شناسهٔ خبر: 66717804 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پرسپولیس و امتیاز 68، رکورد شاید بدون جام!

پرسپولیس در صورت پیروزی در سه بازی باقیمانده به بهترین رکورد امتیازهای کسب شده خود در طول یک فصل لیگ برتر 16 تیمی دست خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، اگر استقلال دچار لغزش نشود و امتیاز ندهد پرسپولیس حتی در صورت سه برد متوالی هم به جام نخواهد رسید اما حداقل اوسمار و تیمش به یک عدد مهم دست خواهند یافت.

پرسپولیس با هدف قهرمانی به سه هفته پایانی فصل نگاه می‌کند و با وجود دشواری‌های هر مسابقه و چالش‌های مواجهه با هر یک از سه تیم استقلال خوزستان، شمس‌آذر و مس رفسنجان به فکر کسب امتیاز حداکثری از این سه مسابقه خواهد بود تا در صورت لغزش احتمالی رقیب دیرینه برای هفتمین بار در هشت سال اخیر به عنوان قهرمانی برسد.

البته چنانچه پرسپولیس این هدف را محقق کند و در هر سه بازی پیروز شود و به موازات آن استقلال نیز گاف ندهد، خبری از جام نخواهد بود و به نوعی دستاوردی نخواهد داشت اما پرسپولیس با نیمه هدایت یحیی و اوسمار رکورد کسب امتیاز خود در فصول سی هفته‌ای را طی ادوار لیگ برتر خواهد شکست.

بیشترین امتیاز پرسپولیس در فصولی که در لیگ 16 تیمی قهرمان شده، 67 بوده که در لیگ‌های نوزدهم و بیستم به دست آمد و با اینکه امتیاز 68 در لیگ برتر رکوردشکن نخواهد بود اما بهترین دستاورد سرخ‌ها از حیث کسب امتیاز در این رقابت‌های دوره‌ای با فرمت جدید به حساب می‌آید.

در عین حال پرسپولیس فقط با کسب یک پیروزی در سه بازی آینده از رکورد امتیازی خود در فصل هجدهم عبور خواهد کرد که موفق شده بود با 61 امتیاز قهرمان شود.

2018999

از سوی دیگر پرسپولیس برای شکستن رکورد بهترین گل‌زده‌اش طی هشت فصل اخیر کار دشواری دارد چرا که در سه بازی آینده باید بیشتر از یازده گل بزند. 

سرخ‌ها در لیگ هفدهم موفق به ثبت 48 گل شده‌اند و در شرایطی که همین حالا 37 گل‌زده دارند از فصل هجدهم بیشتر گل زده‌اند و برای عبور از رکورد لیگ 21 حداقل 6 گل و برای شکستن رکورد بهترین گل‌زده طی این فصول 12 گل دیگر می‌خواهند.

همچنین پرسپولیس اگر بتواند در این سه بازی دروازه خود را بسته نگه دارد با 14 گل‌خورده شرایطی برابر با لیگ‌های شانزدهم، هجدهم و بیستم خواهد داشت اما قادر به شکستن رکورد کمترین گل‌خورده خود نیست چرا که فصل قبل تنها با 13 گل‌خورده قهرمان شد.

متعاقب این آمار پرسپولیس همین حالا با تفاصل گل 23 از آمار پایانی فصل هجدهم خود عبور کرده اما برای ثبت بهترین تفاضل گل خود در این 8 فصل باید 11 گل بالاتر برود.

نظر شما