شناسهٔ خبر: 66729223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» از پیگیری یک پرونده گزارش می‌دهد:

تبرئه مرد ثروتمند از اتهام تجاوز به دختر جوان

مرد ثروتمند که دو بار به جرم تجاوز به دختری جوان به اعدام محکوم شده بود، در سومین دور محاکمه از مرگ نجات یافت.

صاحب‌خبر -
تبرئه مرد ثروتمند از اتهام تجاوز به دختر جوان
کد خبر: 660604
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۹ ۲۱:۳۰:۳۹

مرد ثروتمند که به اتهام  تجاوز به دختری جوان دو بار به اعدام محکوم شده بود، با نقض حکمش در دیوان عالی کشور به شلاق و تبعید محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که تاکنون دو بار در دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم و هر دو بار حکم اعدامش نقض شده است، این بار به شلاق و تبعید محکوم شد.

کش‌وقوس پرونده مرد بی‌ام‌وسوار از دو سال قبل با شکایت دختری به نام سارا آغاز شد. سارا در شکایت خود گفت مرد ثروتمند به نام شایان او را مورد تجاوز قرار داده است.

سارا گفت: من مقابل یک مجتمع تجاری در بالای شهر تهران ایستاده بودم و می‌خواستم تاکسی اینترنتی بگیرم. چون شارژ گوشی موبایلم تمام شده بود معطل شدم. در همین اثنا مرد بی‌ام‌وسوار جلوی پایم ایستاد و گفت می‌تواند من را برساند. گفتم شارژ گوشی‌ام تمام شده و می‌خواهم تاکسی بگیرم. گفت در ماشین شارژر دارد. سوار ماشین شدم. چون شارژر داخل ماشین کار نمی‌کرد، قبول کردم مقابل خانه‌اش بروم. با هم مقابل خانه رفتیم. قرار شد آنجا بایستم تا گوشی‌ام شارژر شود. او من را به داخل دعوت کرد و برایم آب‌میوه هم آورد.

دختر جوان ادامه داد: گوشی را به شارژ زده و منتظر بودم که ناگهان شایان به من حمله و تجاوز کرد. او سپس من را سوار ماشین کرد و به خانه‌ام در شرق تهران برد و تهدید کرد به کسی چیزی نگویم.

با شکایت سارا، شایان شناسایی و بازداشت شد. او از ابتدا منکر تجاوز شد و گفت: من و سارا با هم دوست بودیم. او چند بار به پنت‌هاوس من آمد و چند بار هم به خانه مادرم رفتیم. او یک روز به من گفت گوشواره‌اش در خانه من گم شده و باید ۱۰۰ میلیون تومان به او بدهم، وقتی قبول نکردم علیه من شکایت کرد.

متهم گفت: ما مقابل یک مجتمع تجاری با هم آشنا شدیم و سارا گفت می‌خواهد با من رابطه داشته باشد. او خودش شماره تماس من را گرفت.

با اینکه متهم منکر تجاوز بود اما در دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد. رأی صادره در دیوان عالی کشور شکست و متهم برای محاکمه به شعبه هم‌عرض رفت. شایان در شعبه هم‌عرض یک بار دیگر به اعدام محکوم شد اما رأی صادره باز هم در دیوان عالی کشور شکست و قضات این مرد را مستحق مرگ تشخیص ندادند.

در جلسه سوم دادگاه یک بار دیگر سارا در جایگاه قرار گرفت و گفت حاضر به گذشت نیست و مرد خشن و پولدار به او تجاوز کرده است.

شایان هم طبق دفعات قبل این ادعا را رد کرد. در نهایت قضات وارد شور شدند و حکم اعدام متهم را لغو و او را به ۹۹ ضربه شلاق و دو سال تبعید محکوم کردند.

 

نظر شما