شناسهٔ خبر: 66725410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کردستان:

فرودگاه سقز محور توسعه اقتصادی کردستان است

سنندج_استاندار کردستان گفت: از آنجا که فرودگاه سقز شریان ارتباطی اقتصادی استان است اتمام کریدور فرودگاه سقز می‌تواند محور توسعه اقتصادی استان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا عصر شنبه در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج، اظهار کرد: الحاق فرودگاه سقز به محدوده آزاد بانه و مریوان مزیت اقتصادی ارزشمندی برای این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سقز از مزیت مرزی بودن برخوردار است، اظهار کرد: توسعه صادرات این شهرستان به توسعه ترانزیتی و اقتصادی شهرستان کمک زیادی می‌کند.

به گفته وی، سقز مهم‌ترین تولیدکننده گندم است و توسعه بخش کشاورزی سقز مزیت اقتصادی خوبی برای این شهرستان است.

وی با اشاره به اجرای طرح تفصیلی در این شهرستان افزود: اجرای این طرح‌ها منجر به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در محدوده شهر می‌شود.

وی با اشاره به سبقه فرهنگی _ اجتماعی و قدمت دیرینه سقز گفت: امید است اجرای طرح‌های جامع شهری به توسعه همه جانبه شهر کمک کند.

استاندار کردستان رشد اقتصادی استان در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته شاخص اشتغال از ۱۴ درصد به هشت دهم درصد رسیده است، نرخ بیکاری سه درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، بخش کشاورزی استان ۱۰ درصد رشد داشته است و تورم استان مربوط به بخش مسکن بوده است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه دولت در راستای تحقق شعار سال برنامه محور و با برنامه عمل می‌کند تاکید کرد: مسؤولان ادارات استان باید با محوریت قانون در راستای انجام وظایف خود گام بردارند و عین برادری عملکرد دستگاه‌ها را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

نظر شما