شناسهٔ خبر: 66734913 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون عنوان کرد

صدور ۷۲۹ میلیارد تومان ضمانت نامه برای تعاونی‌ها در سال ۱۴۰۲

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۲۹ میلیارد تومان ضمانت نامه برای تعاونی‌ها صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، البرز محمدی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در گردهمایی متولیان بخش تعاون کشور، تعاون را از بخش‌های مهم و راهبردی کشور دانست و اظهار کرد: توانمندسازی مردم برای حضور در عرصه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی از مهمترین ویژگی‌های بخش تعاون است.

وی افزود: تشکیل یک فراکسیون قوی و مؤثر تعاون در مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و مورد نیاز است که این مهم می‌تواند بسیاری از مشکلات و چالش‌ها در بخش تعاون را مرتفع کند.

محمدی با اشاره به اهمیت تعاونی‌های محوری مثل پایانه‌های صادراتی گفت: یکی از راه‌های توسعه بخش تعاون ایجاد مدل‌های توسعه است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تصریح کرد: طراحی بسته خدمات تخصصی ویژه تعاونی‌های صادرات گرا در حال انجام است و طراحی و اجرای این بسته می‌تواند کمک مؤثری برای حمایت از تعاونی‌ها در مسیر صادرات باشد.

محمدی با اشاره به توجه نقش پر رنگ صندوق در توسعه کسب و کارهای تعاونی افزود: از بدو تأسیس تاکنون سرمایه صندوق تغییری پیدا نکرده است اما در دولت سیزدهم و از زمان وزارت آقای مرتضوی با نگاه مثبت و تلاش ایشان که جای تشکر دارد توانستیم اوراق خزانه را برای افزایش سرمایه داشته باشیم.

وی از سهم ۴۲ درصدی دولت سیزدهم از مجموع ضمانت نامه‌های صادر شده خبر داد و گفت: در طول عمر ۱۴ ساله این صندوق بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ضمانت نامه به فعالان بخش تعاون اعطا شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۲۹ میلیارد تومان ضمانت نامه برای تعاونی‌ها صادر شده است.

نظر شما