شناسهٔ خبر: 66725515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

تغییر معماری نظم نوین جهانی با وعده صادق

بندرعباس- عملیات وعده صادقی در گامی تمدنی معماری نظم نوین جهانی را تغییر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- علی ستاری و بهاره بیژنی: جنگ جهانی دوم با همه پیدا و پنهان‌هایی که داشت هدفی را در بطن خود پرورش داد که می‌توان آن را به معماری نظم نوین جهانی با تأمین اهداف استکبار جهانی تعمیم داد؛ اروپایی‌ها که طی جنگ جهانی اول خسارت‌های بسیاری را متحمل شده بودند در دومین رویارویی قدرت‌های بین‌المللی نبرد را به سرزمین‌های دیگری کشاندند تا هم خسارت‌هایشان را به حداقل برسانند و هم با تسلط پیدا کردن بر سرزمین‌های جدید منابع کشورها را غارت کنند.

قدرت‌های اروپایی از قرن چهاردهم و پانزدهم با تسلط بر کشتی‌رانی متوجه منطقه غرب آسیا شدند و از پرتغالی‌ها گرفته تا بریتانیایی‌ها، فرانسوی‌ها و امروز آمریکایی‌ها به نوبت خود را به این منطقه رساندند؛ هند، خلیج‌فارس و قدس به عنوان سه ضلعی مهم و ارزشمند غرب آسیا به محل رقابت استعمارگران اروپایی تبدیل شد اما این کشورها در این سال‌ها با مانعی بزرگی برای تسلط به سرزمین‌ها روبرو بودند و آن هم «اسلامیت» بخش عمده‌ای از این مناطق بود.

ظهور دو دولت مقتدر اسلامی در غرب آسیا تحت عنوان‌های صفویه و عثمانی کار را برای تسلط اروپاییان سخت‌تر کرد اما از همان زمان سیاست شوم تفرقه بیانداز و حکومت کن در دستور کار استعمارگران قرار گرفت و پرتغالی‌ها با استفاده از همین شکاف ایجاد شده بین دو دولت اسلامی و مشغول بودن مسلمانان به خود استفاده کرده و تسلط منطقه را در اختیار گرفتند در حالی که اگر این دو دولت اختلافات را کنار گذاشته و با هم متحد می‌شدند ممکن بود امروز با اروپایی اکثراً مسلمان روبرو باشیم.

جمع بندی استکبار و استعمار برای ادامه حیات در غرب آسیا تجزیه دولت‌ها و کشورهای اسلامی بود؛ ایران شیعی طی دوره‌های مختلف با نقشه‌های شوم استعمار تجزیه شد و همان بازیگران تجزیه ایران در وحدتی نامبارک عثمانی را نیز تجزیه کردند تا برای معماری جدید خاورمیانه و جایگذاری غده‌ای سرطانی در دل جهان اسلام مزاحمتی نداشته باشند.

با تجزیه عثمانی سومین ضلع غرب آسیا یعنی شامات و قدس نیز تحت تسلط استعمار و استکبار قرار گرفت و راه برای استثمار منطقه توسط روباه پیر که آمریکا را هم در کنار خود می‌دید باز شد.

همه چیز برای غربی‌ها خوب پیش می‌رفت تا اینکه یک انفجار معماری استعماری و استکباری غرب آسیا را بر هم زد؛ انقلاب اسلامی ایران تمام برنامه‌های استکبار را که اهداف شیطانی ماسون‌ها و کابالیست‌ها را دنبال می‌کرد به هم ریخت و فرزندان خمینی (ره) ترور، جنگ، تحریم، تهدید و فتنه‌ها را پشت سر گذاشتند و ایران اسلامی را به جایی رساندند که امروز پرچم نظم دهی به منطقه و حتی جهان تحت عنوان «تمدن نوین اسلامی» در دست رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ امروز دیگر کسی نمی‌تواند با ما از گزینه‌های روی میز سخن بگوید و این ما هستیم که برای تروریست‌های مسلح آمریکا در منطقه باید و نباید تعیین می‌کنیم.

