شناسهٔ خبر: 66735342 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

خلبانان نیز به صف مهاجرت‌کنندگان پیوستند؛ مهاجرت111 خلبان ایرانی

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که با توجه به نرخ دلار در بازار آزاد ایران، میانگین دریافتی یک خلبان در ایرلاین‌های ایرانی پیش از شدت گرفتن تحریم‌ها و در سال 1396 چیزی حدود 8هزار دلار بوده که این رقم حالا به بیش و کم هزار دلار کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -
خلبانان هم به صف مهاجرت‌کنندگان پیوستند؛ مهاجرت 111 خلبان ایرانی!
کد خبر: 660631
|
۱۴۰۳/۰۲/۳۰ ۰۹:۲۰:۰۷

روزنامه اعتماد از مهاجرت خلبانان خبر داده است.

به گزارش اعتماد، در بخش‌هایی از این گزارش می‌خوانید:

 

بازگشت سفرهای هوایی در سال 2024 به پیش از دوره همه‌گیری کووید-19 اگرچه برای بیشتر ایرلاین‌های خارجی یک خبر خوشحال‌کننده است؛ اما ایرلاین‌های ایرانی را با چالش بزرگی مواجه کرده است. چرا که همزمان با افزایش سطح تقاضای بین‌المللی برای سفرهای هوایی، ‌موج جدیدی از مهاجرت خلبانان ایرانی نیز به کشورهای همجوار کلید خورده است.

بر مبنای اطلاعات موجود فقط 47 خلبان از یک ایرلاین بخش خصوصی و 64 خلبان از ایرلاین اصلی ایران - ایران ایر- به دلیل کاهش میزان دریافتی و برابری آن با قدرت خرید ریال و البته مشکلات دیگری که در این حوزه وجود دارد حالا در کشورهای دیگر و با هواپیماهای عمدتا کم کارکرد و نو فعالیت می‌کنند.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که با توجه به نرخ دلار در بازار آزاد ایران، میانگین دریافتی یک خلبان در ایرلاین‌های ایرانی پیش از شدت گرفتن تحریم‌ها و در سال 1396 چیزی حدود 8هزار دلار بوده که این رقم حالا به بیش و کم هزار دلار کاهش پیدا کرده است. در حالی که میانگین پرداختی به خلبان‌ها در ایرلاین‌های کشورهای منطقه حتی با توجه به سابقه پروازی به 14 هزار دلار نیز می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما