شناسهٔ خبر: 66734528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

جشنواره آواها و نواها فرصتی برای افزایش نشاط اجتماعی و معنوی در جامعه است

زینب اسکینی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان جشنواره آواها و نواها را فرصتی برای افزایش نشاط اجتماعی و معنوی در جامعه عنوان کرد و گفت: این جشنواره از سلسله جشنواره‌های فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که با همکاری بنیاد ملی رضوی همه ساله توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، اعظم روانشاد در جشنواره ملی آواها و نواها با اشاره به اینکه ایام بسیار مبارک پربرکتی است و به واسطه انوار الهی حضرت فاطمه معصومه (س) و ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) معطر به شمیم عطر رضوی شده است، گفت: امشب افتتاحیه در خدمت شما عزیزان با جشنواره ملی ‌آواها و نواهای رضوی هستیم که از سری جشنواره‌های ملی دهه کرامت در کشور و از جمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه این جشنواره از سلسله جشنواره‌های فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که با همکاری بنیاد ملی رضوی همه ساله توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از این برنامه‌ها جریان‌آفرینی و ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه بوده و اعیاد اسلامی فرصت بسیار ارزشمندی برای افزایش نشاط اجتماعی و معنوی در جامعه است.

او با بیان اینکه دهه کرامت به واسطه میلاد دو اختر گیتی و دو نعمت سرزمین مقدس ایران بهترین فرصت برای ابراز ارادت نسبت به الگوهایی همانند حضرت فاطمه معصومه(س) است، گفت: امروز دشمن همه توان خود را بکار گرفته تا نهاد خانواده را تضعیف کند و این گونه برنامه‌ و بزرگداشت‌ها بویژه اهل بیت(ع) باعث تقویت بنیان خانواده‌ها می‌شود.

روانشاد حضور و مشارکت مردم به ویژه جوانان در برنامه‌های فرهنگی و هنری را از اهداف مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد و افزود: سعی ما این است، تا جایی که ضوابط و شرایط اجازه بدهد برنامه‌های فرهنگی و هنری را به واسطه حضور مردم عزیز در جمع محلات، مساجد و اماکن تفریحی و گردشگری برگزار کنیم.

او اهتمام به تولید آثار رضوی را از موضوعات مهم و مورد توجه هنرمندان برشمرد و ادامه داد: از همین رو این اداره کل از آثار فاخر و جریان‌ساز و رویش‌های جدید حمایت خواهد کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما