فرهنگ سازی گسترش پیدا کند و این موضوع با آموزش امکان پذیر است و همه دستگاه‌ها وظیفه دارند تا آمار حوادث کاهش پیدا کند.

ملکی تاکید کرد: پر تکرار‌ترین توصیه به شهروندان این است که خطرات پیرامون خود را شناسایی کنند که البته همین این همایش از همایش‌های مؤثر با حضور نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان است.

به گفته وی، شهروندان باید نما‌های خطرناک ساختمان محل سکونت خود را جدی بگیرند و اگر ساختمان نمای قابل اشتعال دارد باید تعویض و راه‌های خروج ساختمان‌ها باید باز باشد و درب‌های پله‌های فرار بررسی شود.

اولین همایش فناوری‌های مهندسی ایمنی حریق با موضوع بررسی آتش سوزی بیمارستان گاندی با همکاری سازمان‌های آتش نشانی و نظام مهندسی در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

نظر شما