شناسهٔ خبر: 66726204 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

30 میلیون متر به ظرفیت تولید چادر مشکی ایرانی افزوده می‌شود‌

به گفته مدیرکل دفتر صنایع و منسوجات و پوشاک وزارت صمت یک پروژه تولیدی چادر به ظرفیت ۱۸ میلیون متر در قم در حال احداث است، همچنین به ظرفیت کارخانه موجود تولید چادر مشکی، به زودی ۱۲ میلیون متر اضافه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل ازفارس؛ محسن گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سوال که متولی تولید و عرضه پوشاک مناسب (عفیفانه) چه ارگانی است و نقش وزارت صمت در این خصوص چیست و چه اقداماتی در این راستا انجام داده است؟ اظهار داشت: ‌با توجه به اینکه تولید و عرضه پوشاک، ذائقه‌محور است، متولی ذائقه‌سازی سازمان صدا و سیما و وزارت ارشاد است.به گفته وی متولی تولید، معاونت صنایع عمومی وزارت صمت و متولی ‌عرضه و نظارت بر عرضه نیز معاونت خدمات و تجارت وزارت صمت و اصناف و ادارات صمت استانی هستند.

مدیرکل دفتر صنایع و منسوجات و پوشاک وزارت صمت در پاسخ به این سوال که آیا وزارت صمت نقشه راهی برای تولید پوشاک مناسب با شئونات اسلامی به تولید‌کنندگان ارائه کرده است؟ گفت: قانونگذار به منظور هماهنگی ارگان‌های متولی، کارگروه ملی مد و لباس را مسئول هماهنگی نهاد‌های مختلف کرده است. وی افزود: طبیعتا نقشه کلان صنعت پوشاک ایرانی اسلامی،‌ از ذائقه‌سازی تا تولید و عرضه و نظارت، باید در کارگروه ساماندهی مد و لباس تعیین شود و هر ارگانی وظایف خود را انجام دهد.

طرح توسعه‌ای تولید پارچه چادر مشکی در کشور

وی در خصوص تولید پارچه چادر مشکی در کشور گفت: ظرفیت تولید چادر مشکی ۱۰ میلیون متر بود که در سال گذشته ۶ میلیون متر یعنی معادل ۶۰ درصد در طرح توسعه کارخانه تولید‌کننده به آن اضافه شد.وی ادامه داد: یک پروژه تولیدی چادر به ظرفیت ۱۸ میلیون متر در قم در حال احداث است که هفته گذشته در سفر استانی وزیر صمت، بازدیدی از آن صورت پذیرفت؛ بخشی از ماشین آلات این کارخانه وارد ایران شده است.
گرجی بیان داشت: طرح توسعه‌ای هم توسط کارخانه تولید‌کننده فعلی در حال انجام است که مقدمات ثبت سفارش ماشین آلات آن انجام شده است، ظرفیت این طرح توسعه هم ۱۲ میلیون متر است.

برچسب‌ها:

نظر شما