امروز حیات و ممات رژیم صهیونیستی بسته به یک اشاره فرمانده معظم کل قوا است؛ اشاره‌ای که یک بخش از آن را در تنبیه فراموش نشدنی صهیونیست‌ها طی عملیات وعده صادق شاهد بودیم از این رو در این باید حرکت تمدن سازانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را از نگاه فرماندهان نیز مورد بررسی قرار دهیم که در ادامه بخش‌هایی از تبیین ابعاد عملیات وعده صادق را خواهید خواند.

عملیات وعده صادق نمایش کارایی تسلیحات ایرانی

تغییر معماری نظم نوین جهانی با وعده صادق

سردار «سید قاسم قریشی» جانشین فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نمایش توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: امروز ایران اسلامی در توانمندی‌های پهپادی، حوزه موشکی، ارسال ماهواره‌های مختلف و تولید انواع رادارها و اژدرها جزو کشورهای برتر دنیا است که نمونه عینی و ملموس آن را در عملیات وعده صادق به نمایش عموم گذاشتیم.

وی عملیات وعده صادق را نشان از شجاعت، توانمندی فکری و اشراف فرماندهی مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: نیروهای مسلح کشورمان در این عملیات کارآمدی تجهیزات ساخته شده به دست جوانان ایرانی را به رخ جهانیان کشاندند؛ امروز ما توان فنی و علمی ساخت انواع موشک‌های بالستیک و کروز را داریم و قادر هستیم با استفاده از سیستم‌های هدایت و ماهواره‌ای در هر شرایطی موشک‌های خود را هدایت کنیم.

جانشین فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عنوان عملیات وعده صادق از آیه ۵۴ سوره مریم گرفته شده است در تبیین ویژگی‌های این عملیات تشریح کرد: وعده صادق یک حمله مستقیم از داخل خاک ایران به مواضع رژیم اشغالگر قدس بود و این موضوع در نوع خود بی سابقه است.

سردار قریشی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم عملیات وعده صادق این بود که همه تجهیزات و تسلیحات استفاده شده در آن ۱۰۰ در صد ایرانی بودند و نیروهای مسلح کشورمان از هیچ یک از تجهیزات خارجی‌ای که در اختیار داشتند استفاده نکردند از سویی دیگر این عملیات نخستین حمله یک کشور خارجی به رژیم صهیونیستی بعد از گذشت ۷۰ سال بود به طوری که بعضاً شاهد حملاتی به پایگاه‌های روسیه در خاک سوریه توسط صهیونیست‌ها، بوده‌ایم اما هیچکدام از این حملات منجر به واکنش کشورها در خاک رژیم اشغالگر قدس نشده است‌.

موشک‌های ایرانی در قلب پایگاه‌های مهم صهیونیستی

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق مهم‌ترین و حساس‌ترین پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را به عنوان هدف انتخاب کرد و دقیقاً موشک‌های ما در دل دو پایگاهی نشست که تمام سیستم‌های پدافندی رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش برای دفاع از آن‌ها به خط شده بودند.

سردار قریشی تصریح کرد: نمایش قابلیت موشک‌های کروز و بالستیک ایرانی دیگر ویژگی برجسته در عملیات وعده صادق بود؛ موشک‌های ما مسافت طولانی ۱۶۰۰ کیلومتری را در حالی که صهیونیست‌ها از انجام این عملیات اطلاع داشتند و در اوج آمادگی قرار داشتند طی کرده و پس عبور از آسمان ایران، عراق، سوریه و اردن و تحت رصد رادارهای برد بلند نیروهای خارجی حاضر در منطقه و جنگ الکترونیکی شدید به هدف اصابت کردند.

