شناسهٔ خبر: 66719468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیشتازی استان مرکزی در بخش صنعت کشور

استاندار مرکزی از پیشتازی استان مرکزی در بخش صنعت در سطح کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زرندیه، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پست 63 کیلوولت کارخانه کاغذ پیشگامان صنعت کاغذ و گلپونه پارس زرندیه، با اشاره به پیشتازی استان مرکزی در بخش صنعت، اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های صنعت کشور به شمار می‌رود و نرخ بیکاری استان حدود 7 درصد است که از میانگین کشور پایین‌تر است و سرریز بیکاری استان‌های همجوار را نیز جذب می‌کند به حتی در برخی از شهرستان‌ها از جمله ساوه و زرندیه و به تازگی در خمین مشکل کمبود نیروی کار وجود دارد.

وی از صنعتی شدن شهرستان خمین، آشتیان و شازند نیز خبر داد و افزود: استان مرکزی در برخی صنایع از جمله انرژی هسته‌ای نقش مهمی ایفا می‌کند، اراک تنها تولیدکننده آب سنگین در استان مرکزی است و می‌توانیم از این صنعت مورد تحریم که به واسطه دانش بومی به آن دست یافته‌ایم، 16 هزار برابر از صنعت نفت انتفاع داشته باشیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: استان مرکزی در ارزیابی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای چندمین سال متوالی رتبه نخست کشور را کسب کرد. این رتبه در بررسی فعالیت‌های استان مرکزی در ارزیابی 70 مولفه شامل 28 مولفه پیمایشی و 42 مولفه آماری در حوزه بهبود محیط کسب‌وکارها کسب شده است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: به هر میزان محیط کسب و کار مساعدتر باشد حرکت به سمت برنامه‌ها و اهداف بلند بهتر محقق می‌شود، هرچند برای چندمین بار است که این رتبه در استان مرکزی کسب می‌شود، اما معتقدیم تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و باید تلاش‌ها در این مسیر ادامه پیدا کند.

وی صنعت کاغذ را از جمله صنایع راهبردی برشمرد و خاطرنشان کرد: صنایع راهبردی در تمام نقاط استان مورد حمایت است و صنعت کاغذ یکی از صنایع راهبردی است که نیازمند حمایت ویژه است و مجموعه دولت در استان مرکزی در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و برای پیشبرد اهداف این مجموعه حتماً همکاری و مساعدت خواهند داشت.

به گزارش تسنیم، پایان مراسم آیین افتتاح پست 63 کیلوولت برق مجتمع پیشگامان صنعت کاغذ و گلپونه پارس انجام و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه پساب این کارخانه با ظرفیت 2 هزار لیتر در شبانه‌روز آغاز شد.

انتهای پیام/711/

نظر شما