شناسهٔ خبر: 66740533 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تندروهای کابینه نتانیاهو خواستار انحلال شورای جنگ شدند

تنش‌ها بین سران رژیم صهیونیستی تشدید شده و وزیران تندرو حاضر در کابینه حاکم خواستار انحلال شورای جنگ این رژیم شدند.

صاحب‌خبر -

«ایتامار بن گویر » وزیر امنیت داخلی این رژیم از «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر خواست تا شورای جنگ را منحل کرده و «یوآف گالانت» وزیر جنگ، «گادی آیزنکوت» و «بنی گانتس » اعضای این شورا را برکنار کند.

وی با رد هرگونه توافق آتش بس با مقاومت فلسطین، آزادی اسرای فلسطینی و پایان دادن به جنگ را عامل تقویت بیش از پیش مقاومت و تهدیدی برای آینده رژیم اشغالگر اعلام کرد.

این مقام صهیونیست همچنین خواستار توقف کامل ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه شد.

«آوی دیختر» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی نیز با تاکید بر تداوم اشغال نوار غزه، گفت: رسیدن به اهداف، بدون کنترل غزه ممکن نیست زیرا تنها در این صورت می توانیم مذاکرات را از موضع قدرت ادامه دهیم.

«گیلی کوهن» تحلیلگر شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» نیز درباره احتمال جدایی بنی گانتس از شورای جنگ نوشت: پیوند نتانیاهو و گانتس به زودی، به جدایی منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، فشارها در سطح سیاسی و نظامی بر کابینه ارتش رژیم صهیونیستی در پی درجا زدن در جنگ علیه نوار غزه و ناتوانی در آزاد کردن اسیران صهیونیست افزایش یافته است. «یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی شنبه شب گفت: ما باید به کابینه نتانیاهو پایان دهیم و از شر آن خلاص شویم.

لاپید در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس با تکرار درخواست خود از بنی گانتس عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای استعفا از این شورا نوشت: از گانتس و آیزنکوت (دیگر عضو شورای جنگ) می‌خواهم که این کابینه را ترک کنند.

تندروهای کابینه نتانیاهو خواستار انحلال شورای جنگ شدند

وی پیش‌بینی کرد: کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد و کابینه جدید تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر، بنی گانتس شنبه شب اعلام کرد تا ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) به نتانیاهو مهلت خواهد داد تا استراتژی مشخص جنگ را ارایه کند.

نتانیاهو نیز شنبه شب به تهدید و شروط گانتس واکنش نشان داد و دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: موضع نخست وزیر در مورد این سه مسأله کاملاً واضح است. او مصمم به نابودی گردان‌های حماس و مخالف ورود تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه است.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی همچنین مدعی اعتقاد نتانیاهو به تشکیل کشور فلسطینی شد.

 

نظر شما