شناسهٔ خبر: 66724957 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تیم ملی تکواندو برای پنجمین بار قهرمان آسیا شد

صاحب‌خبر -

شفقنا – تیم ملی تکواندو کشورمان برای پنجمین بار به عنوان قهرمانی مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا دست یافت.

به گزارش شفقنا ورزشی ، روز پایانی بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، امروز(شنبه – ۲۹ اردیبهشت ماه) در شهر دانانگ کشور ویتنام برگزار شد و نمایندگان کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا توسط آرین سلیمی و یک مدال نقره توسط علی خوش‌رو شد تا تیم ملی تکواندو برای پنجمین بار به مقام قهرمانی آسیا دست پیدا کند.

در رقابت‌های امروز، سلیمی در وزن ۸۷+ کیلوگرم در نخستین مبارزه خود در ۲ راند متوالی و با نتایج ۱۷ بر ۵ و ۸ بر ۵ از سد تکواندوکار کره‌جنوبی گذشت و به دیدار نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله در مباره با وانگی از چین به برتری ۲ بر یک دست یافت. سلیمی در راند دوم با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب حریف خود شد، اما با برتری ۴ بر ۳ و ۳ بر ۲ در راندهای اول و سوم به دیدار نهایی راه یافت.

نماینده المپیکی تکواندوی ایران در دیدار نهایی وزن ۸۷+ کیلوگرم به مصاف پارک از کره‌جنوبی رفت و در دو راند متوالی و با نتایج مشابه ۱۲ بر ۱۰ از سد حریف خود گذشت و به مدال طلا دست یافت.

علی خوش‌رو در وزن ۸۰- کیلوگرم در نخستین مبارزه خود در ۲ راند متوالی و با نتایج ۵ بر ۱۱ و ۱۱ بر ۵ هوانگ از چین تایپه را شکست داد. او در ادامه به مصاف سالائف از ازبکستان رفت و در این مبارزه نیز در ۲ راند متوالی و با نتایج مشابه ۶ بر ۵ از سد حریف خود گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی رسید.

نماینده کشورمان در این مرحله به مصاف صالح الشرباتی نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو رفت و موفق به برتری ۲ بر صفر شد. خوش‌رو در راند نخست ۷ بر ۵ و در راند دوم ۱۰ بر ۶ از سد حریف خود عبور کرد و فینالیست شد.خوش‌رو در دیدار نهایی در مقابل جسوربک جایسانوف در ۲ راند متوالی و با نتایج ۷ بر ۲ و ۱۱ بر ۴ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در پایان مسابقات این دوره تیم ملی تکواندو مردان با کسب ۳ مدال طلا(مهدی حاجی‌موسایی، محمدحسین یزدانی و آرین سلیمی)، یک مدال نقره(علی خوش‌رو) و یک مدال برنز( متین رضایی) پس از ۸ سال بالاتر از کره‌جنوبی به پنجمین عنوان قهرمانی خود در آسیا دست یافت. تیم ملی تکواندو کشورمان پیش از این در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ به مقام قهرمانی دست یافته بود.

با توجه به اینکه مهران برخورداری و ابوالفضل سهمیه حضور در این مسابقات را از طریق جام ریاست فدراسیون جهانی کسب کرده بودند، مدال نقره و برنز آنها در جدول توزیع مدال‌ها محاسبه نشد.

تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان نیز با کسب یک مدال نقره میلکا میرحسینی و یک برنز سعیده نصیری به کار خود پایان داد و از تکرار عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی خود در دو دوره گذشته بازماند.

هدایت تیم ملی تکواندو کشورمان در بخش مردان برعهده مجید افلاکی است و مینو مداح نیز سرمربیگری تیم ملی بانوان را بر عهده دارد.

نظر شما