شناسهٔ خبر: 66725222 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پرسپولیس و فینال‌هایی که آسان نیست

سه نفری که نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود

پرسپولیس با اختلاف یک امتیازی با صدرنشین در جست‌وجوی شانس بزرگ خود برای رسیدن به قهرمانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، شاید قهرمانی این فصل در دست پرسپولیس نباشد و آنها با توجه به اختلاف یک امتیازی با صدرنشین، باید امیدوار به ناکامی استقلال باشند اما در این مسیر آنها تنها باید چشم به پیروزی در ادامه مسیر خود داشته باشند.

اوسمار ویرا تیمی را در نیم فصل از یحیی گل‌محمدی تحویل گرفت که اختلافی یک امتیازی با استقلال داشت و در رده دوم قرار گرفته بود. او با توجه به تقویت تیم در سه پست دفاع، هافبک و تهاجمی با حضور نفراتی مثل حسن عبدالکریم، اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر توانست این رقابت را همچنان ادامه دهد و اکنون در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها چشم به ناکامی استقلال و سبقت از شاگردان جواد نکونام داشته باشد.

سرمربی برزیلی پرسپولیس فارغ از نتایج حریف اما اکنون با سه تفکر به عنوان رقیب در ادامه مسیر مواجه است؛ سیروس پورموسوی، سعید دقیقی و در نهایت محرم نویدکیا.

پرسپولیس – استقلال خوزستان؛ کاپلو نمی‌خواهد سقوط کند
استقلال خوزستان در نیم فصل اول و در روزهای بد خود نیز توانسته از پرسپولیس امتیاز بگیرد و اکنون نباید آنها را دست کم گرفت. آبی‌های خوزستانی در شرایطی نیم فصل اول را با هشت امتیاز به کار پایان دادند که یکی از طلایی‌ترین امتیازات خود را از پرسپولیس و در جریان تساوی 2-2 مقابل این حریف کسب کرده بودند. آنها نیم فصل دوم با تقویت جالب توجهی که داشتند در بحث کسب امتیاز موفق‌تر نیز عمل کرده‌اند و در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ 14 امتیاز (یعنی تقریبا دو برابر نیم فصل اول خود امتیاز گرفته‌اند). این امتیازات هرچند نتوانسته آنها را همچنان از منطقه سقوط نجات دهد اما پیشرفت این تیم را نسبت به نیم فصل اول نشان می‌دهد. آنها طی سه بازی پایانی نیم فصل دوم خود برابر پرسپولیس، مس رفسنجان و هوادار تهران 4 امتیاز گرفته بودند. امتیازاتی که در صورت تکرار آن، احتمالا می‌تواند تضمین کننده بقای آنها نیز باشد. پورموسوی بعد از شکست ناباورانه هفته گذشته مقابل نساجی قائمشهر، اکنون تمام امیدش را به سه بازی آتی دوخته است. هرچند عدم کسب نتیجه برابر پرسپولیس نیز نمی‌تواند برای او و تیمش پایان راه و سقوط محسوب شود و آنها دو شانس بزرگ دیگر پیش پای خود دارند، اما کسب نتیجه در تهران و استادیوم آزادی یک اتفاق بزرگ برای آبی‌ها محسوب خواهد شد. با این شرایط سیروس پورموسوی را باید اولین عامل در مسیر موفقیت و کسب رویای جام اوسمار ویرا و پرسپولیس قلمداد کرد.

2023252

شمس آذر قزوین – پرسپولیس؛ دقیقی به دنبال ناکامی بالانشین جدول
سعید دقیقی در این فصل با تیمش اتفاقات شیرینی رقم زده است. یکی از نکات مثبت شمس آذر در این فصل البته کسب نتیجه مقابل تمامی بالانشینان فعلی جدول بوده است؛ (استقلال – کسب یک امتیاز)، سپاهان (کسب سه امتیاز)، تراکتور (کسب سه امتیاز)، ملوان بندرانزلی (کسب 6 امتیاز)، گل گهر سیرجان (کسب دو امتیاز)، آلومینیوم و ذوب‌آهن نیز به عنوان دیگر تیم‌های بالاتر از شمس آذر هر کدام یک باخت برابر شمس آذر تجربه کرده‌اند. تنها تیم بالانشین که تا این لحظه موفق به کسب نتیجه مقابل آن نشده‌اند پرسپولیس است که در استادیوم آزادی تن به شکست دادند. دیداری که 10 نفره شدن حریف می‌توانست یک اتفاق شیرین و فرصت طلایی برای سعید دقیقی شکل دهد که از آن بهره نبردند. اما در قزوین همه در انتظار اتفاقی دیگر برای سعید دقیقی و شمس آذر مقابل پرسپولیس هستند. سرمربی جوان شمس آذر به خوبی از این نکته آگاه است که تکمیل کننده موفقیت این فصل او به خاطره‌سازی از این بازی ارتباط دارد و نمی‌خواهد به سادگی این شانس را از دست بدهد. پس تا اینجا می‌توان گفت شمس آذر و سعید دقیقی نیز از انگیزه‌های کافی برای ناکام گذاشتن پرسپولیس تحت هدایت اوسمار برخوردار هستند.

1970650

پرسپولیس – مس رفسنجان: نویدکیا و تاکتیک قابل احترام
و در نهایت خوان آخر مقابل مس رفسنجان در استادیوم آزادی. محرم نویدکیا چه در دوران بازی و چه مربیگری همیشه شخصیتی قابل احترام برای هواداران پرسپولیس محسوب می‌شد. او اما خاطره‌ای تلخ از دوران سرمربیگری سپاهان و در رقابت با پرسپولیس دارد که شاید باعث شود در روزهایی که تیمش مدعی قهرمانی جام حذفی نیز محسوب می‌شود، بخواهد آن را تغییر دهد. تیم او در کورس با پرسپولیس تحت هدایت یحیی گل‌محمدی با برتری در استادیوم آزادی تقریبا تکلیف قهرمانی را یکسره کرده بود و همه در انتظار روبان طلایی روی جام برای نویدکیا بودند اما معادلات ناگهان تغییر کرد و این پرسپولیس بود که عقب ماندگی چهار امتیازی را جبران کرده و بار دیگر به جام بوسه زد. نویدکیا از نیمکت سپاهان کنار رفت و یک سال خانه‌نشین شد تا امروز دوباره در بازگشت بتواند احترام لیگ را روی نیمکت مس رفسنجان به سمت خود جلب کند. او برای رسیدن به اتفاقات مثبت آینده مربیگری‌اش به یک ماجرای جذاب نیاز دارد؛ این اتفاق جذاب می‌تواند ناکام گذاشتن پرسپولیس در مسیر قهرمانی باشد یا البته قهرمانی با مس رفسنجان در جام حذفی!

با این شرایط باید گفت کار اوسمار ویرا برای قهرمانی با این تیم سخت و تا حد زیادی با چالش مواجه خواهد بود. تیم‌هایی که شاید آینده‌شان ارتباطی به تقابل با پرسپولیس و نتیجه آن نداشته باشد، اما نفراتی در اختیار دارند که از بالاترین انگیزه برای این سه فینال سرخ، برخوردار هستند.

به نظر شما سیروس پورموسوی، سعید دقیقی و محرم نویدکیا قادر خواهند بود مانع رویای اوسمار ویرا و پرسپولیس شوند یا این سرخ‌ها هستند که امتیازات را از آن خود خواهند کرد.

نظر شما