شناسهٔ خبر: 66721978 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

در گفت و گو با «اعتماد» مطرح شد:

هاشمی طبا: شاخه‌های مختلف که در فساد فوتبال سهیم بودند شناسایی شوند

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی می گوید امیدوار است کسی که مورد اتهام واقع شده باید از سمتش در فوتبال کنار برود تا پرونده او مورد بررسی قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -
هاشمی طبا: شاخه‌های مختلف که در فساد فوتبال سهیم بودند شناسایی شوند
کد خبر: 660553
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۹ ۱۳:۰۵:۲۳

روزبه دلاور| مصطفی هاشمی‌طبا، رییس پیشین سازمان تربیت‌بدنی و معاون رییس‌جمهو در دولت اصلاحات پیرامون پرونده فساد باز شده در فوتبال کشور معتقد است که باید با تحقیقات کامل تمام کسانی که در این پرونده درگیر هستند شناسایی شوند و آن وقت می‌توان بهتر در مورد جزییات مساله صحبت کرد.

به گزارش روزنامه «اعتماد»؛ خبر فساد در فوتبال کشورمان منجر به استعفای دو عضو بلندپایه در این فدراسیون شد. البته برخی هم معتقدند این دو نفر برکنار شدند یا به عبارت دیگر محترمانه از آنها درخواست شده استعفا بدهند. اتفاقی که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و فعلا ترکش آن به سهیل مهدی و خداداد افشاریان اصابت کرده و باید دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در این زمینه رخ خواهد‌ داد.

به همین بهانه با سیدمصطفی هاشمی‌طبا، رییس سابق ورزش کشورمان تماس گرفتیم.

هاشمی‌طبا درباره عدم موضع‌گیری وزیر ورزش درخصوص حواشی پیش آمده در فوتبال به خبرنگار اعتماد گفت: «ابتدا باید قوه قضاییه نظر بدهد.این آدم‌ها تا محکوم نشوند مورد اتهام قرار دارند و نمی‌شود درباره آنها اظهارنظر کرد. قوه قضاییه رسیدگی می‌کند و الان هم وزارت ورزش نباید حرفی بزند. اتهام به شخصی زده شده و پس از بررسی قوه قضاییه مشخص می‌شود آیا این اتهامات درست بوده یا خیر. خیلی وقت‌ها اتهاماتی‌وارد می‌شود اما عدله محکمی ندارد. باید صبر کرد تا رسیدگی کنند و بعد حکم‌صادر شود.»

وی درخصوص اینکه با اتفاقات رخ داده‌کلیات فوتبال ما زیر سوال رفته را قبول ندارد، افزود: «فوتبال یک ورزش است و زیر سوال نمی‌رود. در ایتالیا هم این مسائل کم و بیش بوده، البته خوب نیست اما فوتبال را زیر سوال نمی‌برد. در وزارت کشاورزی آن اتفاق رخ داد و رقیبش هم محکوم‌شد اینکه کشاورزی را زیر سوال نمی‌برد. فوتبال زیر سوال نمی‌رود ان‌شاءالله که شایعه باشد.»

هاشمی‌طبا درباره اینکه اگر محکومیت مهدی و افشاریان تایید شود فقط آنها کنار گذاشته می‌شوند یا با دیگر مسوولان عالیرتبه فوتبال هم برخورد می‌شود یا نه، به «اعتماد» گفت: «باید تحقیقات شود و شاخه‌های مختلفی که در این کار سهیم بودند، شناسایی شوند. الان‌نمی توانم‌ چیزی بگویم چون به اطلاعات دسترسی ندارم. یک عده مورد اتهام واقع شدند و باید دید چه می‌شود. معمولا کسی که مورد اتهام هست از سمتش کنار می‌رود تا رسیدگی شود.»

 

نظر شما