شناسهٔ خبر: 66730093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی لرستان خبر داد؛

آغاز طرح پایش ۳۷۷ مزرعه پرورش ماهیان سردابی لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل دامپزشکی لرستان از آغاز طرح پایش ۳۷۷ مزرعه پرورش ماهیان سردابی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه ۳۷۷ مزرعه پرورش و ۱۸ مزرعه تکثیر و تفریق ماهیان سردابی در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: اولین مرحله از طرح پایش ماهیان سردابی استان شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای خردادماه همه مزارع پرورش ماهیان سردابی استان مورد رصد و نمونه‌برداری قرار گیرند.

وی اظهار کرد: اولین مرحله از طرح پایش ماهیان سردابی استان به‌منظور ارزیابی وضعیت بیماری‌های ویروسی ماهیان سردابی شروع شد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، بیان کرد: باتوجه‌به خطر شیوع و انتشار بیماری‌های ویروسی آبزیان و برای حفظ سرمایه‌گذاری انجام شده با اقداماتی از جمله تجهیز آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان، تهیه کیت و وسایل اختصاصی لازم برای انجام آزمایش‌ها تخصصی آبزیان طرح پایش بیماری آبزیان در استان لرستان شروع شد.

زبردست با اشاره به اینکه ۳۷۷ مزرعه پرورش و ۱۸ مزرعه تکثیر و تفریق ماهیان سردابی در لرستان وجود دارد، گفت: در راستای پایش وضعیت بیماری آبزیان در سطح استان نمونه‌برداری شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای خردادماه کلیه مزارع پرورش ماهیان سردابی استان مورد رصد و نمونه‌برداری قرار گیرند.

نظر شما