شناسهٔ خبر: 66729807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مجری طرح تکام:

پایداری روستاها منجر به پایداری اقتصادی کشور می‌شود

شادگان- مجری طرح تکام با اشاره به اجرای این طرح در یکی از روستاهای شادگان گفت: پایداری فرهنگی و اقتصادی کشور با پایداری روستاها محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مجتبی‌زاده بعد از ظهر امروز شنبه در همایش اجرای طرح تکام در روستای صراخیه شادگان بیان کرد: هدف از اجرای این طرح توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه، پیشرفت همه جانبه روستا، سکونت پایدار در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها، توانمند سازی روستاییان و بالفعل ساختن ظرفیت‌های مردمی در روستاها است.

وی ادامه داد: پایداری فرهنگی و اقتصادی کشور با پایداری روستاها محقق می‌شود و تلاش برای پایدار کردن همه این مقوله‌ها حرکت در مسیر توسعه کشور است.

مجری طرح تکام بیان کرد: با اجرایی شدن طرح مذکور، بخشی از کمک به مجموعه‌ها توسط قوه مقننه و قضائیه صورت می‌گیرد و بخشی از پرونده‌های قضائی دچار تغییر خواهند شد، ضمن اینکه فشار از نمایندگان مجلس نیز برداشته می‌شود.

مجتبی‌زاده اظهار کرد: طرح تکام اقدامی بزرگ و ملی است که تحقق اهداف آن در گام نخست نیازمند معرفی این طرح به مدیران، دهیاران، بخشداران و مردم است.

وی گفت: همچنین تقویت و توانمندسازی تسهیلگران روستایی با هدف ایجاد حلقه ارتباطی بین جامعه روستایی و مسؤولان در اولویت طرح تکام قرار دارد.

مجری طرح تکام خبر داد: طرح تکام در روستای صراخیه شادگان به صورت آزمایشی اجرایی خواهد شد تا دیگر روستاهای این شهرستان با الگوبرداری از آن، طرح را اجرا کنند.

نظر شما