شناسهٔ خبر: 66725581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار شمیرانات:

شمیرانات محل مناسبی برای تبیین نظریه‌های انقلاب است

شمیرانات- فرماندار شمیرانات با توجه به عقبه تاریخی و مذهبی این شهرستان گفت: شمیرانات محل مناسبی برای تبیین نظریه‌های نظام انقلاب و مقاومت اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان ظهر شنبه در هفتمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت که همزمان با هفته فرهنگی شمیرانات با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مهدی متین‌پور مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان نماینده از استان‌های عضو دبیرخانه گردشگری مقاومت (۱۲ شهرستان) در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، اظهار کرد: وجود امام‌زاده‌های واجب التعظیم و اماکن فرهنگی و مذهبی فراوان در این منطقه نشان‌گر این است که مردم شمیرانات اقبال خوبی به دین و مذهب داشته و این منطقه پایگاه مناسبی به لحاظ ارزش‌های دینی محسوب می‌شده است.

وی با بیان این‌که محوریت فرهنگی امام‌زاده‌های شمیرانات بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت: شهدایی که در گلزار شهدای امام‌زاده علی‌اکبر علیه السلام چیذر به عنوان دومین گلزار شهدای استان تهران آرمیده‌اند، سند گویایی از تاریخ این شهرستان هستند.

فرماندار شمیرانات بیان داشت: این شهرستان بستر بسیاری از اتفاقات تاریخ‌ساز و تجمعاتی بوده که در این منطقه برگزار شده و حضور امام راحل در منطقه جماران نیز کانون و پایگاه تبیین انقلاب اسلامی بوده است.

ذاکریان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های شمیرانات موقعیت مناسبی برای تبیین اندیشه‌های انقلاب است و در دو دهه اخیر مورد هجمه‌های فرهنگی قرار گرفته و امروز این منطقه آمادگی دارد داشته‌های ارزشمند را به خوبی تبیین کند.

وی افزود: شمیرانات می‌تواند کنار سایر پایگاه‌ها، محل مناسبی برای تبیین نظریه‌های انقلاب و مقاومت اسلامی باشد.

نظر شما