شناسهٔ خبر: 66723158 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گروه نجات کودکان: تلفات کودکان غزه ناشی از گرسنگی بیشتر از آمار اعلامی است

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک گروه امدادی بین‌المللی هشدار داد: تعداد واقعی کودکان غزه که در اثر گرسنگی و نرسیدن غذا از بین رفته‌اند مشخص نیست.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: الکساندرا سعیه، رئیس سیاست های بشردوستانه گروه امدادی نجات کودکان گفت: تعداد رسمی کودکانی که در بحبوحه قحطی فزاینده در غزه بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند بسیار بیشتر از آماری که پیشتر اعلام شده و می‌توان گفت که این آمار قطعاً تنها نوک یک کوه یخ است.

در ماه مارس، سازمان ملل هشدار داد که قحطی در غزه در حال وقوع است.

سعیه به الجزیره گفت: «طی چند ماه گذشته، ما ندیده‌ایم که آژانس‌های امدادی به کمک بشردوستانه برای جلوگیری از قحطی دسترسی داشته باشند. ما حداقل 28 کودک را دیده‌ایم که بر اثر سوء تغذیه و بیماری می‌میرند، و می‌دانیم که این احتمالاً نوک کوه یخ است. اینها بچه هایی هستند که توانستند به مراکز درمانی برسند.»

سعیه افزود: «سیستم بیمارستانی در غزه کاملاً فروپاشیده است. ما پزشکان اطفال در بیمارستان های صحرایی غزه داریم که می گویند موارد سوء تغذیه را مشاهده می کنند. آنها هپاتیت، یرقان، گاستروانتریت می بینند. اینها چالش های وحشتناکی است که کودکان با آن روبرو هستند. و ما منابع یا پرسنل کافی برای مقابله با این موضوع نداریم.»

 

نظر شما