وی افزود: از لحظه‌ای که پهپادهای ما حرکت کردند تحت رصد رادارهای سنتکام و ناتو بودند و در طول پرواز پهپادها آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها در زمین، دریا و هوا تلاش می‌کردند پهپادها و موشک‌ها را رهگیری و منحرف کنند اما موشک‌های ما در نهایت دقت توان خود را نشان دادند و توان دفاعی رژیم صهیونیستی و کشورهای پر ادعا را زیر سوال بردند.

تمام موشک‌های تولیدی جمهوری اسلامی ایران نقطه‌زن هستند

تغییر معماری نظم نوین جهانی با وعده صادق

سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، دستیابی به نقطه‌زنی بالا در موشک‌های ایرانی را حاصل خودباوری در کشور دانست و گفت: برای اینکه به این نقطه دست پیدا کنیم با مشکلات بی‌شماری روبرو بوده‌ایم و شکست‌هایی را نیز متحمل شده‌ایم اما هیچ‌گاه دست از تلاش برنداشتیم و از میدان خارج نشدیم که منجر به رسیدن به نتیجه شد.

وی ادامه داد: در ابتدای راه موشک‌هایی ساخته می‌شد که حتی در زمان تست محل دقیق اصابتش نیز مشخص نبود اما رفته رفته دقت کار افزایش یافت و با نصب سامانه‌های تروفی روی موشک‌ها، انحرافات موجود در موشک‌ها اصلاح شد.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: امروزه موشک‌های ایرانی تماماً نقطه زن هستند و هیچ موشک غیر نقطه زن در جمهوری اسلامی ایران تولید نمی‌شود.

سردار بلالی تصریح کرد: تمام تکنولوژی‌های تولید موشک در کشور بومی‌سازی شده است و با ادغام پیشرفت‌های روز دنیا با توان متخصصان داخلی موفق شده‌ایم نمونه‌های موفقی در تولید موشک داشته باشیم.

وعده صادق به طوفان بیداری ملت‌ها سرعت داد

تغییر معماری نظم نوین جهانی با وعده صادق

سردار محمد زهرایی مسؤول سازمان بسیج سازندگی نیز در این رابطه گفت: عملیات طوفان الاقصی یک موفقیت بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و در حالی که خیلی‌ها تلاش کردند این موفقیت را پنهان کنند اما به هر صورت بعد از ۷۰ سال مبارزان مسلمان هیمنه رژیم اشغالگر قدس را شکستند و حقیقت پوشالی بودن قدرت استکبار جهانی را برای همگان آشکار کرد تا طوفان بیداری ملت‌ها سرعت بگیرد.

وی ادامه داد: بیداری ملت در پی عملیات وعده صادق با بیداری یک دولت یا یک حکومت متفاوت است؛ امروز صدها هزار نفر در قلب خباثت بار استکبار به موج بیداری‌ها پیوسته‌اند و با چهره حقیقی رژیم صهیونیستی و حامیانش آشنا شده‌اند؛ این جوانان نه از چیزی می‌ترسند و نه تهدیدات می‌تواند آن‌ها را متوقف کند و این حاصل طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق است.

نمایش قدرت و عظمت بسیج در سراسر عالم

سردار زهرایی با اشاره به نمایش قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در اجرای عملیات وعده صادق، عنوان کرد: وعده صادق، عملیاتی برگرفته از صدق بود که طوفان الاقصی را کامل کرده و موجب بیداری ملت‌ها شد که امروز بخشی از آن را در خیزش و جنبش عظیم دانشجویان آمریکایی و اروپایی شاهد هستیم.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: امروز جهانیان قدرت و عظمت نفوذ بسیج را در سر تا سر عالم دیده‌اند؛ بسیج دانشجویی امروز به عنوان حقیقتی پنهان نشدنی راه خود را به دانشگاه‌های مختلف دنیا باز کرده است و روز به روز بر درخشش افزوده خواهد شد.

نظر شما